Πετάμε στον χρόνο με το BMW i8 Roadster (vid.)

Πετάμε στον χρόνο με το BMW i8 Roadster (vid.)

BMW
Υπάρχουν κάποιες στιγμές που νιώθεις λίγος, που σε πιάνουν υπαρξιακοί προβληματισμοί. Ποιος είσαι αλήθεια να κρίνεις την κορυφαία δουλειά χιλιάδων ανθρώπων, ποιος είσαι για να κρίνεις ένα κόσμημα με τέσσερις τροχούς και τεχνολογία που πριν λίγα χρόνια υπήρχε μόνο στην φαντασία μας; Το i8 Roadster είναι μιας από αυτές τις περιπτώσεις. Ένα εντυπωσιακά πληθωρικό μοντέλο που δυσκολεύεσαι να χωρέσεις στο μυαλό σου. Η τιμή και η εμπιστοσύνη της BMW Hellas προσθέτει βάρος στους ώμους αφενός για την ακεραιότητα του κοσμήματος, αφετέρου για την ικανότητα να μεταφέρεις στο πληκτρολόγιο τις υπέροχες και ξεχωριστές στιγμές που σου χάρισε το i8 Roadster. Τόσο έντονες και "χρωματιστές" που μένουν βαθιά χαραγμένες στην μνήμη σου.

Τα roadster έχουν ένα μαγικό τρόπο να προσθέτουν μια ακόμα διάσταση στο κομμάτι της οδήγησης. Αυτή η επαφή με το περιβάλλον φέρνει άλλες εικόνες, άλλους ήχους και μυρωδιές, που κανένα coupe δεν μπορεί να φτάσει. Στην μοναδική λοιπόν εμπειρία του i8, έρχεται πλέον να προστεθεί η "διάσταση" roadster απογειώνοντας πραγματικά τις αισθήσεις. Παρουσιάστηκε στην αγορά τον Μάιο του 2018 ενώ αποτέλεσε την ευκαιρία για μια μικρής έκτασης αναβάθμιση και για την coupe έκδοση.

BMW
To αμάξωμα έχει ενισχυθεί σε καίρια σημεία. Το πλαίσιο του παρμπρίζ κατασκευάζεται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Η αναπόφευκτη αύξηση του βάρους περιορίζεται στα μόλις 60 κιλά. Η πλήρως ηλεκτρική οροφή ανοίγει και κλείνει αθόρυβα – πιέζοντας ένα μπουτόν μέσα σε 15 δευτερόλεπτα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 50 km/h. Το Soft-top αποθηκεύεται εργονομικά σε κάθετη θέση, δημιουργώντας περίπου 100 L πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου πίσω από τα καθίσματα, στον χώρο που η coupe έκδοση είχε δυο μικρά καθίσματα. Το νέο BMW i8 Roadster φέρει ειδικό σετάρισμα ελατηρίων, αμορτισέρ και Dynamic Stability Control. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει και Dynamic Damper Control.

bmw
Στο τεχνικό κομμάτι υπάρχει αύξηση χωρητικότητας κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου από 20 σε 34 Ah και μικτή χωρητικότητα ενέργειας από 7.1 σε 11.6 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας έχε μέγιστη ισχύ αυξημένη κατά 12 hp φτάνοντας τα 143 hp. Πλέον η οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα είναι εφικτή για ταχύτητες έως 105 km/h (στο παρελθόν 70 km/h). Πιέζοντας το μπουτόν eDrive, μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα έως 120 km/h αμιγώς με ηλεκτροκίνηση ενώ η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 53 km. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει ίδια απόδοση 231 hp, ενώ παραμένει ο εντυπωσιακά χαμηλός κυβισμός των 1499 cc. Τέλος, είναι βελτιστοποιημένη η ακουστική του κινητήρα και οι εκπομπές ρύπων με ενσωματωμένο φίλτρο σωματιδίων.

bmw
Όπως και στην περίπτωση του coupe αυτό που σου κόβει την ανάσα είναι η εξωτερική σχεδίαση. Τις μέρες που κυκλοφορούσαμε μαζί του, θυμηθήκαμε την εμπειρία με την coupe έκδοση. Φτάνεις στο σημείο να παραξενεύεσαι αν κάποιος δεν το κοιτάξει και δεν κολλήσει μαζί του! Αποτελεί το αγαπημένο αυτοκίνητο όλων των πιτσιρικάδων, οι οποίοι αλαλάζουν στο πέρασμά του. Μαζί και οι κάτοχοι μοντέλων BMW. Σε κοιτάνε με υπερηφάνεια και διαβάζεις στα μάτια τους τον θαυμασμό. Πρόκειται για μια υπερπαραγωγή. Συγκρίνεται μόνο με κορυφαία hypercar και μοντέλα όπως η Ferrari 488 GTO ή η Lamborghini Huracan, τα οποία δείχνουν αθώες κατασκευές μπροστά του. Στην BMW δημιούργησαν ένα από τα πιο εξωστρεφή μοντέλα στην ιστορία της μάρκας και όπως διαπιστώσαμε δικαιώνονται. Παρά το γεγονός πως η γενική εικόνα παραμένει ίδια από το 2015, το i8 δείχνει ακριβώς το ίδιο φρέσκο και γοητευτικό. Η αισθητική αλλαγή στο κομμάτι της οροφής μόνο θετική μας φάνηκε. Δείχνει λες και σχεδιάστηκε από την αρχή έτσι με το οριζόντιο πλέον καπάκι για τον κινητήρα και το κάθετο τρίτο τζάμι να συνθέτουν ένα σύνολο που μας θυμίζει ακόμα περισσότερο supercar. Η πάνινη οροφή δείχνει άριστης ποιότητας με υφή που θυμίζει μετάξι!

Το ταξίδι σε έναν άλλο κόσμο η BMW έχει αποφασίσει να το συνοδεύει σε κάθε στιγμή μαζί με το i8 Roadster. Αυτό σημαίνει πως οι πόρτες δεν θα μπορούσαν να ανοίγουν με συμβατικό τρόπο. Πατώντας λοιπόν το μπουτον στην πόρτα, απλώνονται προς τον ουρανό. Σε αντίθεση με το coupe δεν έχουν πλαίσια. Πριν επιβιβαστείτε πάντως αξίζει να χαζέψετε την υπέροχη δουλειά που έχει γίνει στο εμφανές carbon σε πόρτες και μαρσπιέ. Το ψηλό μαρσπιέ δεν βοηθάει την είσοδο, ειδικά στην πλευρά του οδηγού, όπου υπάρχει και το τιμόνι. Τα δεδομένα είναι καλύτερα όταν η οροφή είναι ανοικτή, ενώ η διαδικασία ανοίγματος-κλεισίματος, μπορεί να γίνει και από το κλειδί. Το κλειδί επιπρόσθετα δίνει πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση του οχήματος με την πιο χρήσιμη να είναι αυτή της φόρτισης της μπαταρίας.

BMW
Αφού περάσεις από την ανθρακονημάτινη πόρτα, βρίσκεσαι σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον. Κάθεσαι χαμηλά με το αυτοκίνητο να σε αγκαλιάζει. Τα καθίσματα έχουν πολύ καλή στήριξη όντας και άνετα ταυτόχρονα. Το ταμπλό έχει μεγάλο βάθος προσδίδοντας αυξημένο αίσθημα ευρυχωρίας. Ο χρωματικός συνδυασμός στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ταιριάζει με το ύφος της κατασκευής. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, με το δέρμα άριστης ποιότητας να έχει τον πρώτο λόγο. Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή. Βγαλμένο από το μέλλον με σεβασμό στην αξία του μοντέλου σε βάζει αμέσως στο κλίμα μιας ξεχωριστής εμπειρίας. Ο πίνακας οργάνων έχει ψηφιακή οθόνη, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν το σύστημα πλοήγησης Professional, το BMW Display Key, Driving Assistant με Surround View, καλώδιο φόρτισης (mode 2) και οθόνη Ελέγχου (Control Display) με σχεδίαση μενού βασισμένη σε Tiles, με live mode. Το μόνο που θα σου λείψει είναι θέσεις για μικροαντικείμενα. Πίσω όμως από τα καθίσματα υπάρχει αρκετός χώρος για αυτά. Ο βασικός χώρος αποσκευών βρίσκεται πίσω από τον κινητήρα. Μαζί με τον χώρο πίσω από τα καθίσματα είναι επαρκής για ένα Σαββατοκύριακο.

BMW
Η διάθεση έχει ήδη απογειωθεί. Πατάς το μπουτόν εκκίνησης και οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων ζωντανεύουν. Μαζί με έναν χαρακτηριστικό ήχο είναι τα σημάδια πως μπορείς να ξεκινήσεις! Ο βαρύς ήχος που συνήθως συνοδεύει ένα supercar εδώ απουσιάζει. Αν έχεις και την οροφή ανοικτή είναι εντυπωσιακή η ησυχία που βιώνεις. Μόνο ο αέρας μαρτυρά ότι κινείσαι! Στην διάθεσή σου έχεις τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι εντυπωσιακή. Μπορείς να κινηθείς μέχρι τα 120 Km/h και για 50 km. Εμείς το δοκιμάσαμε αρκετές φορές και το βρήκαμε εξαιρετικό. Η αυτονομία είναι αρκετή ώστε να φτάσεις στην δουλειά σου, πρακτικά χωρίς να χρειαστεί η βοήθεια του κινητήρα βενζίνης. Το σημαντικότερο όμως είναι πως το i8 Roadster αμέσως σε κερδίζει σε επίπεδο ευκολίας. Ξεχάστε τις παραξενιές των supercar σε όλα τα επίπεδα. Ο οδηγός δεν πρέπει να έχει "ειδικές ικανότητες" ενώ ακόμα και μετά από αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι δεν θα σε κουράσει. Οι κάθε είδους κραδασμοί απουσιάζουν, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι άριστη. Η ανάρτηση διαχειρίζεται ανέλπιστα καλά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων, αν αναλογιστούμε το ύφος του αυτοκινήτου. Επίσης δεν γνωρίζουμε κατά πόσο ένας ιδιοκτήτης που έχει ξοδέψει €185.200 για την απόκτησή του ενδιαφέρεται για την κατανάλωση, πάντως για εμάς τα 8,5 lt/100km μέσης κατανάλωσης, ήταν θείο δώρο.

Είναι υπέροχο συναίσθημα να έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο έντονων συγκινήσεων. Βάζει το μυαλό να τρέχει σε άλλο επίπεδο. Εμείς για παράδειγμα, στην καθημερινότητα]ά μας δεν κάνουμε καμία διαδρομή που να έχει σχέση με το Σούνιο. Με το i8 Roadster, γυρίζαμε κάθε μέρα από την παραλιακή διαδρομή που καταλήγει στον ναό του Ποσειδώνα! Ειδικά αυτή την εποχή που δεν έχει κόσμο είναι σκέτη μαγεία. Υπέροχο τοπίο και μια διαδρομή που σου δίνει την δυνατότητα να εξερευνήσεις τα όρια ενός αυτοκινήτου. Εκεί επιλέγαμε την ρύθμιση sport, ενώ είχαμε πάντα ανοικτή την οροφή! Ο λιλιπούτειος κινητήρας που βρίσκεται πίσω από την πλάτη σου είναι πάντα ετοιμοπόλεμος και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα έχει την ικανότητα να επιταχύνει δυναμικά το υπέροχο roadster. Η BMW ανακοινώνει 4,6 sec για τα 0-100 km/h και τελική 250 km/h. Δεν είναι ό,τι πιο γρήγορο υπάρχει στον πλανήτη, αλλά σε κάθε περίπτωση έχει το απόθεμα ροπής να επιταχύνει δυναμικά το αναλογικά ελαφρύ αμάξωμα. Το ηχητικό κοκτέιλ είναι μοναδικό. Από την μια ο αέρας, και από την άλλη ο ηλεκτροκινητήρας με τον βενζινοκινητήρα. Στην BMW έκαναν τα μαγικά τους και κατάφεραν να μην σου λείπει η χροιά ενός πολυκύλινδρου μοτέρ.

BMW
Στην διαδρομή για τον "ναό" αποκαλύπτει τις αρετές της. Δεν είναι ένα μοντέλο με το γράμμα Μ οπότε και η λογική είναι διαφορετική. Εδώ νιώθεις το χαμηλό κέντρο βάρους, το υψηλό grip και μια εξαιρετική αμεσότητα στις εντολές σου. Το πόσο γρήγορα μπορείς να στρίψεις συνήθως ορίζεται από τα ελαστικά και κυρίως τα εμπρός. Είμαστε σίγουροι πως αν ήταν φαρδύτερα από 215/45/20 το i8 Roadster θα έστριβε ακόμα πιο γρήγορα. Ωστόσο ακόμα και έτσι σε εντυπωσιάζει. Μπορείς μαζί του να κινηθείς πολύ γρήγορα χωρίς να σε αγχώνει, χωρίς να σε τρομάζει, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες! Παράλληλα καταφέρνει να μην είναι αποκομμένο σε επίπεδο αίσθησης. Μόνο το πεντάλ του φρένου θυμίζει κάτι από υβριδικό.

BMW
Όταν αποφασίσεις να κινηθείς σε πιο ήρεμο ρυθμό οι ρυθμίσεις comfort και eco pro είναι οι ιδανικές. Εκεί το "τέρας" δίνει έμφαση στην ομαλότητα και την οικονομία και τα καταφέρνει θαυμάσια. Όλα είναι μελετημένα και ρυθμισμένα με θαυμαστό τρόπο. Σε έναν άλλο κόσμο, θα μπορούσε να είναι το τέλειο καθημερινό αυτοκίνητο!

BMW
Όπως και στην περίπτωση της coupe έτσι και τώρα με την roadster, η i8 κάνει τεράστια αίσθηση. Αρχικά στο κομμάτι της σχεδίασης. Ένα απίστευτο σχήμα που δεν υπάρχει όμοιό του. Από όποια γωνία και αν το δεις είναι λες και βγήκε από ταινία του μέλλοντος. Από εκεί και πέρα είναι η τεχνολογία που κρύβει μέσα του. Ο κινητήρας βενζίνης παρά τον μικρό του κυβισμό δίνει φτερά στο αμάξωμα, σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα. Είναι μαγικός ο τρόπος που το i8 Roadster έχει συνδυάσει αντίθετα μεταξύ τους στοιχεία. Οικονομικό, πρακτικό στην καθημερινή χρήση, με μικρό κυβισμό και ταυτόχρονα γρήγορο και ικανό να σε ξεμυαλίσει όταν το ζητήσεις! Ένα σύνολο που σε κάνει να βλέπεις με πολύ θετική ματιά το υβριδικό-ηλεκτρικό μέλλον. Μάλλον αυτό ήθελε να πετύχει η BMW και το κατάφερε.

Δημήτρης Χατζητόλιος

Δείτε στο τέλος του άρθρου, το video λανσαρίσματος του μοντέλου.

BMW

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW i8 Roadster

Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.689mm/1.942mm/1,298mm

Βάρος :1520 kg

Κινητήρας θερμικός : 1499 cc

Συνδυαστική Ιπποδύναμη: 374 Hp

Συνδυαστική Ροπή : 570 Nm

Τελική Ταχύτητα : 250 km/h

0-100 km/h : 4,6 sec

Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 8,4 lt/100km

Ρύποι CO2 : 46 g/km

Τιμή: €185.200

 

 

 

 

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes