H STIRIXIS Group ιδρύθηκε το 1996. Το όραμα του Αλέξανδρου και της Έλενας Αθανασούλα ήταν εξαρχής η δημιουργία μιας πρότυπης εταιρείας, της οποίας οι υπηρεσίες θα είχαν πραγματικό και μακροχρόνιο αποτύπωμα στις επιχειρήσεις των πελατών της. Ο Αλέξανδρος και η Έλενα αλληλοσυμπληρώνουν μέχρι και σήμερα ο ένας τον άλλον στη στρατηγική και τη διοίκηση της STIRIXIS Group, όπως και στη ζωή τους, παντρεμένοι την ίδια χρονιά με την ίδρυση της εταιρείας και με 3 παιδιά.
Σήμερα η STIRIXIS Group αποτελεί πράγματι πρότυπο εταιρείας με "ελληνική καταγωγή", με 800 έργα σε 29 χώρες, αλλά και πάνω από 50 μοναδικές διεθνείς διακρίσεις από κορυφαίους διεθνείς οργανισμούς. Δραστηριοποιείται σε 6 κύριους τομείς: στους εργασιακούς χώρους, στο Retail, στους χώρους Φιλοξενίας και Εστίασης, στους χώρους Εκπαίδευσης, στις Βιομηχανίες και στις κατοικίες και οικιστικές αναπτύξεις. Αναγνωρίζοντας την επιτυχία τους και το καινοτόμο πνεύμα τους, το Forbes πήρε συνέντευξη από το ζευγάρι για να αποκαλύψει το κοινό τους όραμα για το μέλλον του σχεδιασμού και της STIRIXIS Group.
- Ποια είναι η νέα οπτική που θέλετε να δώσετε στους εργασιακούς χώρους;
Οι εργασιακοί χώροι βρίσκονται μπροστά σε έναν σημαντικότατο μετασχηματισμό που προκύπτει από πολλές παραμέτρους, όπως η τεχνολογία, η ταχύτατη αλλαγή στον τρόπο ζωής μας, η δυνατότητα συνεργασίας με νέες μεθόδους, αλλά και μια αυξανόμενη πίεση για προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία μας μελετά τους εργασιακούς χώρους στρατηγικά, ως ένα πολυπαραμετρικό σύστημα προς συνεχή βελτιστοποίηση. Με τον σχεδιασμό μας μειώνουμε τα κόστη real estate, λειτουργίας και συντήρησης, αυξάνοντας σημαντικότατα την εμπειρία των χρηστών, το engagement και την απόδοσή τους, εισάγοντας ταυτόχρονα παραμέτρους όπως η αειφορία, το wellness, η ασφάλεια και υγιεινή στους χώρους εργασίας.
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που σας διαφοροποιούν στα retail concepts που δημιουργείτε;
Ακολουθούμε μια παρόμοια διαδικασία όπως η παραπάνω. Ξεκινώντας από τη στρατηγική ανάλυση που καταγράφει τους εμπορικούς στόχους, τις αξίες και τη θέση που θέλουμε να πετύχει το brand που μελετάμε, προχωράμε σε έναν σχεδιασμό όλων των παραμέτρων, με σκοπό την απόλυτη ευθυγράμμισή τους και το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στην απόδοση και ανάπτυξη του concept. Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια που αποτελεί σημείο επαφής με τον πελάτη από το ευρύτερο customer experience και journey έως το άρωμα, τον φωτισμό, τη μουσική, την τεχνολογία, το αφήγημα στην εξυπηρέτησή τους και, φυσικά, την ευρύτερη αισθητική και το branding. Αυτό, όμως, που πραγματικά μας διαφοροποιεί είναι πώς συνδέουμε το brand με τους πελάτες, δημιουργώντας έτσι σχέσεις με το brand που είναι δυναμικές, εξελισσόμενες και παραμένουν πάντα αποδοτικές.
- Μιλήστε μας για τις συνεργασίες σας και τα έργα που αναλαμβάνετε.
Είμαστε πολύ περήφανοι για τις ευκαιρίες που μας δόθηκαν να συνεργαστούμε με μοναδικούς πελάτες σε σχεδόν 30 χώρες. Η εμπειρία αυτή, τόσο διαφορετικών αγορών και σε τόσο διαφορετικούς τομείς, μας έδωσε τη δυνατότητα να μπορούμε να διαβάζουμε τις επερχόμενες εξελίξεις, θωρακίζοντας έτσι τη δουλειά που παραδίδουμε και μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμά της. Στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης του strategic foresight στις υπηρεσίες μας, δημιουργήσαμε ένα think tank από εξαιρετικούς επαγγελματίες που δημιουργούν το πλαίσιο για την υγιή και σταθερή ανάπτυξη των έργων που μελετάμε, το Metallaxis. Δεν είναι τυχαίο ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της ανάπτυξής μας προέρχεται από ευχαριστημένους πελάτες και επαναλαμβανόμενα έργα για αυτούς, όσο και νέους πελάτες που προέρχονται όμως από συστάσεις παλαιών.
- Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τα επόμενα χρόνια;
Οι στόχοι μας τα επόμενα χρόνια έχουν πάντα 2 πυλώνες. Αφενός την ανάπτυξη και ισχυροποίηση της παρουσίας μας σε νέες αλλά και υπάρχουσες αγορές, αφετέρου τη μετεξέλιξη και ισχυροποίηση της ίδιας της εταιρείας μας, τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών μας, την πρόοδο και εξέλιξη των ανθρώπων μας, και όλα αυτά με έναν τρόπο που θα δημιουργεί αξίες και νόημα, αλλά και θα βασίζεται και θα έχει ως αποτέλεσμα χαμογελαστούς, περήφανους, ευτυχισμένους ανθρώπους.