Henry Rose: Το πρώτο brand αρωμάτων με πλήρη διαφάνεια συστατικών με υπογραφή... Michelle Pfeiffer

Henry Rose: Το πρώτο brand αρωμάτων με πλήρη διαφάνεια συστατικών με υπογραφή... Michelle Pfeiffer

Της Elisabeth Brier

Η Michelle Pfeiffer, η οποία ισχυρίζεται ότι κάποτε πέρασε μια ολόκληρη δεκαετία χωρίς να φορέσει άρωμα, εισήλθε επισήμως τη Δευτέρα στον χώρο της αγοράς αρωμάτων, ο οποίος αγγίζει σε επίπεδο τζίρου τα 3 δισ. δολάρια. Οι φιάλες της Henry Rose, της "100% διαφανούς" σειράς αρωμάτων της βραβευμένης με Χρυσή Σφαίρα και τρεις φορές υποψήφιας για βραβείο Οσκαρ, τα αποκαλυπτήρια της οποίας είχαν γίνει τον Μάρτιο, βρίσκονται πλέον στη διάθεση των καταναλωτών.

Τα αρώματα Henry Rose, σύνθεση των μικρών ονομάτων του 24χρονου γιου και της 26χρονης κόρης της Pfeiffer, θα πωλείται αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου και προς το παρόν μόνο στις ΗΠΑ. Η συλλογή αποτελείται από πέντε διαφορετικά αρώματα unisex και κάθε ένα από αυτά θα συνοδεύεται από μια κάρτα στην οποία θα περιγράφονται όλα τα συστατικά του. Η φιάλη της σειράς είναι κατασκευασμένη κατά 90% από ανακυκλώσιμο γυαλί και το καπάκι είναι κατασκευασμένο από υλικό με βάση τη σόγια. Στα 120 δολάρια ανά κομμάτι, τα Henry Rose βρίσκονται στο ακριβότερο άκρο του φάσματος τιμών, μαζί με αρώματα υψηλών προδιαγραφών όπως εκείνα των Viktor & Rolf, Gucci και Balenciaga.

Η εταιρεία είναι πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενη από την Pfeiffer, 60 ετών, αν και η Αμερικανή ηθοποιός, γνωστή για τους ρόλους της σε ταινίες όπως τα Batman Returns, Scarface και, τελευταία, τo Ant-Man and Wasp, αρνήθηκε να σχολιάσει το ύψος της επένδυσης της στην επιχείρηση, την οποία, όπως λέει, θεωρεί προϊόν πραγματικής προσωπικής αγάπης.

"Η ιδέα για το Henry Rose ξεκίνησε στην πραγματικότητα όταν πρωτοέκανα παιδιά", δηλώνει η Pfeiffer στο Forbes. "Άρχισα να ψάχνω προϊόντα τα οποία δεν ήταν μόνο υγιεινότερα, αλλά είχαν και την ποιότητα στην οποία ήμουν συνηθισμένη. Τότε ανέπτυξα τη συνήθεια να κοιτάζω εξονυχιστικά τα συστατικά των διαφόρων προϊόντων και γρήγορα συνειδητοποίησα πως οτιδήποτε έφερε τον τίτλο "άρωμα" στην πραγματικότητα ήταν τοξικό".

Ο Ken Cook, πρόεδρος και συνιδρυτής της Environmental Working Group (EWG), μη κερδοσκοπικής οργάνωσης η οποία έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο που βαθμολογεί την τοξικότητα των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, εξηγεί ότι το πρόβλημα με τα αρώματα δεν είναι ότι όλα είναι αναγκαστικά επιβλαβή, αλλά ότι στην πραγματικότητα είναι αδύνατο να ορίσει κανείς τι περιέχεται σε αυτά. "Το άρωμα ως είδος κρίνεται ιδιαίτερα αυστηρά στον ιστότοπο του EWG λόγω έλλειψης διαφάνειας", αναφέρει ο Cook. "Είναι ένας όρος ο οποίος μπορεί να κρύβει μέσα του εκατοντάδες συστατικά".

Οι πλέον διαβόητες "οικογένειες" τοξικών συστατικών οι οποίες χρησιμοποιούνται σε μερικά μίγματα αρωμάτων είναι οι φθαλικές ενώσεις, σύμφωνα με την Nneka Leiba, επικεφαλής του τμήματος υγιεινής ζωής στο EWG. Οι φθαλικές ενώσεις χρησιμοποιούνται ως διαλύτες και σταθεροποιητικοί παράγοντες στα αρώματα και ορισμένοι τύποι μπορούν να προκαλέσουν στον άνθρωπο προβλήματα τόσο στην ανάπτυξη, όσο και στην αναπαραγωγή.

Η Leiba εξηγεί ότι είναι ασαφές το πόσο συχνά χρησιμοποιούνται φθαλικές ενώσεις στα αρώματα, λόγω της έλλειψης διαφάνειας της σχετικής βιομηχανίας, αλλά λόγω των δυνητικών κινδύνων υγείας, η Pfeiffer είχε εγκαταλείψει τα αρώματα εντελώς για 10 χρόνια. Στη συνέχεια, το 2010, απογοητευμένη από την ελάχιστη πρόοδο στον συγκεκριμένο τομέα, άρχισε να προσεγγίζει διάφορες εταιρείες καλλυντικών για την ανάπτυξη σειράς αρωμάτων με τη δική της συνεργασία, χωρίς όμως επιτυχία. Η Pfeiffer δεν κατάφερε να πείσει τις εταιρείες να συμφωνήσουν στην πλήρη διαφάνεια γύρω από τα συστατικά, αν και δεν έχει αναφέρει ποτέ σε ποιες εταιρείες απευθύνθηκε.

"Οι άνθρωποι μού δήλωναν ωμά: θα αποτύχεις", θυμάται η Pfeiffer, σημειώνοντας το πόσο σίγουρες ήταν οι εταιρείες ότι κανείς δεν θα δεχθεί την πλήρη διαφάνεια στον τομέα των συστατικών. "Έβρισκα μπροστά μου συνεχώς αδιέξοδα επειδή κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να είναι διαφανής όσον αφορά τα συστατικά και εγώ από την πλευρά μου δεν ήμουν διατεθειμένη να διαθέσω το όνομα και το πρόσωπό μου σε κάτι που δεν θα χρησιμοποιούσα".

Μην καταφέρνοντας τίποτα δι’ αυτής της οδού, η Pfeiffer έβαλε την ιδέα της στο "ράφι", ωστόσο συνέχισε την από πλευράς της υπεράσπιση των βιώσιμων προϊόντων και προσχώρησε στο διοικητικό συμβούλιο της EWG το 2016. Με την υποστήριξη του Ken Cook, ο οποίος έγινε "αγαπημένος φίλος" της, η Pfeiffer εγκατέλειψε τελικά την ιδέα της εξασφάλισης μιας συμφωνίας με κάποιο αναγνωρισμένο brand προϊόντων ομορφιάς και αποφάσισε αντ 'αυτού να αναπτύξει τη δική της εταιρεία αρωμάτων.

Η Pfeiffer κατέληξε στην International Flavors & Fragrances (IFF) για την ανάπτυξη του συνδυασμού που οδήγησε στη σύνθεση των αρωμάτων Henry Rose. "Ήρθε σε μας με ένα πολύ σαφές όραμα", δήλωσε στο Forbes ο Frederic Pignault, αντιπρόεδρος πωλήσεων αρωμάτων της IFF. "Ήταν μια νέα πρόκληση για τους αρωματοποιούς μας να αναπτύξουν αυτό που ήθελε η Michelle".

Με στόχο να καταστήσουν τη σειρά Henry Rose την πρώτη σειρά αρωμάτων η οποία θα λάμβανε πιστοποίηση από την EWG και το Cradle to Cradle, οι αρωματοποιοί της IFF περιορίστηκαν σε μια παλέτα περίπου 300 συστατικών, σε σύγκριση με μια γκάμα 3.000, προκειμένου να συμμορφωθούν με τα αυστηρά πρότυπα των δύο οργανισμών. Υπάρχουν 35 σελίδες οι οποίες περιγράφουν τα βήματα που πρέπει να κάνει μια εταιρεία για να επιτύχουν την λήψη πιστοποίησης από την EWG. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται "την υπογραφή όλων των ειδών των ενόρκων βεβαιώσεων για την διενέργεια όλων των ειδών ελέγχων", εξηγεί ο Ken Cook.

"Κάθε συστατικό πρέπει να αποκαλυφθεί προκειμένου να δοθεί πιστοποίηση και υπάρχει ένας μακρύς και μακρύς κατάλογος στοιχείων που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν". Επιπλέον, το Cradle to Cradle και η EWG απαιτούν από τους επιστήμονες να συνεργάζονται με τις εταιρείες οι οποίες ζητούν την πιστοποίηση, προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι πληρούνται όλα τα κριτήρια κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του προϊόντος. Σε πολλές περιπτώσεις κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης της Henry Rose, ένα άρωμα της σειράς συλλογή που αρχικά θα θεωρείτο "τελειωμένο", θα ανασχεδιαζόταν αναγκαστικά, καθώς κάποιο από τα συστατικά του θα έμπαινε στο μικροσκόπιο EWG.  Μέχρι σήμερα, 1.303 εταιρείες έχουν εκπληρώσει τα πρότυπα της EWG και μόνο 650 εταιρείες διαθέτουν πιστοποίηση Cradle to Cradle.

Η Pfeiffer εργαζόταν παράλληλα στα γυρίσματα των ταινιών της την περίοδο που η IFF εργάζόταν για την ανάπτυξη των συνθέσεων της σειράς Henry Rose, τις οποίες ο Kip Cleverley, VP της Global Sustainability, περιγράφει ως πραγματική διαδικασία μάθησης για όλους τους εμπλεκόμενους. Για να συνεχίσει να συμμετέχει στη διαδικασία, η Pfeiffer ταξίδεψε πολλές φορές αεροπορικώς για να συμμετέχει σε συναντήσεις και εργάστηκε εξ αποστάσεως, αφού η IFF τής έστελνε εργαστηριακά δείγματα για να μυρίσει και στη συνέχεια να στείλει πίσω τις σημειώσεις της.

Η ηθοποιός προσέλαβε την Melina Polly, πρώην αντιπρόεδρο εμπορίας και επικοινωνιών της Headspace, ως διευθύνουσα σύμβουλο της Henry Rose και σχεδιάζει να προσλάβει έναν COO για να βοηθήσει στο κομμάτι της επέκτασης. Η ηθοποιός δηλώνει επίσης ότι η εταιρεία θα λάβει ενίσχυση από επενδυτές στο εγγύς μέλλον.

Μολονότι τα υπόλοιπα brand προϊόντων ομορφιάς δεν ενδιαφέρθηκαν για την ιδέα της Henry Rose, η Linda G. Levy, πρόεδρος του The Fragrance Foundation, μη κερδοσκοπικού οργανισμού σχετικού με την τεχνογνωσία της βιομηχανίας, είναι αισιόδοξη για την επιτυχία της εταιρείας. "Είναι δύσκολο να έχεις γρήγορα κέρδος όταν λανσάρεις μια νέα σειρά αρωμάτων, ωστόσο οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για το υπόστρωμα του προϊόντος που αγοράζουν, ποιος το δημιούργησε και ποια είναι τα συστατικά. Η Henry Rose φαίνεται να προσφέρει όλα τα παραπάνω".