Σχεδιαστικά η Panamera παραμένει ένα πολύ ξεχωριστό μοντέλο, όπως συνέβαινε και με το μοντέλο 1ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2010. Προσέθεσε μια νέα διάσταση στα πολυτελή saloon με περισσότερο νεανικό και σπορ χαρακτήρα, χωρίς όμως να θυσιάζεται η πολυτελής υπόσταση. Ωστόσο, το σημερινό μοντέλο δείχνει πιο αρμονικό και ισορροπημένο, κυρίως χάρη στο ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα, που πλέον διαθέτει μακρόστενα φωτιστικά σώματα, μια όμορφη παραπομπή στις 911. Ακόμα περισσότερο στην περίπτωσή μας που είχαν σκούρο χρώμα, ένα στοιχείο από τον τεράστιο κατάλογο του εξτρά εξοπλισμού. Στο προφίλ παραμένει η λογική του πεντάπορτου αμαξώματος, ενώ στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με μαύρο φόντο, καθώς και οι μεγάλοι αεραγωγοί που δίνουν το απαραίτητο επιθετικό στυλ. Ότι πρόκειται για την υβριδική έκδοση, το φανερώνουν τα λογότυπα στις εμπρός πόρτες σε πράσινο φόντο, αλλά και το ίδιο φόντο στο λογότυπο "Panamera 4" στο πίσω μέρος. Γενικά το πράσινο χρώμα αποτελεί το σήμα κατατεθέν των υβριδικών εκδόσεων της μάρκας, γι αυτό και το συναντάμε σε αρκετές λεπτομέρειες, όπως στις δαγκάνες των φρένων αλλά και στον εσωτερικό κρυφό φωτισμό.
Ήδη μέσα σου το αίμα κυλά με διαφορετικό τρόπο, όπως μόνο τα μοντέλα της Porsche καταφέρνουν να το πετυχαίνουν. Τι και αν δεν πρόκειται για μια Cayman, μια Boxster ή μια 911. Χάνεις το μυαλό σου, ακόμα και με το σήμα e-Hybrid, που θεωρητικά δεν υπόσχεται έντονες συγκινήσεις. Ωστόσο η τεχνολογία από την 918 Spyder αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε υποψιάζουν. Από την μια πλευρά το οικολογικό προφίλ με τυποποιημένη κατανάλωση μόλις 2,5 lt/100km και 56 g/km CO2 και από την άλλη η τελική ταχύτητα των 278 km/h και τα μόλις 4,6 sec. για τα 0-100 km/h, που αντιστοιχούν σε σπορ μοντέλο αξιώσεων. Για το παραπάνω αποτέλεσμα υπεύθυνος είναι ένας κινητήρας βενζίνης V6 με δυο turbo και απόδοση 330 ίππων και 450 Nm, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 400 Nm. Η συνδυασμένη απόδοση φτάνει τους 462 ίππους και τα 700 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη. Από εκεί και πέρα η υδρόψυκτη μπαταρία των 14 kWh υπόσχεται αυτονομία 51 km αμιγώς ηλεκτρικά και με ταχύτητα μέχρι 140 Km/h. Η φόρτιση με απλή πρίζα διαρκεί 12 ώρες, ενώ με τον ειδικό φορτιστή γίνεται σε μόλις 3 ώρες.
Εξατομίκευση με ουσία
Ξεκινάμε με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη και κινούμαστε ηλεκτρικά. Στην πολυτελή καμπίνα επικρατεί απόλυτη ησυχία. Μόνο η κύλιση των τεράστιων ελαστικών μαρτυρά πως δεν είμαστε σταματημένοι. Η θέση οδήγησης είναι υπέροχη, τοποθετώντας τον οδηγό μέσα στο αυτοκίνητο, χωρίς όμως να τον πνίγει. Σε φτιάχνει αυτό που βλέπεις αλλά και αυτό που αγγίζεις. Υπέροχο το τριάκτινο τιμόνι που θυμίζει την 918, ένα μοντέλο που μας έχει στιγματίσει με την ταχύτητά του μέσα στις στροφές. Η κεντρική κονσόλα παραμένει πιστή στη φιλοσοφία, που ξεκίνησε η προηγούμενη γενιά της Panamera θυμίζοντάς μας κάτι από αεροπλάνο. Ωστόσο πλέον όλοι οι διακόπτες είναι αφής, μια πρωτιά για το μοντέλο. Εντυπωσιακή αισθητικά, αν και μάλλον είμαστε λίγο συντηρητικοί,οπότε βολευόμασταν καλύτερα με τα μπουτόν. Η εργονομία είναι σε γενικές γραμμές σωστή, με μόνη εξαίρεση τον διακόπτη έντασης του ηχοσυστήματος, που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ωστόσο υπάρχει και η δυνατότητα ελέγχου της έντασης από το τιμόνι.
Πίσω στην οδήγηση, και η Panamera επιταχύνει με άνεση όντας αποκλειστικά ηλεκτρική. Οι ταχύτητες στο κιβώτιο διαδέχονται αρμονικά η μια την άλλη και με απόλυτη ησυχία και οικονομία οδεύεις στον προορισμό σου. Η αίσθηση από τα χειριστήρια σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν την αποκομμένη που έχουμε συναντήσει πολλές φορές σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Εμείς δεν καταφέραμε να διανύσουμε 51 km αμιγώς ηλεκτρικά, ωστόσο αν οι αποστάσεις που διανύετε μέχρι την επόμενη φόρτιση είναι σε αυτό το εύρος απόστασης, πρακτικά μπορείτε να κινήστε αμιγώς ηλεκτρικά, με τον κινητήρα να χρειάζεται υποστηρικτικά σε λίγες περιπτώσεις. Πραγματικά μαγικό. Ωστόσο, δεν αντέχουμε να μην γυρίσουμε το μαγικό κουμπάκι στο τιμόνι που ορίζει τα οδηγικά προγράμματα. Με το που αγγίζει την υβριδική λειτουργία ο κινητήρας έρχεται στην ζωή με έναν υπέροχο ήχο. Τώρα μάλιστα, τώρα αισθάνεσαι πως πήρες πίσω, εκείνο το ωραίο κομμάτι της Porsche, που μέχρι τώρα δεν είχες δει. Την ψυχή κάτω από το καπό. Ο V6 με τα δυο turbo, των 2,9 λίτρων ακούγεται υπέροχα και σου βάζει το μικρόβιο να πατήσεις το γκάζι. Η παροχή δύναμης είναι συνεχής και οι δυο κινητήρες συνεργάζονται με μοναδική αρμονία. Αφού έχεις αρχίσει να αναζωογωνήσε, ψάχνεις ευκαιρία για ανοικτό δρόμο, ώστε να περάσεις στις ρυθμίσεις Sport και Sport Plus. Εκεί τα πράγματα γίνονται πολύ σοβαρά.
Σε επαρχιακό κομμάτι, αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα νοιώσεις την άριστη ρύθμιση της μετάδοσης, με το πίσω μέρος να συμπληρώνει ιδανικά την πορεία του αμαξώματος και ενίοτε να πρωτοστατεί με πολύ φιλικό τρόπο. Αντίστοιχα με τεράστια άνεση, ευκολία και ασφάλεια μπορείς να βάλεις το cruise control στα 160 km/h και να γυρίσεις όλη την Ευρώπη, χωρίς να το καταλάβεις! Σταθερή και αθόρυβη, σε τέτοιες ταχύτητες, είναι λες και είσαι σταματημένος. Από κάτω σου οι κινητήρες το κιβώτιο, η μπαταρία και η μετάδοση, σε μια μοναδική συνεργασία κάνουν το παν ώστε να περνά η δύναμη στο δρόμο αποτελεσματικά καθώς και να διατηρείτε η κατανάλωση όσο πιο χαμηλά γίνεται. Δεν είναι τυχαίο πως αρκετές φορές με πάνω από 100 km/h, ο κινητήρας ήταν σβηστός με το στροφόμετρο καρφωμένο στην ένδειξη 0!
Δημήτρης Χατζητόλιος
Οι πρώτες σημειώσεις για την Panamera
Εντυπωσιακή εξωτερικά
Ντρέπεσαι αρχικά να την αγγίξεις
Άριστη θέση οδήγησης
Τζέντλεμαν και αλήτης
Πολύ γρήγορη στις στροφές με τρομερό ζύγισμα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 5.049/1.937/1.510 mm
Βάρος : 2170 kg
Κινητήρας Βενζίνης : 2894 cc
Συνδυασμένη Ισχύς : 462 Hp
Συνδυασμένη Ροπή : 700 Νm
Τελική Ταχύτητα : 278 km/h
0-100 km/h : 4,6 sec
Ρύποι CO2 : 56 g/km
Χώρος αποσκευών : 405 lt.
Τιμή : από € 129.300
![]() |
