Μετά τα κοτόπουλα η Αγγελάκης μπαίνει σε παγωτό και γλυκά - Νέο εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο

Μετά τα κοτόπουλα η Αγγελάκης μπαίνει σε παγωτό και γλυκά - Νέο εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο

Της Ξανθής Γούναρη

Βιομηχανία παγωτού και γλυκού στήνει ο Θάνος Αγγελάκης, ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στην αγορά του κοτόπουλου με "οδηγό" το Ελαιοπουλάκι που έχει πατενταριστεί για την ειδική διατροφή του με καλαμπόκι και ελαιόλαδο.

Όπως αναφέρει στο Capital.gr ο κύριος Αγγελάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αγγελάκης Α.Ε., ήδη η Sweet Bond, η νεοσύστατη εταιρεία με σκοπό την παραγωγή παγωτών και μιας ευρείας γκάμας γλυκισμάτων και βασικό μέτοχο την Αγγελάκης Βιομηχανική και Πτηνοτροφική Α.Ε., διαθέτει βιομηχανικές εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο 1.200 τ.μ. και αυτή τη στιγμή στελεχώνεται, ενώ στήνεται ο απαραίτητος μηχανολογικός εξοπλισμός.

Βασικός στόχος είναι η τοποθέτηση των προϊόντων με το εμπορικό σήμα Sweet Bond στις αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής και στο κανάλι του Ho.Re.Ca., ενώ ο κύριος Αγγελάκης αναφέρει ότι δεν αποκλείεται και η παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό όμως μικρότερων σούπερ μάρκετ.

Εξίσου φιλόδοξοι είναι οι στόχοι της εταιρείας και σε οικονομικό επίπεδο, καθώς στην τριετία προσδοκάται η επίτευξη τζίρου 10 εκατ. ευρώ.

Η τοποθέτηση των πρώτων παγωτών και γλυκών στα σούπερ μάρκετ υπολογίζεται καλώς εχόντων των πραγμάτων μετά τον Σεπτέμβριο εφέτος και έως το τέλος του 2025.

Και εξαγωγές

Σε ό,τι αφορά το portfolio της Sweet Bond στα γλυκά θα περιλαμβάνει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία, όπως τούρτες, τούρτες παγωτού και προφιτερόλ μέχρι γλυκά ταψιού. Μάλιστα η βιομηχανική παραγωγή στήνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εξαγωγών, ήτοι και κατεψυγμένο γλυκό.

Άλλωστε η εξωστρέφεια αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής του ομίλου συνολικά, σημειώνει ο CEO της εταιρείας.

Επικεφαλής της νέας βιομηχανικής επιχείρησης είναι ο Φιλοποίμην Αζδέρης, στέλεχος της αγοράς ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων που παλαιότερα είχε θέση ευθύνης στην Αγγελάκης.

Η ιδέα

Η ιδέα να ασχοληθεί ο Θάνος Αγγελάκης με ένα αντικείμενο εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το κοτόπουλο, γεννήθηκε, όπως λέει ο ίδιος, από τη συζήτηση με έναν πολύ καλό του φίλο ζαχαροπλάστη.

Βλέποντας λοιπόν ότι η αγορά του παγωτού και της ζαχαροπλαστικής κινείται ανοδικά και διαθέτοντας ήδη το δίκτυο, αποφάσισε να κάνει το γλυκό… βήμα, συνεπικουρούμενος στο στήσιμο της παραγωγής από τον φίλο του, ενώ σε επίπεδο οργάνωσης θα χρησιμοποιηθούν οι διοικητικές, οικονομικές και logistics υπηρεσίες της Αγγελάκης Α.Ε..

"Επειδή, με ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο τομέας των τροφίμων και επειδή συνάδει με το κανάλι διανομής της Αγγελάκης - και στο Ho.Re.Ca. και στο σούπερ μάρκετ - αποφάσισα να μπω", λέει χαρακτηριστικά ο κύριος Αγγελάκης.

Ένα αγγελάκ(η) που κακαρίζει από 1962

Στα κοτέτσια από την κούνια ο Θάνος Αγγελάκης είναι σήμερα αυτό που θα λέγαμε τυπικό δείγμα διαδόχου σε μια οικογενειακή επιχείρηση. Δεν είχε τελειώσει ούτε καν το Δημοτικό όταν μαζί με τον δίδυμο αδελφό του ξεκίνησαν να βοηθούν τον πατέρα τους στη δουλειά και έως σήμερα, τα αδέλφια Αγγελάκη αποτελούν την εξαίρεση, καθώς είναι οι μοναδικοί εκπρόσωποι της δεύτερης γενιάς στον κλάδο.

Ζώντας από τότε που γεννήθηκε στη Χαλκίδα, όπως οι γονείς, οι τρεις αδελφές και ο αδελφός του, στην εταιρεία ανέλαβε ουσιαστικό ρόλο όταν τελείωσε τις σπουδές του στο τμήμα Διοίκησης – Οργάνωσης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθηνών. Την εποχή εκείνη (1992–1995), ο πτηνοτροφικός κλάδος όχι μόνο εντός των τειχών, αλλά και πανευρωπαϊκά, αντιμετώπιζε σοβαρή κρίση. Από τη μια τα διατροφικά σκάνδαλα και από την άλλη οι επιχειρηματικές ανακατατάξεις με μεγάλο αριθμό πτηνοτροφικών μονάδων είτε να κλείνουν είτε να αλλάζουν χέρια. Μόλις 24 χρονών ο Θάνος Αγγελάκης αποφάσισε ότι μπορεί να τα καταφέρει να χτίσει το δικό του brand name και ρίχτηκε με τα μούτρα στη δουλειά.

Συνεργασίες και επενδύσεις

Το 1992 ιδρύθηκε η Αγγελάκης Α.Ε. και κατασκευάστηκε ιδιόκτητο σύγχρονο πτηνοσφαγείο στην περιοχή του Πούρνου Εύβοιας. Έχοντας λοιπόν αυτή την καλή μαγιά και συνεπικουρούμενος από τον αδελφό του Ταξιάρχη, ανέπτυξε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλους πελάτες (αλυσίδες εστίασης, όπως η KFC μια συνεργασία που μετράει σήμερα πάνω από 25, και σούπερ μάρκετ), επιτυγχάνοντας έτσι να αυξηθεί ο κύκλος εργασιών της εταιρείας με θεαματικούς ρυθμούς.

Σήμερα, η εταιρεία ούσα πλήρως καθετοποιημένη διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής ζωοτροφών 100% φυτικών (σιτάρι, καλαμπόκι, σόγια), ιδιόκτητες πτηνοτροφικές φάρμες κλειστού τύπου στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας, δυναμικότητας 4 εκατομμυρίων πτηνών ετησίως, σύγχρονο και άρτια εξοπλισμένο εργοστάσιο πτηνοσφαγής με αυτοματοποιημένο τεμαχιστήριο και στόλο φορτηγών ψυγείων με καταγραφικά θερμοκρασίας που παρακολουθείται από δορυφορικό σύστημα.

Ορόσημο η διετία 2025 - 2026

Μάλιστα η διετία 2025 - 2026 θα αποτελέσει ορόσημο για την Αγγελάκης που είχε βάλει στόχο για τζίρο στα 50 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί εφέτος ολοκληρώνεται το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας, ύψους 30 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ξεκινήσει ήδη να υλοποιείται από το 2023 και το οποίο θα της προσδώσει νέα δυναμική στην άκρως ανταγωνιστική αγορά του κοτόπουλου.

Μεταξύ άλλων στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνονται η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τον τριπλασιασμό της παραγωγής, η εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής και συσκευασίας, αλλά και η δημιουργία μονάδας ready to cook προϊόντων. Περιλαμβάνει, επίσης, τον εκσυγχρονισμό στις υφιστάμενες φάρμες εκτροφής αλλά και τη δημιουργία νέων, την ψηφιακή μετάβαση της εταιρείας και τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος μέσα από βιώσιμες πρακτικές.

Εξαγωγές σε 10 χώρες

Ένας τομέας στον οποίο αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια η Αγγελάκης είναι οι εξαγωγές.

Οι διεθνείς πωλήσεις αποτελούν περίπου το 10% του κύκλου εργασιών της, με το πατενταρισμένο Ελαιοπουλάκι να έχει ήδη ταξιδέψει σε περισσότερες από 10 χώρες της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Κεντρικής Ευρώπης. 

Ο στόχος για εφέτος είναι αφενός η περαιτέρω διείσδυση στις υφιστάμενες αγορές και αφετέρου η ενίσχυση του γεωγραφικού αποτυπώματος της εταιρείας.

Ο Φασιανός και η Lancia

Άνθρωπος που δεν κάθεται στα... αυγά του ο Θάνος Αγγελάκης, πιστεύει ότι έχει διαφορετική allure να τρως μπουτάκι κοτόπουλου με ετικέτα φιλοτεχνημένη από διάσημο ζωγράφο! Έτσι λοιπόν με το πινέλο ενός από τους γνωστότερους καλλιτέχνες της χώρας, του Αλέκου Φασιανού, τα κοτόπουλα Αγγελάκη απέκτησαν από το 2007 ένα καινούργιο λογότυπο.

Επειδή όμως η ζωή δεν είναι μόνο δουλειά, όταν έχει ελεύθερο χρόνο ο Θάνος Αγγελάκης ασχολείται με το να συλλέγει... αυτοκίνητα, έχοντας ήδη φτάσει στον αριθμό δώδεκα. Το καμάρι του δε, είναι μια συλλεκτική Lancia Deltona, ενώ συνεχίζει να καβαλάει την αγαπημένη του ΚΤΜ 450 Enduro, να κάνει σκι βουνού, να παίζει πάντελ και να γυμνάζεται τρις εβδομαδιαίως.