STIRIXIS GROUP: Στρατηγική και Design, ο συνδυασμός της επιτυχίας στο σημερινό περιβάλλον αβεβαιότητας

STIRIXIS GROUP: Στρατηγική και Design, ο συνδυασμός της επιτυχίας στο σημερινό περιβάλλον αβεβαιότητας

Σε έναν κόσμο επιχειρήσεων που χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα, πολυπλοκότητα και διαρκώς συντομότερους κύκλους καινοτομίας και δημιουργικότητας, η ικανότητα σύνδεσης της μακροπρόθεσμης στρατηγικής με μετρήσιμα αποτελέσματα δεν αποτελεί απλώς προστιθέμενη αξία—είναι πλέον κρίσιμη αναγκαιότητα. Οι επιχειρήσεις που θα ηγηθούν αύριο δεν θα είναι εκείνες που αντιδρούν γρήγορα, αλλά αυτές που προβλέπουν τις αυριανές πιθανές εξελίξεις (σενάρια ή μέλλοντα) και σχεδιάζουν για αυτές από σήμερα. Στο σημείο αυτό, η σύνδεση της στρατηγικής και του strategic foresight με το design μετατρέπεται σε μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Για πολλές επιχειρήσεις που αναζητούν τις υπηρεσίες μας, το ζήτημα δεν έγκειται στην έλλειψη ιδεών, αλλά στην απουσία μιας δομημένης, συστημικής διαδικασίας που μεταφράζει το όραμα σε ενέργειες με ουσιαστικό, μετρήσιμο αντίκτυπο. Οι αγορές μετασχηματίζονται—οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν ταχύτερα από ό,τι μπορούν να ακολουθήσουν οι παραδοσιακές δομές, ενώ τα επιχειρηματικά μοντέλα καλούνται να προσαρμοστούν σε υβριδικές εμπειρίες, ψηφιακές μεταβάσεις και αυξανόμενες απαιτήσεις βιωσιμότητας και αειφορίας. Ο σχεδιασμός, που παλαιότερα θεωρούνταν υπόθεση αισθητικής, αποτελεί πλέον βασικό μοχλό επιχειρηματικής απόδοσης.

Stirixis Group SΛMSUNG

The Samsung Hub - Σχεδιασμένο από τη STIRIXIS Group

Απαιτείται μια αλλαγή στον τρόπο σκέψης: από αποσπασματικές ενέργειες σε ολιστική στρατηγική· από μεμονωμένες αναβαθμίσεις σε ενσωματωμένο συνεχή μετασχηματισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, εταιρείες με πολυδιάστατη εμπειρία και διεθνές αποτύπωμα όπως η STIRIXIS Group προσφέρουν ουσιαστικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Έχοντας παραδώσει σύνθετα έργα με πολλά διεθνή βραβεία σε 29 χώρες και 4 ηπείρους, στους τομείς του λιανεμπορίου, της φιλοξενίας, της εκπαίδευσης, της υγείας και του εργασιακών χώρου, η STIRIXIS Group προβάλει μια κοινή αλήθεια: όταν η στρατηγική και ο σχεδιασμός αναπτύσσονται αποκομμένα, το αποτέλεσμα είναι συχνά συμβιβαστικό και βραχυπρόθεσμο. Όταν όμως υλοποιούνται συστημικά—γεφυρώνοντας μέσω design την στρατηγική με τον φυσικό χώρο, την εμπειρία πελάτη και το brand, το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση και διατήρησης επιχειρηματικής ευημερίας.

Stirixis Group

Kostarelos Deli- Σχεδιασμένο από τη STIRIXIS Group

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αυξανόμενη ανάγκη των εταιρειών να αλληλεπιδρούν άμεσα με τον τελικό καταναλωτή. Τα παραδοσιακά δίκτυα διανομής δεν αρκούν πλέον για να καλλιεργήσουν πίστη ή διαφοροποίηση. Οι επιχειρήσεις αναζητούν νέα μοντέλα—πλατφόρμες άμεσης διάθεσης, εμβληματικά καταστήματα εμπειρίας, υβριδικά φυσικά και ψηφιακά conceptς, όχι ως τάση, αλλά ως στρατηγική αναγκαιότητα. Ωστόσο, οι περισσότερες αποτυγχάνουν στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, καθώς απουσιάζουν η μεθοδολογία και τα εργαλεία που αναγνωρίζουν τις δυναμικές τάσεις, σχεδιάζουν και κυρίως συνδέουν τα σενάρια του αύριο με τις αποφάσεις του σήμερα. Ο ρόλος των στρατηγικών συμβούλων και η σύνδεση τους με το σχεδιασμό αποκτά έτσι συνεχώς μεγαλύτερη αξία. Μέσα από δομημένες μεθοδολογίες στρατηγικής πρόβλεψης, χαρτογράφησης οικοσυστήματος, μοντελοποίησης σεναρίων και design thinking, οι ηγετικές ομάδες αποκτούν σαφήνεια, ιεραρχούν τις επενδύσεις, μετριάζουν σημαντικά τα ρίσκα και ενισχύουν τη μακροχρόνια βιωσιμότητα των οργανισμών τους. Δεν πρόκειται για θεωρητικά εργαλεία, αλλά για αναγκαίες πρακτικές επιβίωσης και ανανέωσης.

Stirixis Group

Elpedison Store- Σχεδιασμένο από τη STIRIXIS Group

Στην Ελληνική και ευρύτερη περιφερειακή αγορά, αυτή η δυνατότητα είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Οι επιχειρήσεις διαθέτουν τις προϋποθέσεις για επέκταση, αλλά συχνά περιορίζονται από απαρχαιωμένες δομές, εσωτερικές δυσκαμψίες ή αποσπασματικές εμπειρίες πελάτη. Καθώς το ενδιαφέρον για επενδύσεις αυξάνεται και ο παγκόσμιος ανταγωνισμός εντείνεται, το παράθυρο ευκαιρίας είναι σαφές: να περάσουμε από τη διαχείριση του παρόντος στη στοχευμένη διαμόρφωση του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η ενοποίηση της στρατηγικής πρόβλεψης με τον επιχειρηματικό σχεδιασμό και το design δεν είναι απλώς επίκαιρη—είναι αναγκαία. Όχι για να ακολουθήσουμε τις τάσεις, αλλά για να διαμορφώσουμε προϋποθέσεις ανθεκτικότητας, ανάπτυξης και ηγεσίας. Όσοι αντιμετωπίσουν μέσα στην αβεβαιότητα τον σχεδιασμό, το brand και την εμπειρία πελάτη ως ενιαίες εκφράσεις στρατηγικής, δεν θα επιβιώσουν απλώς. Θα πρωτοπορήσουν και μεγαλουργήσουν. Η στρατηγική σήμερα δεν αφορά μόνο το "τι". Αφορά το "πώς". Και όλα και ποιο πολύ το "πότε". Και η απάντηση στο τελευταίο είναι: τώρα!

STIRIXIS GROUP

Γραφεία STIRIXIS GROUP

 

 

Αλέξανδρος Αθανασούλας

Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος STIRIXIS GROUP

www.stirixisgroup.com

advance@stirixis.com

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ