H&M: Πρωτοπόρος στη βιώσιμη μόδα – Από την ιδέα στην επιρροή

H&M: Πρωτοπόρος στη βιώσιμη μόδα – Από την ιδέα στην επιρροή

Για την H&M, η καινοτομία και η βιωσιμότητα συνυφαίνονται σε κάθε στάδιο της δραστηριότητάς της. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες, επενδύσεις στην κυκλική οικονομία και την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών, αναπτύσσει ένα υπεύθυνο και προσαρμοστικό επιχειρηματικό μοντέλο, διαμορφώνοντας ένα ανθεκτικό μέλλον για τη μόδα με επίκεντρο τον άνθρωπο και τον πλανήτη.

Χτίζοντας μία υπεύθυνη αλυσίδα αξίας

Η αλυσίδα αξίας για  την H&M  αντικατοπτρίζει το όραμα για ένα υπεύθυνο  και αποδοτικό επιχειρηματικό μοντέλο. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες και δίκαιες εμπορικές πρακτικές, διατηρεί έναν ανοιχτό διάλογο με τους προμηθευτές, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτερη προσαρμογή στις ανάγκες των καταναλωτών. Η μείωση των εκπομπών σε όλη την αλυσίδα αξίας αποτελεί βασικό στόχο καθώς συνεργάζεται στενά με προμηθευτές για την υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας ενώ παράλληλα αναβαθμίζει τις εγκαταστάσεις της με ηλιακά πάνελ, συστήματα συλλογής βρόχινου νερού και πράσινες μεταφορές, όπως ηλεκτρικά οχήματα και παραδόσεις με ποδήλατο.

HM

Επιπλέον, εργάζεται για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2040 και βρίσκεται ήδη σε πολύ καλό δρόμο καθώς έφτασε τον στόχο του 2025 για τα ανακυκλωμένα υλικά ένα χρόνο νωρίτερα: το συνολικό ποσοστό ανακυκλωμένων και βιώσιμης προέλευσης υλικών έφτασε το 89%, ενώ το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών έφτασε το 29.5%, παραμένοντας πλήρως αφοσιωμένη στο φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητάς της, ώστε όλα τα υλικά να είναι είτε ανακυκλωμένα είτε βιώσιμης προέλευσης έως το 2030.

Παράλληλα, οι συνεχείς προσπάθειες της H&M για τη χρήση λιγότερης και πιο καθαρής ενέργειας σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της αποδίδουν ουσιαστικά αποτελέσματα στην πορεία απανθρακοποίησης, σύμφωνα με τους επιστημονικά βασισμένους στόχους της εταιρείας. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές από τις δραστηριότητες της εταιρείας μειώθηκαν κατά 41%, ενώ οι έμμεσες εκπομπές που συνδέονται με την αλυσίδα εφοδιασμού μειώθηκαν κατά 24% σε σύγκριση με τη βάση που τέθηκε το 2019.

Επενδύσεις σε δράσεις κυκλικής οικονομίας

Το 2024, η H&M επένδυσε 7 δισεκατομμύρια SEK σε δραστηριότητες απανθρακοποίησης σε όλη την αλυσίδα αξίας. Η πλειοψηφία των επενδύσεων αφορούσε την αντικατάσταση συμβατικών υλικών με ανακυκλωμένες ή βιώσιμης προέλευσης εναλλακτικές, καθώς και τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων και την υποστήριξη πρωτοβουλιών ενεργειακής αποδοτικότητας.

HM

Επιπλέον, η Η&Μ εργάζεται για την κλιμάκωση πρωτοβουλιών που παρέχουν στους πελάτες πρόσβαση σε κυκλική μόδα μέσω πλατφορμών μεταπώλησης και second-hand ή υπηρεσιών ανακατασκευής και επισκευής. Πρακτικές οι οποίες διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ακόμη, προσφέρει μία σειρά από υπηρεσίες μεταπώλησης, επισκευής και ενοικίασης σε όλο τον όμιλο ενώ το 2024 η εταιρεία αύξησε την πρόσβαση στη μεταπώληση μέσω των brands. H H&M άλλωστε είναι ο βασικός μέτοχος της σουηδικής πλατφόρμας second-hand Sellpy, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες second-hand μόδας στην Ευρώπη ενώ από το 2021 προσφέρει second-hand μόδα μέσω της πρωτοβουλίας Pre-loved η οποία είναι ήδη διαθέσιμη online σε 24 αγορές, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να ανανεώνουν τη γκαρνταρόμπα τους με μεταχειρισμένα ρούχα ακόμα και επώνυμων brands – σε προσιτές τιμές, συμβάλλοντας στη μείωση της υπερκατανάλωσης και στη βιωσιμότητα της βιομηχανίας της μόδας.