Του Phil Lempert
Ο Steve Easterbrook, διευθύνων σύμβουλος της McDonals's, ανακοίνωσε την Τετάρτη στο συνέδριο Στρατηγικών Αποφάσεων του Bernstein, στη Νέα Υόρκη, πως μέσω της συνεργασίας με την UberEats, μέχρι το τέλος του Ιουνίου τα σημεία διανομής θα ξεπερνούν τις 3.500, σε αντίθεση με τα 2.000 σημεία που λειτουργούν σήμερα.
Η διανομή φαγητού φαίνεται να έχει πάρει τα πάνω της. Οι Amazon, Peapod και Fresh Direct συνεχίζουν να αναπτύσσονται ενώ την ίδια ώρα εταιρείες όπως τα Instacart και Shipt διευρύνουν τους τόπους που μπορούν να διανείμουν τα προϊόντα τους, συμπεριλαμβάνοντας και άλλες πόλεις και στηριζόμενα στο venture capital δανεισμό. Η Alibaba απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα όταν ανακοίνωσε πως απέκτησε σημαντικό μερίδιο, ύψους 1 δισ. δολ., στο startup Ele.me. που διανέμει κινέζικο φαγητό. Οπότε, δεν αποτελεί έκπληξη που η McDonald's, η οποία ανέκαθεν έψαχνε τρόπους να προσελκύσει νέας γενιάς καταναλωτές και έχει αποδείξει την επιτυχία της στη διανομή στη Μέση Ανατολή και την Ασία, προπορεύτηκε από τον ανταγωνισμό με σκοπό να γίνει ο βασιλιάς στη διανομή γρήγορου φαγητού (Συγγνώμη, BK!).
Στην πτήση του γυρισμού από το Σικάγο, την περασμένη εβδομάδα, μετά το National Restaurant Show, εντελώς συμπτωματικά παρακολούθησα την ταινία "The Founder" - την υποτιμημένη ταινία με τον Michel Keaton στην οποία υποδύεται τον Ray Kroc, τον άνθρωπο που έκανε τη McDonald's παγκόσμιο φαινόμενο. Αυτό που κέντρισε την προσοχή μου είναι το πώς τα δύο αδέλφια δημιούργησαν ένα σύστημα παρασκευής φαγητού και αναψυκτικού γρηγορότερα από όσο μπορούσε να σκεφτεί ο ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα σήμερα οι καταναλωτές να έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα μπέργκερ που παραγγέλνουν (το παραδέχομαι, και εγώ είχα δουλέψει, όταν ήμουν στο λύκειο, σε κατάστημα McDonald's, φτιάχνοντας πανομοιότυπα μπέργκερ με αυτά για τα οποία καμάρωνε τότε το έθνος μας).
Η διανομή από τα McDonald's θα σας κοστίσει 4,99 δολάρια, οπότε είναι απίθανο οι βασικοί πελάτες να κάνουν αυτή την παραγγελία για τα γεύματά τους. Η υπηρεσία διανομής είναι τέλεια για γραφεία και ομάδες. Ο Easterbrook είπε στο συνέδριο πως το 60% των διανομών λαμβάνει χώρα κυρίως το απόγευμα και αργά τη νύχτα.
Το δημοφιλέστερο πιάτο των McDonald's είναι οι τηγανιτές πατάτες. Ζεστές και τραγανές, αμέσως με το που βγαίνουν από τη φριτέζα. Άραγε, τα κουτιά της UberEats θα καταφέρουν να διατηρήσουν αυτές τις πατάτες όπως μας αρέσουν; Πολλοί έφυγαν ικανοποιημένοι από ένα ρεστοράν με την παραγγελία σε πακέτο, αλλά απογοητεύτηκαν όταν το άνοιξαν και είδαν το πατημένο ψωμάκι του σάντουιτς ή τη σάλτσα να έχει χυθεί στο πλάι. Αν λοιπόν η UberEats δεν προσέξει το στυλ των McDonald's και οι πελάτες αρχίσουν να παραπονιούνται για την εμφάνιση του φαγητού, αυτό θα είναι μεγάλος πονοκέφαλος για την εταιρεία του Easterbrook.
Η Deliveroo UK έλυσε το πρόβλημα δίνοντας οδηγίες σε όσους πελάτες της θα μετέφεραν το φαγητό με αυτοκίνητο ή ποδήλατο για τον τρόπο μεταφοράς της παραγγελίας, αλλά και δημιουργώντας ένα πακέτο που έχει οπές εξαερισμού για να κρατά το φαγητό ζεστό και να αποτρέπει την καταστροφή του από το παρατεταμένο μαγείρεμα. Είναι μια καινοτομία που θα έκανε τα αδέλφια McDonald περήφανα.
Η μεγάλη ευκαιρία για τη McDonald's είναι να πείσει τους καταναλωτές να επιλέξουν τα Signature Crafted σάντουιτς με μοσχάρι και κοτόπουλο, που έχουν σχεδιαστεί για να ανταγωνιστούν τα μπέργκερ των Five Guys, Shake Shack και άλλων, που αναβάθμισαν την ποιότητα, την απαίτηση και την τιμή για ένα μπέργκερ. Στην εφαρμογή της UberEats στη Νότια Καλιφόρνια, η McDonald's προηγείται με τα Mac, Quarter Pounder και άλλα αγαπημένα σάντουιτς. Είναι μια ασφαλής κίνηση που απευθύνεται στους υπάρχοντες πελάτες της, αλλά δεν κάνει πολλά για να προωθήσει τα νέα κορυφαία προϊόντα της σε μια νέα βάση πελατών.