Τι προβλέπει η σύμβαση επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό

Τι προβλέπει η σύμβαση επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό

Της Ελένης Μπότα

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον, ύψους 550 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ, με αρχαιολογίες, απρόβλεπτα κ.α.). 

Στην αρχική φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχουν δώσει το παρών τα εξής σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat, ΑΚΤΩΡ.

Η εν λόγω επέκταση, η ΜΠΕ της οποίας έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι 9/1,  έχει σχεδιασθεί με σκοπό: 

• Την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των Δυτικών Προαστίων. 

• Τη μελλοντική αύξηση της δικτύωσης των Γραμμών Μετρό με την πρόβλεψη ανταπόκρισης στον Σταθμό "Ίλιον" με τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. 

• Τη μελλοντική επέκταση προς Αχαρνές. Το τμήμα αυτό της Γραμμής 2 μέχρι την περιοχή του Αγίου Νικολάου εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως (2040), ενώ ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500m από τους 3 νέους σταθμούς εκτιμάται σε περίπου 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας είναι περίπου 5.000. 

Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία της Επέκτασης της Γραμμής 2 μετά τον Σταθμό "Ανθούπολη" προς την περιοχή του Ιλίου και Αγίου Νικολάου. Η Επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον αρχίζει από τη σήραγγα του Επίσταθμου του Σταθμού "Ανθούπολη" και ολοκληρώνεται με το πέρας της σήραγγας του Επίσταθμου του Σταθμού "Άγιος Νικόλαος". 

Η Επέκταση της Γραμμής 2 πέραν του Σταθμού "Ανθούπολη" θα είναι συνολικού μήκους 4,18km και περιλαμβάνει τρεις (3) νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού αυτών. Οι Σταθμοί είναι οι εξής:

• Σταθμός "Παλατιανή" 
• Σταθμός "Ίλιον" 
• Σταθμός "Άγιος Νικόλαος"

Οι σήραγγες μεταξύ των Σταθμών είναι διατομής διπλής τροχιάς, ενώ ο Επίσταθμος μετά το Σταθμό "Άγιος Νικόλαος" είναι διευρυμένης διατομής/τριπλής τροχιάς. Επίσης, κατασκευάζονται 6 φρέατα κατά μήκος της Γραμμής, τα οποία είναι τα εξής:

• "Αγίου Σώστη" 
• "Αντίπαξων" 
• "Φιλοκτήτη" 
• "Ερμιόνης" 
• "Πλάτωνος" 
• "Αγίας Γλυκερίας

Ο Σταθμός "Παλατιανή" χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών. Διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50m και μήκους 110m εντός σήραγγας.

Ο Σταθμός "Ίλιον" χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής Επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50m και μήκους 110m εντός σήραγγας. 

Ο Σταθμός "Άγιος Νικόλαος" χωροθετείται κάτω από την ομώνυμη λεωφόρο καταλαμβάνοντας τμήμα διαμορφωμένης πλατείας και χώρου πρασίνου, που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσας και Αγ. Νικολάου. Πρόκειται για σταθμό με πλευρικές αποβάθρες πλάτους 4.00m και μήκους 110m. Αποτελείται από 4 κύρια επίπεδα, όπου οργανώνονται όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες υποδοχής/ εξυπηρέτησης/ κυκλοφορίας κοινού, οι Η/Μ χώροι του σταθμού, καθώς και ο χώρος των αποβαθρών και η στάθμη κυκλοφορίας των συρμών επί των σιδηροτροχιών. Ο Σταθμός θα υλοποιηθεί σε ανοικτό όρυγμα με τη μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης (Cut & Cover). Τμήμα του ορύγματος θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά για την εγκατάσταση και εκκίνηση του ΤΒΜ. Οι κατασκευαστικές μέθοδοι των διαφόρων κατασκευών της Επέκτασης προβλέπεται ότι θα είναι οι ακόλουθες: 

• Μέθοδος Εκσκαφής και Επανεπίχωσης (Cut & Cover). Αφορά το Σταθμό Αγίου Νικολάου, τμήματα των άλλων δύο Σταθμών και όλα τα Φρέατα 
• Μέθοδος Υπόγειας Διάνοιξης με Μηχάνημα Ολομέτωπης Κοπής (ΤΒΜ). Αφορά τις σήραγγες διατομής διπλής τροχιάς μεταξύ των Σταθμών. 
• Μέθοδος Υπόγειας Διάνοιξης Σηράγγων με Συμβατικά Μηχανικά Μέσα. 
Όλοι οι Σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες και θα διαθέτουν μία ή δύο εισόδους, θα έχουν μήκος 110 m και θα είναι πλήρως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ. 
Όπου απαιτηθεί για την κατασκευή των σταθμών θα απαλλοτριωθούν οι απαιτούμενες ιδιοκτησίες.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Alpha Bank: Στην κορυφή της ομολογιακής έκδοσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με ζήτηση-ρεκόρ 1,2 δισ. ευρώ - τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ σε ομολογιακή προσφορά στην ελληνική αγορά - ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η 7ετής έκδοση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με απόδοση 3,20%.

Στη Ρουμανία στρέφονται οι κατασκευαστικές εταιρείες

Μερίδιο της "πίτας" των 45 δισ. ευρώ θα διεκδικήσουν οι ελληνικοί όμιλοι.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

ΑΒΑΞ: Αύξηση των EBITDA στα €150 εκατ. εντός της επόμενης πενταετίας - Διανομή μερίσματος στα €0,07/μτχ

Στρατηγικό στόχο αποτελεί το 40% του EBITDA να προέρχεται από μη κατασκευαστική δραστηριότητα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες της συμφωνίας με Motor Oil - Ενεργειακό χαρτοφυλάκιο 600 εκατ. ευρώ και στρατηγική στροφή στις υποδομές

Η αποτίμηση του ενεργειακού χαρτοφυλακίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέρχεται πλέον στα 600 εκατ. ευρώ – ή περίπου 6 ευρώ ανά μετοχή.

Aktor: Κινήσεις για την περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου στους τομείς των παραχωρήσεων και ενέργειας

Μέχρι τα μέσα Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί το 50% του επενδυτικού προγράμματος των 2 δισ., με την εξαγορά της Άκτωρ Παραχωρήσεις, του πακέτου ακινήτων της Prodea Investments και έργα ΑΠΕ.

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η Mediobanca, βλέπει τιμή-στόχο στα €28,80

Η κορυφαία ιταλική επενδυτική τράπεζα εκτιμά ότι η μετοχή έχει περιθώριο ανόδου 45%.

Γ. Περιστέρης: Σε έναν νέο, δυναμικό κύκλο ανάπτυξης εισέρχεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Χρονιά ορόσημο χαρακτήρισε το 2024 ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά τη σημερινή ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση.

Ολοκλήρωση συμφωνίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Latsco Family Office για το 10% στην Αττική Οδό - Στα €77,24 εκατ. το τίμημα

Η τιμή αποτελεί premium 15% επί της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που είχε πραγματοποιήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.