Νέος παίκτης στη συνδρομητική TV η Alter Ego – Πώς αλλάζει ο χάρτης της αγοράς

Νέος παίκτης στη συνδρομητική TV η Alter Ego – Πώς αλλάζει ο χάρτης της αγοράς

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Νέες ισορροπίες αναμένεται να διαμορφωθούν το επόμενο διάστημα στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, η οποία τα τελευταία χρόνια καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία, με τη διείσδυσή της στα ελληνικά νοικοκυριά να ξεπερνά το 30%. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι της "παραδοσιακής" τηλεόρασης - κυρίως στις νεότερες γενιές - η οποία καταγράφει χαμηλές "πτήσεις" στα νούμερα τηλεθέασης, σε σύγκριση με το παρελθόν. 

Μέσα σε αυτό το νέο τοπίο που έχει δημιουργηθεί, οι πάροχοι ελεύθερης τηλεόρασης επανακαθορίζουν τη στρατηγική τους διαβλέποντας σημαντικές προοπτικές στις συνδρομητικές υπηρεσίες, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν νέες "δεξαμενές" εσόδων. Ή είσοδος νέων "παικτών" και ο αυξημένος ανταγωνισμός θα αποτελέσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του τοπίου της συνδρομητικής το επόμενο διάστημα. 

Η παροχή συνδρομητικού περιεχομένου στην τηλεόραση αναμένεται να είναι ένα από τα επόμενα "στοιχήματα" του ομίλου Alter Ego Media, ο οποίος έχει "χτίσει" συνεργασίες με το Netflix και την Cosmote TV αναζητώντας ευκαιρίες στην παραγωγή περιεχομένου. Στόχος, όπως ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ιωάννης Βρέντζος, είναι η πιο "επιθετική" είσοδος στον τομέα του πληρωμένου περιεχομένου (pay tv) και η περαιτέρω επέκταση στη συνδρομητική τηλεόραση μέσω συμφωνιών με παγκόσμιες πλατφόρμες διανομής τηλεοπτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου. 

Να σημειωθεί πως η Alter Ego Media, μέσω των παραγωγών που μεταδίδει το Mega, έχει βάλει το κανάλι στο "χάρτη" των διεθνών πλατφορμών streaming, όπως είναι το Netflix, με το οποίο έχει επιτευχθεί συμφωνία για τη διανομή των σειρών "Maestro" και "Famagusta" – η πρώτη για παγκόσμια προβολή και η δεύτερη για μετάδοση σε Ελλάδα και Κύπρο. Επιπλέον η σειρά "Milky Way" διανεμήθηκε από το Vodafone TV, ενώ ο "Σιωπηλός Δρόμος" κέντρισε το ενδιαφέρον καναλιών από άλλες χώρες και "ταξίδεψε" στο εξωτερικό (Αμερική, Καναδάς, Ιταλία, Αυστραλία κ.α.)

Η πορεία αυτή των σειρών του Mega σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από την Alter Ego Media σε ψηφιακές υπηρεσίες αποδεικνύουν ότι η δημιουργία και η μετάδοση τηλεοπτικού περιεχομένου διαθέτουν αξιόλογη δυναμική, καθώς αποτέλεσαν περίπου το 70% του κύκλου εργασιών του ομίλου για τη χρονιά που μας πέρασε. 

Ο δρόμος εκμετάλλευσης περιεχόμενου όπως είναι το streaming και τα fast κανάλια έχει ήδη ανοίξει για τον όμιλο, με το "λανσάρισμα" του Mega News, της νέας 24ωρης υβριδικής τηλεόρασης, η οποία από 1η Μαΐου θα είναι διαθέσιμη και στο Cosmote Tv. Τέλος, ένα από τα δυνατά "χαρτιά" του καναλιού αποτελεί η βιβλιοθήκη περιεχομένου, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 132.200 ώρες προγράμματος, την οποία σκοπεύει να αξιοποιήσει ο όμιλος. 

Το τοπίο της συνδρομητικής στην ελληνική αγορά

Αν και η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα κερδίζει πόντους, εντούτοις παραμένει χαμηλά σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρώπης, ο οποίος κυμαίνεται κοντά στο 50%. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πάντως ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης ενώ λειτουργούν ευνοϊκά και μια σειρά από παράγοντες.

Πρώτον, η συμφωνία ανάμεσα στην Cosmote Tv και την Nova για την αμοιβαία ανταλλαγή αθλητικού περιεχομένου, η οποία ξεκίνησε να ισχύει από τον Αύγουστο του 2024 και φαίνεται να αποδίδει καρπούς. Η συμφωνία έχει δώσει ώθηση στην αγορά, καθώς πλέον με ένα –μικρό- επιπρόσθετο κόστος, οι συνδρομητές απολαμβάνουν premium περιεχόμενο κάτι που λειτουργεί αποθαρρυντικά για χρήση πειρατικών δικτύων. 

Δεύτερον, ευνοϊκά λειτουργεί και η αυστηροποίηση του πλαισίου για την καταπολέμηση της πειρατείας στις τηλεπλατφόρμες. Σήμερα, εκτιμάται πως οι πειρατικές πλατφόρμες στην Ελλάδα (παράνομα κανάλια, υπηρεσίες streaming μέσω παράνομων συσκευών ή/και μέσω διαδικτύου) έναντι συνδρομής, αριθμούν από 600.000 έως 900.000 χιλιάδες συνδρομητές.  

Με το νέο νόμο που ψηφίστηκε, εκτός από τους διακινητές παράνομου λογισμικού και εξοπλισμού τιμωρούνται και οι χρήστες πειρατικών συνδρομητικών υπηρεσιών περιεχομένου. Το πρόστιμο διαμορφώνεται κλιμακωτά, ξεκινώντας από 750 ευρώ για τους οικιακούς χρήστες. 

Τρίτον, η ανάπτυξη υποδομών ευρυζωνικών υψηλών ταχυτήτων (FTTH), στις οποίες επενδύουν οι τηλεοπτικοί πάροχοι, θα διευκολύνει την ενσωμάτωση υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης. 

Την πρωτοκαθεδρία στη συνδρομητική τηλεόραση διατηρεί ο ΟΤΕ, ο οποίος αριθμούσε ως το τέλος της περσινής χρονιάς 726.000 συνδρομητές. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία των υπόλοιπων παρόχων, η Nova είχε περίπου 480.000 συνδρομητές, ενώ η Vodafone TV διαθέτει περίπου 210-220.000 χρήστες, με την τάση να είναι αυξητική. 
 

Περισσότερα από Forbes

Ξεκίνησε σήμερα η δημόσια προσφορά της Alter Ego Media

Πρόκειται για κίνηση που, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα αποτελέσει φάρο ριζικής αναγέννησης του χρηματιστηριακού κλάδου των media στο Χ.Α.

Οι συνδυαστικές προσφορές απογειώνουν τη συνδρομητική τηλεόραση

Η συνδρομητική τηλεόραση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά.

Ποιες τηλεοπτικές πλατφόρμες βλέπουν οι Έλληνες

Εικόνα για τις προτιμήσεις των καταναλωτών δίνει η έρευνα που πραγματοποίησε πανελλαδικά η εταιρεία QED.