Τρία νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,7 δις ευρώ αναμένεται να διεκδικήσει στην αγορά της Ρουμανίας ο όμιλος Aktor, καθώς η συγκεκριμένη χώρα αποτελεί βασικό τμήμα της στρατηγικής εκτός της ελληνικής αγοράς. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες, στο πλαίσιο εταιρικής παρουσίασης, ο γενικός διευθυντής της Aktor Ρουμανίας, κ. Αντώνης Κυριακός, "μας ενδιαφέρουν δύο νέα σιδηροδρομικά έργα, που αναμένεται να δημοπρατηθούν τους επόμενους μήνες στην ευρύτερη περιοχή του Brasov". Πρόκειται για συμβάσεις εκτιμώμενου ύψους 1,8 δισ. ευρώ και 1 δις ευρώ αντίστοιχα, ενώ επιπλέον 900 εκατ. ευρώ αφορούν σε ένα νέο οδικό έργο, που επίσης θα διεκδικήσει ο όμιλος το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, σήμερα ο όμιλος διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο 900 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 238 εκατ. ευρώ, με την εκτίμηση για το 2025 να είναι για περαιτέρω άνοδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ρουμανία δρομολογεί μεγάλα συγκοινωνιακά έργα ύψους 16 δισ. ευρώ, που θα αλλάξουν τη χώρα, αλλά και σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 18 δισ. ευρώ για ενεργειακά και έργα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Τις επόμενες ημέρες, η θυγατρική στη Ρουμανία θα παραδώσει στο ρουμανικό δημόσιο τον μεγάλο οδικό άξονα του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου Α0 (Lot 3), ένα έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ, που θα συμπληρώσει την εξωτερική οδική αρτηρία της πόλης. Πρόκειται για 18 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου νέου αυτοκινητόδρομου, που συνοδεύτηκε από την κατασκευή απαιτητικών και δύσκολων τεχνικών έργων, όπως μεταξύ άλλων, 4 μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και 6 άνω διαβάσεων και σχεδιάστηκε για ταχύτητες 140 χλμ. / ώρα. Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου, ενώ εγκαταστάθηκαν 620 στύλοι φωτισμού LED και "έξυπνα" συστήματα μεταφορών (ITS).
Επιπλέον, η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία στα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δουνάβεως και έχει στρατηγική σημασία για την Ευρώπη. Εκεί, ο όμιλος κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot-2), προϋπολογισμού 507 εκατ. ευρώ, ένα δύσκολο τεχνικό έργο που προβλέπει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη φυσική πρόοδο να ανέρχεται σε 38% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).
Πρόκειται για το πρώτο έργο στη Ρουμανική ιστορία και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη όπου γίνεται παράλληλη χρήση 4 μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM), για τα οποία ο όμιλος AKTOR επένδυσε περίπου 70 εκατ. ευρώ μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ. Παράλληλα, συμμετέχει στα έργα αναβάθμισης της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου €272 εκατ. (τεχνικό αντικείμενο AKTOR), σε μήκος 84 χλμ., που βρίσκεται σε εξέλιξη, με το ποσοστό ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου να ανέρχεται σε 30% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025). Ακόμη, η AKTOR Ρουμανίας έχει υπογράψει δύο συμφωνίες – πλαίσιο με τις Ρουμανικές αρχές για την συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, αθροιστικού ύψους 186 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ρουμανία δρομολογεί μεγάλα συγκοινωνιακά έργα ύψους 16 δισ. ευρώ, που θα αλλάξουν τη χώρα, αλλά και σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 18 δισ. ευρώ για ενεργειακά και έργα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.