CaptainBook: Ένας Γάλλος κι ένας Ιταλός φέρνουν από τη Νάξο λύσεις στις κρατήσεις θαλασσίων δραστηριοτήτων

CaptainBook: Ένας Γάλλος κι ένας Ιταλός φέρνουν από τη Νάξο λύσεις στις κρατήσεις θαλασσίων δραστηριοτήτων

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Σε νέες συνεργασίες και στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, στοχεύει για το επόμενο διάστημα το CaptainBook, μια startup με έδρα τη Νάξο, αλλά με ιδρυτές έναν Γάλλο και έναν Ιταλό, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για μια νέα χρηματοδότηση.

Το CaptainBook ιδρύθηκε το 2021 και είναι ένα σύστημα διαχείρισης κρατήσεων για θαλάσσιες δραστηριότητες. Εστιάζει κυρίως στην αθλητική αλιεία (sport fishing), που είναι ιδιαίτερα διαδομένη στις ΗΠΑ, και στο boating/yachting, κυρίως στη νότια Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

"Ζω στη Νάξο τα τελευταία 14 χρόνια και έχω πειραματιστεί με διάφορα είδη επιχειρήσεων: εστιατόριο, καφετέρια/ζαχαροπλαστείο, αλλά κυρίως με μια επιχείρηση εκδρομών με ιστιοπλοϊκό, που ίδρυσα το 2012”, αναφέρει στο Capital.gr o ένας εκ των δύο ιδρυτών και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, ο Γάλλος Ζερόμ Μπαζού. "Τότε κατάλαβα πραγματικά πόσο ελλιπής ήταν η διαδικασία online κρατήσεων για εμπειρίες. Άρχισα έτσι να δουλεύω πάνω σε ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιούσα στη δική μου επιχείρηση, αλλά μετά προέκυψε ο Covid. Καθίσαμε με τον φίλο μου τον Λούκα -ο οποίος έγινε ο συνιδρυτής μου στο CaptainBook- να δούμε τι μπορούσαμε να κάνουμε: είτε να καθόμαστε να κλαίμε που ο τουρισμός είχε πεθάνει εντελώς είτε να αρχίσουμε να ετοιμαζόμαστε για την ανάκαμψη. Αποφασίσαμε να δουλέψουμε και να ξαναγράψουμε όλο το λογισμικό, όχι μόνο για το σκάφος μου, αλλά για όλα τα σκάφη στον κόσμο. Έτσι, γεννήθηκε το CaptainBook”.

Μπαζού
CaptainBook
Ζερόμ Μπαζού

Ο co-founder του κ. Μπαζού, ο Ιταλός Λούκα Λαττάντσιο, εργαζόταν σε ένα οικογενειακό ταξιδιωτικό γραφείο στη Νάξο, πουλώντας εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένων των εκδρομών του κ. Μπαζού, ενώ, παράλληλα, διαχειριζόταν ακίνητα και καταλύματα στη Νάξο. 

Όπως λέει ο κ. Μπαζού, εξαρχής επέλεξε την Ελλάδα για να ζήσει γιατί του άρεσε η ιστιοπλοΐα. "Ήθελα κάτι στην Ευρώπη ή αρκετά κοντά, με καλή ποιότητα ζωής. Δούλευα στον κλάδο επενδυτικής τραπεζικής στο Λονδίνο εκείνη την εποχή, οπότε κατάλαβα πόσο σημαντική είναι η ποιότητα ζωής. Η Ελλάδα ήταν μια προφανής επιλογή δεδομένου του αριθμού των νησιών, της μεγάλης ακτογραμμής και της ανεπτυγμένης βιομηχανίας ιστιοπλοΐας. Μετά γνώρισα τη γυναίκα μου και έτσι ήρθε και η ποιότητα ζωής. Με λίγα λόγια, ήρθα για δουλειές και έμεινα για μια ζωή”. 

Πελάτες σε 12 χώρες 

Η CaptainBook έχει την έδρα της στη Νάξο, όπου οι δύο ιδρυτές ζουν μόνιμα. Είναι η μόνη εταιρεία στις Κυκλάδες που είναι εισηγμένη στο Elevate Greece και η μόνη startup που έχει ήδη αντλήσει κεφάλαια. "Είμαστε μια μικρή ομάδα εξαπλωμένη σε όλη την Ελλάδα: Νάξο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη”, λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μπαζού.

Έχει πελάτες σε 12 χώρες, με βασικές αγορές τις ΗΠΑ, την Ελλάδα και την Ιταλία. Πρόσφατα εισήλθε στις αγορές της Γαλλίας και της Κροατίας. 

Συνεργάζεται με εταιρείες όπως η iOutdoor Adventures στις ΗΠΑ (η μεγαλύτερη εταιρεία περιηγήσεων ψαρέματος στον κόσμο), η Sailover στην Ιταλία (περιηγήσεις με σκάφος που αναχωρούν από 6 διαφορετικές βάσεις), η Goat a boat στην Κροατία (ενοικιάσεις μικρών σκαφών) και πολλές μικρότερες εταιρείες όπως Xanemo Sailing, Naxos Rent a Boat, Mykonos Fishing Tours, κ.λπ. "Είμαστε σε συζητήσεις με ορισμένους μεγάλους operators στην Ελλάδα και αναμένουμε να είμαστε σε θέση να κάνουμε ανακοινώσεις πολύ σύντομα”, αναφέρει ο κ. Μπαζού.

Η startup βρίσκεται αυτή την περίοδο σε επίσημες συζητήσεις με την UpYachting, εταιρεία που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου, με εξειδίκευση στη χρηματοδότηση του κλάδου του yachting, με στόχο μια χρηματοδότηση έως 2 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρει ο Γάλλος CEO και co-founder, το CaptainBook θα χρησιμοποιήσει αυτά τα κεφάλαια για να τριπλασιάσει το εργατικό του δυναμικό, ώστε να μπορέσει να παρέχει καλύτερη υποστήριξη και να απευθυνθεί στις αγορές του με πιο εντατικό ρυθμό. Μέχρι στιγμής, η startup έχει συγκεντρώσει συνολικά 360 χιλιάδες ευρώ από διεθνείς επιχειρηματικούς αγγέλους και επενδυτές του δικτύου της.

Στα επόμενα σχέδια του CaptainBook περιλαμβάνεται η ανάπτυξη του συστήματος διαχείρισης κρατήσεων με την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα και η ανάλυση δεδομένων, ενώ αναμένονται νέες συνεργασίες, ειδικά όσον αφορά τη συνδεσιμότητα. Επίσης, θα κυκλοφορήσει μια νέα έκδοση του δεύτερου προϊόντος του, του captainBook marketplace. 

Οι λύσεις που προσφέρει 

Οι πελάτες του CaptainBook είναι μεσαίες έως μεγάλες εταιρείες που χρειάζονται ένα σύστημα όχι μόνο για την αποδοχή ηλεκτρονικών κρατήσεων και πληρωμών, αλλά και για τη διαχείριση των κρατήσεών τους (επαναπρογραμματισμοί, check-ins, offline και online πληρωμές). Πιο αναλυτικά, το CaptainBook προσπαθεί να βρει λύσεις σε 3 διαφορετικές κατηγορίες προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλοι οι tour και activity operators: 

- Η διαδικασία κράτησης είναι συνήθως πολύ δύσκολη, χειροκίνητη και απαιτεί χρόνο. Γίνεται κυρίως μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, που κοστίζουν. Έτσι, το CaptainBook διευκολύνει τους operators να δέχονται πληρωμές στο διαδίκτυο, με το Apple Pay και το Google Pay, χωρίς να απαιτούνται άλλες τηλεφωνικές κλήσεις. 

- Επειδή οι περισσότεροι operators δεν διαθέτουν ομάδα ή γνώσεις τεχνολογίας για να εκμεταλλευτούν την παρουσία τους στο διαδίκτυο στο επίπεδο που θα έπρεπε, απευθύνονται σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (Online Travel Agencies – OTAs), τα οποία τους κοστίζουν έως και 30% σε προμήθειες. Το CaptainBook δίνει τη δυνατότητα στους operators, με λίγα μόνο κλικ, να δημιουργήσουν μια εφαρμογή ή έναν πλήρη ιστότοπο που τους επιτρέπει να πωλούν στο διαδίκτυο. Το σύστημα είναι σε θέση να "βλέπει” ποιος καπετάνιος ή σκάφος είναι διαθέσιμος για κράτηση και δεν χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση για να επιβεβαιώσει τη διαθεσιμότητα. Ο χρήστης δεν χρειάζεται να καλέσει τον καπετάνιο για να κλείσει την κράτηση, είναι όλα αυτοματοποιημένα και οι κρατήσεις επιβεβαιώνονται σε πραγματικό χρόνο.

- Οι μεγάλοι φορείς εκμετάλλευσης εργάζονται με κάθε είδους απαλλαγή ευθύνης. Οι περισσότερες από αυτές τις απαλλαγές είναι γραμμένες σε χαρτί και εξαρτώνται από τον οδηγό/καπετάνιο. Συμπληρώνονται λανθασμένα και μερικές φορές δεν έχουν υπογραφεί, θέτοντας την εταιρεία σε κίνδυνο. Το CaptainBook έχει αναπτύξει μια ηλεκτρονική εφαρμογή υπογραφής εγγράφων για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Είναι πλήρως ενσωματωμένο στο CaptainBook, χωρίς επιπλέον κόστος για τους tour operators.

Όπως εξηγεί ο κ. Μπαζού, η things-to-do market  είναι μια μεγάλη αγορά που αντιπροσωπεύει 235 δισεκατομμύρια δολάρια, επομένως υπάρχει ανταγωνισμός, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Αυτό, όμως, που ξεχωρίζει το CaptainBook είναι η εστίασή του στο τμήμα διαχείρισης της κράτησης και όχι μόνο στο κομμάτι των πωλήσεων. "Ενώ κάνουμε εξαιρετική δουλειά βοηθώντας τους πελάτες μας να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, η εστίασή μας έγκειται στο να τους βοηθήσουμε να διαχειριστούν τις κρατήσεις τους. Αυτός είναι και ο λόγος που στοχεύουμε σε μεγαλύτερες εταιρείες”, τονίζει.

Τέλος, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα σύνολο λειτουργιών που δεν είναι διαθέσιμες πουθενά αλλού στην αγορά, όπως το σύστημα "Automatic Captains Scheduling”, το οποίο είναι υποψήφιο για το βραβείο "Skift Idea of Year”.