Μαρία Χατζηστεφανή: Από τη Salomon Brothers στο success story της Rodial και στο "Dragons' Den"

Μαρία Χατζηστεφανή: Από τη Salomon Brothers στο success story της Rodial και στο "Dragons' Den"

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Η Μαρία Χατζηστεφανή έγινε ευρέως γνωστή στην Ελλάδα μέσα από τη συμμετοχή της στο "Dragons' Den" του ΑΝΤ1. Ωστόσο, η ίδια είναι εδώ και πολλά χρόνια ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της ομορφιάς, με τα καλλυντικά της εταιρείας της να έχουν κατακτήσει τη διεθνή αγορά.  

Γεννημένη στη Μυτιλήνη και μεγαλωμένη στην Αθήνα, η Μαρία Χατζηστεφανή ξεκίνησε το επαγγελματικό της "ταξίδι” ενώ σπούδαζε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της, εξερευνώντας νέα μονοπάτια, άνοιξε τα φτερά της στον κόσμο της ομορφιάς, εργαζόμενη ως freelance συντάκτρια για έναν ελληνικό εκδοτικό οίκο. Αυτή η εμπειρία της έδωσε μια πρώτη γεύση του κλάδου και την έκανε να ανακαλύψει το πάθος της για την ομορφιά.

Στη συνέχεια, ωστόσο, μετακόμισε στις ΗΠΑ και έκανε MBA στο Columbia Business School. Αυτό την οδήγησε σε μια θέση στον τομέα της επενδυτικής τραπεζικής στην Salomon Brothers, αρχικά στη Νέα Υόρκη και μετά στο Λονδίνο. Μετά από δύο χρόνια, όμως, άρχισε να χάνει το ενδιαφέρον της και… απολύθηκε. "Όταν συνειδητοποίησα ότι η επενδυτική τραπεζική δεν ήταν αυτό που ήθελα να κάνω για την υπόλοιπη ζωή μου, κοίταξα πίσω στις μέρες που εργαζόμουν ως συντάκτρια ομορφιάς”, λέει η ίδια, μιλώντας στο Capital.gr και το Forbes Greece. 

Η "γέννηση” της Rodial

Τότε, όπως λέει, διαπίστωσε ότι υπήρχε ένα κενό στην αγορά για μια σειρά περιποίησης δέρματος που θα προσφέρει στοχευμένες θεραπείες για συγκεκριμένα προβλήματα και ανάγκες του δέρματος. Η έμπνευση ήρθε από μια συνταγή που έφτιαχνε η γιαγιά της στην κουζίνα της: μια κρέμα προσώπου με κερί μέλισσας, ελαιόλαδο και ρόδι. Έτσι, το 1999, "γεννήθηκε” η "Rodial”, παίρνοντας το όνομά της από το ρόδι, που ήταν και το βασικό συστατικό.

Όπως παραδέχεται η επιτυχημένη επιχειρηματίας, αρχικά προσπάθησε να εξασφαλίσει κάποια επένδυση, όμως δεν τα κατάφερε. Έτσι αποφάσισε να προχωρήσει μόνη της, ξεκινώντας την εταιρεία της από ένα μικρό δωμάτιο στο σπίτι της στο Λονδίνο. "Έκανα τα πάντα μόνη μου. Από την επίβλεψη της παραγωγής στα εργοστάσια, στον σχεδιασμό, τη συσκευασία και το μάρκετινγκ. ‘Έτρεχα’ την επιχείρηση στη διάρκεια της εβδομάδας και τα σαββατοκύριακα πήγαινα στα καταστήματα για να πουλήσω τα προϊόντα μου”.

 

Και η επιμονή της αυτή ανταμείφθηκε. Με το πέρασμα των ετών, η Rodial λάνσαρε ορισμένα επαναστατικά προϊόντα στη βιομηχανία ομορφιάς, όπως τα "Snake Serum”, "Dragons Blood Sculpting Gel” και "Bee Venom”, και έγινε γνωστή για την πρωτοποριακή της προσέγγιση, χρησιμοποιώντας ασυνήθιστα συστατικά που προσέφεραν εντυπωσιακά αποτελέσματα. 

Τα Όσκαρ και η συνεργασία με τις Καρντάσιαν

Σημείο καμπής για τη Rodial ήταν το 2005, όταν της ζητήθηκε να συμμετάσχει με προϊόντα της στην gift bag που θα προσφερόταν σε διασημότητες σε ένα πάρτι των Όσκαρ. Μεταξύ των διασημοτήτων που έλαβαν την τσάντα ήταν η Τζένιφερ Άνιστον, η Τζένιφερ Λόπεζ και ο Τομ Κρουζ. Η Rodial τράβηξε το ενδιαφέρον πολλών από αυτές τις διάσημες προσωπικότητες, που άρχισαν με τη σειρά τους να μιλούν για την εταιρεία στους φίλους τους και στον Τύπο. Με αυτόν τον τρόπο, η Rodial κατόρθωσε για πρώτη φορά να φέρει τα προϊόντα της στα χέρια celebrities, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησε σχέσεις με ατζέντηδες και makeup artists. Αυτή η στρατηγική ήταν καθοριστική, καθώς, λίγα χρόνια αργότερα, θα την οδηγούσε σε μια συνεργασία με τις αδερφές Καρντάσιαν. 

Χατζηστεφανή

Από εκεί και πέρα, η πορεία της εταιρείας ήταν ανοδική. Μέσα σε δέκα χρόνια, το brand σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, με τα προϊόντα της Rodial να κατακτούν την αγορά. Σήμερα, τα καλλυντικά Rodial διατίθενται σε 35 χώρες και σε πάνω από 3.000 καταστήματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Harrods, Selfridges και Neiman Marcus. Στην Ελλάδα, τα προϊόντα Rodial είναι διαθέσιμα σε επιλεγμένα καταστήματα Hondos και Notos. Σημειωτέον πως ο τζίρος του Group Rodial το 2023 ήταν 27 εκατ. ευρώ. 

Η ομάδα της Rodial αποτελείται πλέον από περίπου 100 άτομα, ενώ, φέτος, η εταιρεία γιορτάζει την 25η επέτειό της. Στο πλαίσιο αυτό, προτεραιότητα της Rodial, σύμφωνα με την κυρία Χατζηστεφανή, είναι να πει την ιστορία της και να θυμηθεί τα προϊόντα της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και να τα παρουσιάσει σε ένα νέο κοινό.

Πώς προέκυψε το Dragons’ Den 

Πριν από λίγα χρόνια, η κυρία Χατζηστεφανή είχε συμμετάσχει σε συζητήσεις για να λάβει μέρος στο Dragons’ Den του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά λόγω της πανδημίας του Covid, το συγκεκριμένο project ακυρώθηκε. Έτσι, όταν ο Ant1 την προσέγγισε το καλοκαίρι του 2022 για να συμμετάσχει στην ελληνική εκδοχή της εκπομπής, αντίκρισε μια ευκαιρία να εξερευνήσει νέες ιδέες και επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα. "Δεν ήξερα τι να περιμένω, αλλά εξεπλάγην ευχάριστα”, λέει η επιχειρηματίας. 

Ένας βασικός λόγος που έκανε την κυρία Χατζηστεφανή να αποδεχτεί την πρόταση ήταν η επιθυμία της να προσφέρει έμπνευση στη νεότερη γενιά, ώστε να αντιληφθεί την επιχειρηματικότητα ως μια ελκυστική επαγγελματική πορεία. Όπως λέει η ίδια, λαμβάνει πολλά μηνύματα από παιδιά 10 ετών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εκφράζουν την αγάπη τους για την εκπομπή και την επιθυμία τους να ξεκινήσουν μια μέρα τη δική τους επιχείρηση.

Χατζηστεφανή

Η ίδια, κόντρα σε ό,τι θα περίμενε ο κόσμος από εκείνη, πέρα από την ομορφιά, έδειξε μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για νέους τομείς, όπως η διατροφή, η ευεξία και η τεχνολογία. "Για μένα αυτός ήταν και ο λόγος που συμμετείχα στο Dragons’ Den, για να ανακαλύψω νέες αγορές και ιδέες”, εξηγεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι μία από τις ιδέες στις οποίες αποφάσισε να επενδύσει η κυρία Χατζηστεφανή ήταν το "Click To Vet”, μία εφαρμογή για 24ωρο κτηνίατρο και υπηρεσίες φροντίδας κατοικιδίων. Συγκεκριμένα, ο Λέων Γιοχάη, η Λιλή Περγαντά και η Μαρία Χατζηστεφανή κατέληξαν με την ιδρύτρια της startup σε ένα deal 36.000 ευρώ για το 18% της εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η 2η σεζόν του "Dragons’ Den Greece” ολοκλήρωσε τον κύκλο της, την Παρασκευή 5 Απριλίου, με συμφωνίες για επενδύσεις συνολικού ύψους 5.344.000 ευρώ, όλα από προσωπικά κεφάλαια των Χάρη Βαφειά, Λέοντα Γιοχάη, Δημήτρη Μάλλιου, Τάσου Οικονόμου, Λιλής Περγαντά και Μαρίας Χατζηστεφανή. 

Τα βιβλία και τα επόμενα σχέδια

"Ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο για να διηγηθώ την ιστορία του Rodial παγκοσμίως μέσω ομιλιών και εκδηλώσεων”, λέει η ίδια αναφορικά με τα επόμενα σχέδιά της, ενώ αυτή την περίοδο προωθεί και τα δύο βιβλία της στην Ελλάδα: το best seller "Πώς να επιτύχεις σε 24 ώρες” και το "Πώς να φτάσεις στην κορυφή”. Η κυρία Χατζηστεφανή έκανε το ντεμπούτο της ως συγγραφέας το 2017, ενώ έχει γράψει και ένα τρίτο βιβλίο, το "How To Live Your Best Life”, το οποίο θα μεταφραστεί στα ελληνικά το 2025. 

Το 2018, ήταν στην κριτική επιτροπή του British Fashion Council / Vogue Fashion Fund ενώ εμφανίστηκε και στην επιτυχημένη τηλεοπτική εκπομπή "Project Runway” ως guest μέντορας.