Τα καλύτερα νέα υπερ-αυτοκίνητα του 2019 από την έκθεση της Γενεύης

Τα καλύτερα νέα υπερ-αυτοκίνητα του 2019 από την έκθεση της Γενεύης

Του Chuck Tannert

Ορισμένοι βλέπουν τις εκθέσεις αυτοκινήτων σαν κάτι που ανήκει στο παρελθόν. Ελπίζω να μην είναι έτσι. Οι περισσότερες εκθέσεις που γίνονται στις ΗΠΑ έχουν, ομολογουμένως, χάσει τελευταία τη γοητεία τους καθώς εστιάζουν στην πρακτικότητα αντί για τον εντυπωσιασμό –αλλά αυτό δεν συμβαίνει στη Γενεύη.

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2019 άνοιξε αυτόν τον μήνα τις πόρτες του στο κοινό. Ήταν ανέκαθεν μια εκδήλωση που εστίαζε στην απόδοση, γεμάτη με πολλά εντυπωσιακά σπορ αυτοκίνητα και υπερσύγχρονες πολυτελείς μηχανές που διεγείρουν τις αισθήσεις. Αυτό το έτος δεν αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα.

Μπορεί η ευρωπαϊκή οικονομία να βρίσκεται στο χείλος της ύφεσης και ο αντίκτυπος του Brexit να ετοιμάζεται να πλήξει τις βασικές αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε τις κορυφαίες κατασκευάστριες -συμπεριλαμβανομένων των Aston Martin, Audi, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren- να παρουσιάσουν οχήματα με τις πιο εντυπωσιακές επιδόσεις των τελευταίων πολλών ετών.

ASTON MARTIN AM-RB 003

ASTON MARTIN AM-RB 003


Γνωστό πρωτύτερα με την κωδική ονομασία Project 003, το AM-RB είναι το τρίτο μοντέλο στη γκάμα κεντρομήχανων της Aston Martin, κερδίζοντας μια θέση δίπλα στο εκθαμβωτικό Valkyrie και στο extreme Valkyrie AMR Pro.

Ενώ σε μεγάλο βαθμό η γλώσσα σχεδιασμού του οχήματος είναι κοινή με αυτή του Valkyrie (ο πίσω διαχυτής και τα σημεία που περνάει ο αέρας είναι πανομοιότυπα), το AM-RB 003 έχει έναν πιο παραδοσιακό σχεδιασμό κεντρομήχανου υπερ-αυτοκινήτου, με απολήξεις εξατμίσεων στο πάνω μέρος, με καμπίνα επιβατών που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος και ενεργή αεροδυναμική και ανάρτηση.

Το 003 θα ενσωματώνει έναν νέο turbo κινητήρα V6, ενώ φημολογείται ότι η ιπποδύναμή του θα ξεπερνά τους 1000 ίππους.

Παρότι το AM-RB 003, το οποίο θα περιοριστεί στα 500 μοντέλα, δεν έχει ακόμη πραγματικό όνομα, θα αποκτήσει όταν εισέλθει στο στάδιο της παραγωγής το 2021. Οι φήμες θέλουν την Aston Martin να συνεχίζει να δανείζεται ονόματα θεών από τη σκανδιναβική μυθολογία, αποκαλώντας το υπερ-αυτοκίνητο "Βαλχάλα".

BUGATTI LA VOITURE NOIRE

BUGATTI LA VOITURE NOIRE


Η ονομασία "La Voiture Noire" μεταφράζεται απλά ως "Το Μαύρο Αυτοκίνητο". Δεν υπάρχει, ωστόσο, τίποτα απλό πάνω σε αυτό το coupe το οποίο συνδυάζει την άνεση μιας πολυτελούς λιμουζίνας με την απόδοση ενός υπερ-αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την Bugatti, το La Voiture Noire είναι μια σύγχρονη έκδοση του θρυλικού Type 57 SC Atlantic της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποίο γιορτάζει φέτος την 80η επέτειό της. Αλλά είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Τεχνικά, το όχημα βασίζεται στην Bugatti Chiron. Το εντυπωσιακό αμάξωμα, το κομψό γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, το μακρύτερο μεταξόνιο και οι σημαντικές τροποποιήσεις στον κινητήρα το καθιστούν μοναδικό.  

Στον πυρήνα του βρίσκεται ο εμβληματικός 8λιτρος και 16κύλινδρος κινητήρας W16 της αυτοκινητοβιομηχανίας ο οποίος αποδίδει 1.500 ίππους. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να αποκτήσετε αυτή τη μαύρη ομορφιά. Όχι επειδή η Bugatti κρατάει το όχημα των 12,5 εκατ. δολαρίων (μετά φόρων η αξία ανέρχεται στα περίπου 19 εκατ. δολάρια) για τον εαυτό της, αλλά επειδή το μοναδικό κομμάτι που κατασκευάστηκε πουλήθηκε πριν καν λάβει χώρα η έκθεση της Γενεύης.

FERRARI F8 TRIBUTO

FERRARI F8 TRIBUTO

 

Αυτό το διθέσιο κεντρομήχανο όχημα είναι ο διάδοχος του δημοφιλούς μοντέλου 488 GTB της Ferrari. Σύμφωνα με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, το F8 Tributo είναι το ίδιο ισχυρό με το προσανατολισμένο στην απόδοση 488 Pista, αλλά δίνει περισσότερη έμφαση στην εμπειρία οδήγησης και την άνεση.

Το F8 Tributo εφοδιάζεται με έναν ισχυρό κινητήρα 3,9 λίτρων που παράγει 710 ίππους και ροπή 568 Nm, που το καθιστά το πιο ισχυρό κεντρομήχανο όχημα με V8 κινητήρα που έχει κατασκευάσει η Ferrari. Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι ίδια με αυτά της ανταγωνίστριας McLaren 720S και εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 340 km/h και επιτάxυνση 0-100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα.

Το όχημα θα είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα σύστημα που ονομάζεται Ferrari Dynamic Enhancer το οποίο θα διευκολύνει την αξιοποίηση της δύναμης και ικανότητας του οχήματος στα όρια του χειρισμού του.

KOENIGSEGG JESKO

KOENIGSEGG JESKO


Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Koenigsegg κατασκευάζει ορισμένα από τα ταχύτερα υπερ-αυτοκίνητα στον πλανήτη. Πάρτε για παράδειγμα το Agera RS. Κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας στα 457,94 km/h. To Jesko είναι η τελευταία "υπερταχεία" της εταιρείας και αναμένεται να αντικαταστήσει το Agera RS στο "γκαράζ" της Koenigsegg το επόμενο έτος. Θα είναι το ίδιο γρήγορο;

Στα χαρτιά... ναι. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το Jesko θα φτάνει τα 482 km/h. Οι Σουηδοί, ωστόσο, δεν στηρίζουν αυτόν τον ισχυρισμό σε πρακτικές δοκιμές αλλά στο σύνολο των καινοτομιών που εφάρμοσαν στην κατασκευή αυτού του υπερ-οχήματος.

Το Jesko θα θέτει σε κίνηση ένας ολοκαίνουριος 5λιτρος κινητήρας V8 που θα παράγει 1.280 ίππους με απλή βενζίνη (1.600 ίππους με βιοκαύσιμο Ε85). Θα περιλαμβάνει ένα κιβώτιο εννέα ταχυτήτων που θα εξασφαλίζει αστραπιαία αλλαγή ταχυτήτων και επιτάχυνση.

Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά θα είναι η νέα πίσω αεροτομή, το μπροστινό χείλος του προφυλακτήρα και ο πίσω διαχυτής.

LAMBORGHINI HURACÁN EVO SPYDER

LAMBORGHINI HURACÁN EVO SPYDER


Μόλις λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του Huracán Evo Coupe από την Lamborghini, η εταιρεία του "μαινόμενου ταύρου" αφαιρεί την οροφή για να δημιουργήσει το Evo Spyder.

Η convertible έκδοση διαθέτει μια τροποποιημένη έκδοση του κινητήρα V10, 5,2 λίτρων της εταιρείας, που αποδίδει τώρα 640 ίππους και ροπή 442 Nmόπως το εμπνευσμένο από αγώνες ταχύτητας μοντέλο Performante. Με τη βοήθεια ενός κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ενός συστήματος τετρακίνησης, το Huracan Evo μπορεί να πιάσει τα 100 km/h σε 3,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 325 km/h.

MCLAREN SPEEDTAIL

MCLAREN SPEEDTAIL

 

Aυτό το έργο τέχνης μου κόβει την ανάσα. Η McLaren Speedtail είναι η πνευματική διάδοχος της McLaren F1 του 1992, αυτού του θρυλικού, υπερελαφρού κεντρομήχανου οχήματος τύπου coupe, που με κινητήρα V12 και τελική ταχύτητα 402 km/h έγινε το πρώτο hyper-car στον κόσμο. Σύμφωνα με την  McLaren, "συνδυάζει άνευ προηγουμένου επίπεδα καινοτομίας και κομψότητας για να δημιουργήσει ένα νέο ορόσημο στο σχεδιασμό αυτοκινήτων".

Όπως η θρυλική F1, η Speedtail είναι τριθέσια, με τον οδηγό να κατευθύνει από τη μέση του πιλοτηρίου. Εκεί, ωστόσο, τελειώνουν οι ομοιότητες. Η McLaren κατατάσσει το όχημα ως Hyper-GT. Εκ πρώτης όψεως το αυτοκίνητο δείχνει σαν να σπάει το όριο ταχύτητας μένοντας ακίνητο. Κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει την αεροδυναμική του. Ακόμη και οι παραδοσιακοί πλαϊνοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί με κάμερες, στραμμένες προς τα πίσω που μπορούν να αναδιπλωθούν μέσα στο αμάξωμα.

Το εσωτερικό είναι εξίσου φανταστικό. Το ταμπλό είναι μια μεγάλη οθόνη που χωρίζεται σε τρεις ζώνες. Η Ζώνη 1 είναι το πάνελ χειρισμών του οδηγού, η Ζώνη 2 στα αριστερά του οδηγού είναι για την πλοήγηση και τα συστήματα θέρμανσης, κλιματισμού και εξαερισμού, ενώ η Ζώνη 3 στα δεξιά είναι για το κινητό τηλέφωνο και άλλες λειτουργίες επικοινωνίας.

MERCEDES-AMG GT R ROADSTER

MERCEDES-AMG GT R ROADSTER


Έχοντας κλείσει μόλις λίγους μήνες στο δρόμο, το AMG GT R Coupe έχει αποδειχτεί πραγματικό διαμάντι, συνδυάζοντας πολυτέλεια με απόδοση. Τώρα οι γκουρού της Mercedes σε θέματα απόδοσης αφαιρούν την οροφή, προσφέροντάς μας ένα Roadster που υπόσχονται ότι θα έχει εξίσου καλή επίδοση με το coupe την ώρα που ο ήλιος ή ο αέρας θα χτυπούν το πρόσωπό μας.

Το hardware του Roadster είναι σχεδόν ίδιο με αυτό του Coupe. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας τετράλιτρος twin turboκινητήρας που αποδίδει 577 ίππους και ροπή 516 Nm, όπως ακριβώς στο Coupe. Όταν όλη αυτή η δύναμη θα διοχετευτεί μέσα από το αυτόματο κιβώτιο των επτά ταχυτήτων και των δύο συμπλεκτών, η Mercedes ισχυρίζεται ότι το όχημα θα επιταχύνει στα 96 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα και θα πετύχει μέγιστη ταχύτητα 317 km/h, λίγο μικρότερη σε σχέση με το Coupe.

Θα κατασκευαστούν μόλις 750.

PIËCH AUTOMOTIVE MARK ZERO

PIËCH AUTOMOTIVE MARK ZERO


Σχεδόν πριν από τέσσερα χρόνια, ο Anton Piëch και ο κατά συρροή επιχειρηματίας και βιομηχανικός σχεδιαστής Rea Stark Rajcic σκέφτηκαν να αναπτύξουν μια νέα, ευέλικτη αρχιτεκτονική αυτοκινήτων -μία που θα έχει το μέλλον στο DNA της. Οι δυο τους φαντάστηκαν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με κινητήρα, μπαταρία και λογισμικό που θα αντικαθίστανται -η ιδέα ήταν, ότι καθώς η τεχνολογία θα βελτιωνόταν, το ίδιο θα συνέβαινε και στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, η πλατφόρμα θα ήταν ικανή να φιλοξενεί μια ευρεία γκάμακινητήρων, από υβριδικούς έως κυψέλες υδρογόνου και εσωτερικής καύσης. Έτσι γεννήθηκε η Piëch Automotive. Η εταιρεία παρουσίασε αυτό το μήνα το πρώτο της ηλεκτροκίνητο όχημα, το Piëch Mark Zero.

Το όνομα Piëch ακούγεται οικείο. Ο Anton Piëch ονόμασε την εταιρεία από τον πατέρα του Ferdinand Piëch, τον θρυλικό διευθυντή της Volkswagen και εγγονό του ιδρυτή της Porsche Ferdinand Porsche. Από ό,τι φαίνεται, τα αυτοκίνητα τρέχουν στο αίμα του Anton.

Το Mark Zero είναι κομψό σπορ αυτοκίνητο, που τροφοδοτείται από τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες. Το αποτέλεσμα είναι συνδυασμένη απόδοση 450 kW, ή 611 ίππων, το οποίο εξασφαλίζει επιτάχυνση στα 100 km/h μέσα σε 3,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 249 km/h.

Για να διασφαλιστεί πως το όχημα μπορεί να διαχειριστεί αυτού του είδους την ισχύ στις στροφές, οι μηχανικοί της Piëch τοποθέτησαν την μπαταρία του αυτοκινήτου στον κεντρικό τούνελ του πλαισίου και γύρω από τον πίσω άξονα. Αυτή η ρύθμιση δίνει στο όχημα μια εξαιρετική ισορροπία και χαμηλό κέντρο βάρους.

Διθέσιες και τετραθέσιες εκδόσεις ή ακόμη και SUV βρίσκονται στα σκαριά και θα βγουν στους δρόμους εντός των επόμενων τριών ετών.

AUTOMOBILI PININFARINA BATTISTA

AUTOMOBILI PININFARINA BATTISTA


Η θρυλική ιταλική σχεδιάστρια αυτοκινήτων Pininfarina οδήγησε πολλά εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα από το σχέδιο στην παραγωγή, μεταξύ των οποίων μοντέλα Alfa Romeo, Ferrari και Maserati. Τώρα η διάσημη σχεδιάστρια ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική της σειρά υπερ-αυτοκινήτων με οδηγό τη μονάδα κατασκευής νέων αυτοκινήτων, Automobili Pininfarina. Το πρώτο της προϊόν είναι αυτό το εντυπωσιακό ηλεκτρικό hypercar.

Γνωστό ως Battista, το αυτοκίνητο θα κινείται από κινητήρα που αποδίδει 1.900 ίππους και ροπή 1.696 Nm. Αυτό είναι αρκετό για να αποδώσει 100 km/h σε λιγότερα από 2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 349 km/h.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2020. Θα κατασκευαστούν μόλις 150 αυτοκίνητα με εκτιμώμενη τιμή από 2 έως 2,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με το περιοδικό Car and Driver.