Ξεπερνούν τα 9 δισ. ευρώ οι αγοραπωλησίες πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Ξεπερνούν τα 9 δισ. ευρώ οι αγοραπωλησίες πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τα 9,01 δισ. δολάρια προσέγγισαν οι αγορές και οι πωλήσεις πλοίων "από δεύτερο χέρι" των Ελλήνων εφοπλιστών από την αρχή του έτους έως τις 23 Οκτωβρίου. Στο συγκεκριμένο διάστημα αγόρασαν συνολικά 220 πλοία καταβάλλοντας στους πωλητές ποσό ύψους 4,75 δισ. δολαρίων, ενώ ταυτόχρονα προχώρησαν σε πωλήσεις 192 πλοίων εισπράττοντας 4,27 δισ. δολάρια.

Στο εξεταζόμενο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 110 φορτηγά πλοία, 102 δεξαμενόπλοια, 3 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 μεταφοράς φυσικού αερίου.

Την ίδια περίοδο πούλησαν 89 φορτηγά πλοία, 72 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 28 πλοία, με τους Έλληνες εφοπλιστές να είναι πρώτοι στις αγορές, αλλά πρώτοι και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο αγοράστηκαν και πουλήθηκαν 1.572 πλοία η συνολική αξία των οποίων ανήλθε στα 34,14 δισ. δολάρια.

Capital Gas (Β. Μαρινάκης): Νέα αγορά πλοίου LNG κοντά στα 28 εκ δολάρια

Για πρώτη φορά, η Capital Gas ενίσχυσε τον στόλο της από την second hand αγορά, με ναυλομεσιτικούς οίκους να υποστηρίζουν ότι το πλοίο Trader σημαίας Λιβερίας πλέον ανήκει στον στόλο της.

Το πλοίο  χωρητικότητας 138.000 cbm, ναυπηγήθηκε το 2002,  με την τιμή αγοράς να κυμαίνεται μεταξύ 26 με 28 εκατομμυρίων δολαρίων.

Thenamaris (Ν. Μαρτίνος): Προς πώληση φορτηγό στα 15 εκατ. δολαρίων

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η εταιρεία Thenamaris πούλησε το χωρητικότητας 75,600 dwt bulker Seawind, κατασκευής 2006, στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για το τρίτο παλαιότερο φορτηγό πλοίο του στόλου της, μετά από τα δύο supramax Seaboss και Sealuck II, χωρητικότητας 55,400 dwt, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2004.

Πρόσφατα η εταιρεία,  έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 63,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Intermodal, με έτος παράδοσης το 2024-2025. 

Polembros Shipping (Σπ. Πολέμης):  Περίπου $46 εκατ.  "έπιασε" το δεξαμενόπλοιο Kimolos Warrior

Σε τουρκική εταιρεία φέρεται να πουλήθηκε το ελληνικό δεξαμενόπλοιο "Kimolos Warrior" που άνηκε στον στόλο της ναυτιλιακής εταιρείας του Σπύρου Πολέμη, Polembros Shipping. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το πλοίο συνολικής χωρητικότητας 157.258 dwt και έτος κατασκευής το 2013,  πουλήθηκε έναντι 46 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ναυτικό έθνος, αλλά ηγέτιδα δύναμη στον παγκόσμιο θαλάσσιο χάρτη. Η ελληνική ναυτιλία, πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής σταθερότητας, συνεχίζει να δεσπόζει με απαράμιλλη ανθεκτικότητα, τεχνογνωσία και ιστορική συνέπεια. Με στόλους που διασχίζουν τους ωκεανούς μεταφέροντας το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τη χώρα τους στην κορυφή, διαχειριζόμενοι πάνω από το 20% της παγκόσμιας και το 61% της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής δύναμης.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset.

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028.

Βαρδινογιάννης και Λιβανός σε συνεργασία για ανεφοδιασμό καυσίμων

Η Global Chartering ενώνει τις δυνάμεις της με την ελληνική εταιρία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στον εφοδιασμό πλοίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη για το διεθνές εμπόριο

Νέες επενδύσεις υψούς 250 εκατ. ευρώ καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων.

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις "πράσινων" πλοίων - Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα.

Συνεχίζει στο τιμόνι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού

Μετά και την συγκρότηση σε σώμα της νέας διοίκησης.

Αγγ. Φράγκου: "Οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν τις αγορές"

Οι σημαντικότερες προκλήσεις που θα κληθεί να διαχειριστεί η ναυτιλία των Ελλήνων το 2025.

Μεγάλη υπερκάλυψη στη δημόσια προσφορά της Alter Ego

Με σημαντική υπερκάλυψη που φθάνει τις 12 φορές ολοκληρώνεται η δημόσια εγγραφή για την απόκτηση μετοχών της Alter Ego.