Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Στη δημιουργία βιώσιμων αρωμάτων μέσω της ανασύνθεσης των αρωμάτων σπάνιων φυτών του Ολύμπου, επικεντρώνεται η OLYMRA, μια καινοτόμος εταιρεία με έδρα την Ελβετία και ιδρύτρια τη Δρ. Φρειδερίκη Μιχαηλίδου.
"Αποφάσισα να συνδυάσω την επιστημονική μου κατάρτιση με την αγάπη μου για τα αρώματα. Μετά από χρόνια ερευνών και σε συνεργασία με τον χημικό μηχανικό Charon Orjela, ξεκινήσαμε να οικοδομούμε αυτή την προσπάθεια. Στόχος μας είναι το επίσημο λανσάρισμα της OLYMRA την άνοιξη του 2025, με την εταιρική ταυτότητα να ολοκληρώνεται αυτή την περίοδο”, λέει στο Capital.gr η founder της OLYMRA.

Η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει σχέσεις με μελλοντικούς συνεργάτες, όπως αρωματοπωλεία στην Ελλάδα και την Ελβετία, ενώ σχεδιάζει το δικό της e-shop. Παράλληλα, αναζητά συνεργασίες με ξενοδοχεία, πολυκαταστήματα και άλλες επιχειρήσεις για τη δημιουργία signature scents. Εξετάζει επίσης τη δημιουργία pop-up stores σε Ελλάδα και Ελβετία και "κοιτάζει” συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες αρωμάτων.
Στα επόμενα σχέδιά της περιλαμβάνεται η δημιουργία immersive experiences που θα συνδυάζουν το άρωμα με την επιστήμη και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Η ανάπτυξη καλλυντικών είναι επίσης ένας τομέας που ενδιαφέρει την εταιρεία, η οποία στοχεύει σε μελλοντική επέκταση σε νέες αγορές και διεύρυνση των εφαρμογών της.
Πώς "γεννήθηκε” η ιδέα
Η ιδέα πίσω από την OLYMRA ξεκίνησε από την αγάπη της Δρ. Φρειδερίκης Μιχαηλίδου για τη φύση και τα αρώματα. "Ήμουν λέκτορας στο ETH Zurich για πολλά χρόνια και πάντα ήθελα να ξεκινήσω ένα ερευνητικό πρόγραμμα στον τομέα του αρώματος, εστιάζοντας στη βιωσιμότητα και τον σεβασμό προς τη φύση”, αναφέρει.
Το 2021, η Δρ. Μιχαηλίδου κέρδισε μια επιχορήγηση από το Collegium Helveticum του ETH Zurich για να ξεκινήσει ένα διεπιστημονικό πρόγραμμα που αφορούσε τα αρώματα. Στόχος της ήταν να προσεγγίσει το άρωμα με έναν δικό της τρόπο, συνδυάζοντας την τέχνη με την επιστήμη και αναζητώντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στις δύο αυτές πτυχές.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, έρευνα στον Όλυμπο, όπου, χρησιμοποιώντας μη παρεμβατική τεχνολογία, συνέλεξε δείγματα από τα αρώματα των φυτών, χωρίς να τα καταστρέψει. Στη συνέχεια, ανέλυσε τα δείγματα στο εργαστήριο και ανασύνθεσε τα αρώματα με βιώσιμους τρόπους.
Η έρευνα δεν περιορίστηκε μόνο στην ανάλυση των αρωμάτων, αλλά επεκτάθηκε και στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η Δρ. Μιχαηλίδου, σε συνεργασία με το Consumer Behaviour group του ETH Zurich, μελέτησε πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα βιώσιμα αρώματα και πώς αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους.
Η προσπάθεια αυτή είχε μεγάλη απήχηση, αρχικά στον ακαδημαϊκό τομέα και στη συνέχεια στο ευρύτερο κοινό. Το 2023, η Δρ. Μιχαηλίδου συμπεριλήφθηκε στη λίστα του MIT Technology Review για τους MIT Innovators Under 35 Europe, ενώ το 2024 κέρδισε το Βραβείο Επιστήμης και Αειφορίας στα "Study UK Alumni Awards 2024” του British Council.
Ολιστική προσέγγιση
Όπως εξηγεί η Δρ. Μιχαηλίδου, το ξεχωριστό στοιχείο της OLYMRA είναι η ολιστική προσέγγιση που ακολουθεί: "Δεν είμαστε απλώς ένα brand που απευθύνεται σε έναν αρωματοποιό για τη δημιουργία συγκεκριμένων αρωμάτων, ούτε μια εταιρεία που παράγει αρώματα για πώληση σε άλλα brands. Αντίθετα, ξεκινάμε από την έρευνα και την ανάπτυξη, με στόχο να φτάσουμε στον τελικό καταναλωτή, προσφέροντας μια αυθεντική και φρέσκια άποψη. Η προσέγγισή μας βασίζεται σε πολυετή έρευνα, προσωπική εργασία και ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει επιστημονική γνώση και αισθητική”.
Η OLYMRA συνδυάζει την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας με την επιστήμη, προσφέροντας κάτι αυθεντικό και ιδιαίτερο. "Θέλαμε να αναδείξουμε ότι τα προϊόντα μας είναι εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα και τη μοναδική φύση της χώρας μας, και να επικοινωνήσουμε αυτή την ιστορία προς το εξωτερικό”, καταλήγει η Δρ. Μιχαηλίδου.