Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Σε rebranding και λανσάρισμα μιας νέας εφαρμογής έχει προχωρήσει η Nup Technologies. Όπως αποκαλύπτει στο Capital.gr ο Θέμης Δρακωνάκης, συνιδρυτής της Nup Technologies, το νέο όνομα της εταιρείας είναι "Artipop Labs”. Το "Artipop” προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων "Art”, "Artificial” και "pop”, που απευθύνεται στην έννοια της pop κουλτούρας.
Η νέα εφαρμογή που δημιούργησε η ομάδα της Artipop Labs είναι το "popster”, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να εκφραστούν μέσα από βίντεο ενός λεπτού, στα οποία μπορούν να προσθέσουν μουσική και να ηχογραφήσουν τη φωνή τους, προσθέτοντας επαγγελματικά ηχητικά εφέ, σαν να βρίσκονται σε στούντιο.
Ο κ. Δρακωνάκης αναφέρει πως η εταιρεία, η οποία έχει εξασφαλίσει ήδη τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης, στοχεύει σύντομα να αντλήσει νέα κεφάλαια, με στόχο την επέκταση της ομάδας και την ενδυνάμωσή της με επαγγελματίες music engineers που θα βοηθήσουν την εταιρεία να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα της ηχογράφησης και την εμπειρία του χρήστη με προσωποποιημένα ηχητικά εργαλεία.
Το ξεκίνημα και τα pivots
Σημειώνεται πως ο κ. Δρακωνάκης είχε διακριθεί στη λίστα Forbes 30 Under 30 Greece το 2019. Μπήκε στον χώρο των startups µε την εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών "Self’it”, όταν σπούδαζε ακόμη Πληροφορική στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μαζί με τον συνέταιρό του Σωτήρη Κανηρά, ο οποίος σπούδαζε επίσης Πληροφορική, στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Ωστόσο, το συγκεκριμένο project δεν κατάφερε να προχωρήσει.
Τότε ήρθε το πρώτο pivot, με τους δύο συνεταίρους να αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα location based social network. Η ομάδα κατάφερε τότε να κερδίσει το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό "Famous for a Reason” του Famous Grouse και με τα χρήματα που έλαβε, κατάφερε να νοικιάσει χώρο και να προσλάβει άτομα. Ωστόσο, παρά τη διάκριση, το project δεν προχώρησε. "Το μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι δεν είχαμε βρει ένα πολύ συγκεκριμένο target audience, οπότε αποφασίσαμε να στραφούμε στους φοιτητές σαν βασικό target audience, καθώς γνωρίζαμε καλά τις ανάγκες τους”, εξηγεί ο κ. Δρακωνάκης. Έτσι, η ομάδα σε συνεργασία με την Hangovermedia (Νικόλας και Γιώργος Μπαρδάκης και Γιώργος Γκριτζάλας) η οποία αποτελεί βασικό μέτοχο της Artipop Labs, δημιούργησε το Nup, ένα social network που απευθύνεται αποκλειστικά σε φοιτητές, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γράφουν ανώνυμα τις σκέψεις τους και να συνδέονται με φοιτητές από όλη τη χώρα.
Το Nup είχε μεγάλη επιτυχία από τις πρώτες μέρες, αλλά δεν κατάφερε να προσεγγίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων επενδυτών. Ωστόσο, έχοντας την Hangovermedia που αποτελεί ένα δυνατό όνομα στο digital youth marketing, οι founders αποφάσισαν να στραφούν στη δημιουργία ενός διαφημιστικού μοντέλου που θα προσφέρει σε brands άμεση διαφήμιση στο φοιτητικό κοινό. Η Cosmote με το What’s Up ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που εμπιστεύτηκαν τη Nup, ενώ ακολούθησαν κι άλλες, όπως ο ΟΠΑΠ και η Panik Music.
Στη συνέχεια, η ομάδα ανέπτυξε ένα δεύτερο συνεργατικό εργαλείο για φοιτητές που παρακολουθούσαν κοινά μαθήματα. Ωστόσο, όταν η καραντίνα έφερε μείωση στις διαφημιστικές δαπάνες, η εταιρεία συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να προβεί σε μια ριζική αλλαγή.Τότε, αποφάσισε να ενσωματώσει στο Nup μια νέα δυνατότητα chat μόνο με ήχο. Η ομάδα παρουσίασε την ιδέα σε επενδυτές του εξωτερικού κι έτσι κατάφερε να "σηκώσει” την πρώτη της χρηματοδότηση από το Realize Tech Fund ΙΙ, που είναι και ο βασικός επενδυτής της εταιρείας.
Νέα στροφή
Μετά από έναν χρόνο που "έτρεξε” το concept, η ομάδα προχωρά και πάλι σε μια νέα μεγάλη αλλαγή, με το σημερινό rebranding και τη δημιουργία του popster. "Το rebranding και η στροφή στο popster, μετά από πολλά pivots -άλλοτε πετυχημένα και άλλοτε όχι-, ήταν μία βαθιά προσωπική ανάγκη καθώς πάντα ήθελα να συνδυάσω τη δημιουργία μουσικής με την τεχνολογία”, εξηγεί ο κ. Δρακωνάκης. "Ειδικά στον κλάδο των startups δεν υπάρχει επιτυχία σε μια νύχτα. Όσο πιο γρήγορα συμβιβαστείς με την αποτυχία και την αγκαλιάσεις σαν κάτι θετικό, τόσο το καλύτερο”, τονίζει.
"Πλέον, κάθε εφαρμογή χρησιμοποιεί την κάμερα για έναν συγκεκριμένο σκοπό.
Στόχος μας, είναι να φτιάξουμε την πιο ‘creative’ και ‘μουσική’ κάμερα mobile εφαρμογής που μέσω των εργαλείων που προσφέρει καθώς και της τεχνητής νοημοσύνης, θα κάνει ευκολότερο από ποτέ στον κάθε ένα από εμάς να εκφραστεί μέσω της μουσικής και των στίχων. Γιατί τόσο η μουσική, όσο και η στίχοι είναι η υπέρτατη έκφραση συναισθημάτων”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Δρακωνάκης.
Η εφαρμογή λειτουργεί από τον περασμένο Δεκέμβριο σε έκδοση beta και ήδη έχει τους πρώτους χιλιάδες χρήστες, με το 90% να προέρχεται από την Αμερική, ενώ ο μέσος χρήστης ξοδεύει περίπου 1,5 ώρα καθημερινά στην εφαρμογή. "Έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε μια παγκόσμια κοινότητα από χρήστες που δημιουργούν καθημερινά μουσικά βίντεο, συνεργάζονται μεταξύ τους κι εκφράζονται μέσω της μουσικής”. Από την Ελλάδα το ενδιαφέρον είναι προς το παρόν μικρό, ωστόσο, ο κ. Δρακωνάκης εκτιμά πως σύντομα θα εμπνευστούν και οι Έλληνες καλλιτέχνες (ανεξάρτητοι και μη).
Προς το παρόν, η εφαρμογή δεν έχει έσοδα, με την εταιρεία να προσπαθεί να μεγαλώσει σε πρώτη φάση το user base της ώστε να έχει ένα βιώσιμο business model. Όπως διευκρινίζει ο κ. Δρακωνάκης, "υπάρχουν ιδέες για συνδρομητικά μοντέλα”. "Θα θέλαμε να γίνουμε μια εταιρεία που να βοηθά τους νέους καλλιτέχνες να ‘ανακαλυφθούν’ από δισκογραφικές εταιρείες, μεγάλο μέρος του budget των οποίων ξοδεύεται σε social media γι’ αυτόν τον σκοπό. Εμείς έχουμε φτιάξει ένα εργαλείο που κάνει πιο εύκολη αυτή τη διαδικασία”.
Νέες λειτουργίες
Η εταιρεία βρίσκεται μάλιστα κοντά στην ολοκλήρωση μιας καινούριας λειτουργίας, στην οποία ο χρήστης θα μπορεί να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο βίντεο, στο οποίο να μπορεί να "πατήσει” ένας δεύτερος χρήστης και να δημιουργηθεί έτσι μια συνεργασία.
"Ο βασικός μας στόχος είναι να αυξήσουμε ακόμη περαιτέρω το engagement και να επεκταθούμε, κάτι που μπορεί να γίνει με την προσθήκη καινούριων features ή τη βελτίωση των ήδη υπαρχόντων”, εξηγεί ο κ. Δρακωνάκης.
Η ΑΙ σαν εργαλείο
Η ευκολία στη χρήση είναι αυτό που διαφοροποιεί το popster από άλλες παρόμοιες πλατφόρμες. Επίσης, το popster έχει δώσει έμφαση στο κομμάτι της τεχνολογίας, που έρχεται να λύσει το πρόβλημα της περιορισμένης "δεξαμενής” που αντιμετωπίζουν άλλες πλατφόρμες. "Έχουμε μια ‘βιβλιοθήκη’ με άπειρα τραγούδια σε οποιοδήποτε είδος, οπότε ανά πάσα στιγμή ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει beat και να πειραματιστεί σε διάφορα είδη μουσικής”, εξηγεί ο κ. Δρακωνάκης.
Η μουσική που προσθέτει ο χρήστης στο popster δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το είδος της μουσικής και να δημιουργήσει beat, ακόμη και εάν δεν έχει την παραμικρή γνώση μουσικής.
Ο κ. Δρακωνάκης τονίζει ότι η ΑΙ δεν αντικαθιστά τους καλλιτέχνες, αλλά τους προσφέρει ένα επιπλέον εργαλείο, ικανό να τους βοηθήσει να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους και να τους δώσει την ευκαιρία να ακουστούν σε ένα ευρύτερο κοινό, από όποιο μέρος και εάν προέρχονται, χωρίς να χρειάζεται να έχουν πολλούς… followers.
Το popster δίνει τη δυνατότητα στους καλλιτέχνες να πειραματιστούν εύκολα με διαφορετικούς ήχους. "Η δική μας κατεύθυνση έχει να κάνει με το να ανοίξουμε άπειρες πόρτες δημιουργικότητας και πειραματισμού σε καλλιτέχνες ή απλούς ανθρώπους”, τονίζει ο συν-ιδρυτής της startup και καταλήγει: "Όπως το Instagram έκανε τη φωτογραφία μέσο έμπνευσης, πιστεύουμε ότι και η μουσική μπορεί να κάνει κάτι παρόμοιο. Εάν μια εικόνα αξίζει 1000 λέξεις, φανταστείτε πόσο αξίζει ένα βίντεο με μουσική”.