Givelink: Η εφαρμογή για δωρεές επεκτείνεται στις ΗΠΑ και σηκώνει νέο γύρο χρηματοδότησης

Givelink: Η εφαρμογή για δωρεές επεκτείνεται στις ΗΠΑ και σηκώνει νέο γύρο χρηματοδότησης

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Με το βλέμμα στραμμένο στην αμερικανική αγορά και νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 300.000 ευρώ σε εξέλιξη, η ελληνική startup Givelink προετοιμάζεται για την είσοδό της στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Ιούλιο. Η εταιρεία έχει ήδη αντλήσει pre-seed κεφάλαια €200.000, τον Απρίλιο του 2024, από την Εριέττα Κούρκουλου Λάτση και τον Βύρωνα Βασιλειάδη, και έχει δημιουργήσει μια ψηφιακή πλατφόρμα που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι δωρεές προς οργανώσεις, φέρνοντας διαφάνεια, στόχευση και αποτελεσματικότητα στη φιλανθρωπία.

Givelink

Ποια είναι η Givelink

Η Givelink ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2022 από τέσσερις 20χρονους φοιτητές με κοινό στόχο να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η φιλανθρωπία στην Ελλάδα. Η πλατφόρμα τους τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2023, έπειτα από έναν χρόνο εντατικής έρευνας, ανάπτυξης και συνεργασιών με ΜΚΟ και προμηθευτές.

Στην ιδρυτική ομάδα συμμετέχουν ο Αντώνης Πολίτης (CEO), φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων, με διακρίσεις σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας, o Αλέξανδρος Καραγιάννης (CTO), φοιτητής Μηχανικών Η/Υ, με εμπειρία στον προγραμματισμό και ηγετική δράση σε φοιτητικούς οργανισμούς, o Παναγιώτης Κοκμοτός (COO), φοιτητής Μηχανολόγων Μηχανικών, με εμπειρία σε startups και επιχειρήσεις, και ο Πάρης Σεργιάννης (CPO), φοιτητής Μηχανικών Η/Υ, με διακρίσεις σε διαγωνισμούς προγραμματισμού.

Η ιδέα για την Givelink γεννήθηκε όταν, πριν από μερικά χρόνια, ο Αντώνης Πολίτης διάβασε ένα άρθρο για έναν από τους μεγαλύτερους φιλανθρωπικούς οργανισμούς της χώρας, ο οποίος ζητούσε από το κοινό να σταματήσει να προσφέρει δωρεές τα Χριστούγεννα, καθώς δεν μπορούσε να τις αξιοποιήσει. Τότε σκέφτηκε ότι υπάρχουν πολλές ακόμα οργανώσεις στην Ελλάδα που κάνουν πραγματικό έργο, αλλά δεν υπήρχε τρόπος οι δωρητές να γνωρίζουν ποιοι οργανισμοί υπάρχουν και τι πραγματικά χρειάζονται. Έτσι, σε συνδυασμό με την ανάγκη για αύξηση εμπιστοσύνης και διαφάνειας στην φιλανθρωπία, δημιουργήθηκε η Givelink. 

Πώς λειτουργεί η Givelink

Η πλατφόρμα της Givelink δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να κάνει αγορές για διαφανείς φιλανθρωπικές οργανώσεις στην Ελλάδα, με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες σε προϊόντα, όπως τρόφιμα, πάνες, καθαριστικά κ.λπ., και να τα δωρίσει εύκολα online, με ασφάλεια και διαφάνεια. 

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δωρεάς, η Givelink ενημερώνει τον δωρητή για κάθε στάδιο της πορείας της: αποστολή, παραλαβή και τελική παράδοση, περιλαμβάνοντας φωτογραφίες από τα αγαθά που παραδόθηκαν, καθώς και ευχαριστήριο μήνυμα από τον οργανισμό που τα έλαβε. Παράλληλα, ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με την οργάνωση και να παρακολουθεί το κοινωνικό του αποτύπωμα μέσα από το προφίλ του.

"Η Givelink απευθύνεται σε όποιον θέλει να προσφέρει ουσιαστικά, γνωρίζοντας πού πηγαίνει η βοήθειά του και ποιον πραγματικά ωφελεί”, εξηγεί στο Capital.gr ο Παναγιώτης Κοκμοτός. "Εστιάζουμε ιδιαίτερα σε ανθρώπους που έχουν τη διάθεση να βοηθήσουν, αλλά δεν είναι ικανοποιημένοι με τους παραδοσιακούς τρόπους δωρεών”.

Η Givelink έχει την έδρα της στην Πάτρα, την πόλη όπου γεννήθηκαν, μεγάλωσαν και σπουδάζουν οι τέσσερις συνιδρυτές. Καθώς η εδραιώνει τη θέση της στην ελληνική αγορά και δρομολογεί τα πρώτα της βήματα στο εξωτερικό, βασική προτεραιότητα της Givelink αποτελεί η ενίσχυση της ομάδας με νέα στελέχη.

Πάνω από 3.200 δωρεές σε μόλις 1,5 χρόνο

Ιδιαίτερα θετική είναι η ανταπόκριση που έχει λάβει η Givelink από το κοινό μέσα σε μόλις ενάμιση χρόνο λειτουργίας. Περισσότεροι από 2.000 δωρητές έχουν πραγματοποιήσει 3.200 δωρεές μέσω της πλατφόρμας, με ποσοστό επαναληπτικής δωρεάς που ξεπερνά το 40%. Παράλληλα, οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν ξεπεράσει τους 4.000, ενώ είδη πρώτης ανάγκης συνολικής αξίας άνω των 90.000 ευρώ έχουν ήδη παραδοθεί σε φιλανθρωπικές οργανώσεις σε όλη τη χώρα.

Όπως εξηγεί ο κ. Κοκμοτός, η αναπτυξιακή πορεία της Givelink ακολουθεί διαρκώς ανοδική τροχιά:

"Σχεδόν διπλασιάζουμε τους δωρητές μας κάθε τρίμηνο, ενώ έχουμε χτίσει περισσότερες από 50 ενεργές συνεργασίες με αξιολογημένες ΜΚΟ σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε με μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, η οποία αναλαμβάνει τη διανομή των προϊόντων στους οργανισμούς”, αναφέρει.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Givelink βασίζεται σε μικρή προμήθεια από τους συνεργαζόμενους προμηθευτές, καθώς και σε προαιρετικά φιλοδωρήματα (tips) που μπορούν να προσθέτουν οι δωρητές.

"Στόχος μας είναι το 100% της δωρεάς να μετατρέπεται σε προϊόντα πρώτης ανάγκης – χωρίς επιπλέον χρεώσεις για δωρητές και οργανισμούς. Οι τιμές που βλέπει ο χρήστης στην πλατφόρμα είναι ίδιες με αυτές που ισχύουν στην αγορά, καθώς αντλούνται απευθείας από τα eshops των συνεργαζόμενων προμηθευτών”, επισημαίνει ο ίδιος.

Από το Σαν Φρανσίσκο η διεθνής επέκταση

Η Givelink αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες να λανσάρει την πλατφόρμα της στις Ηνωμένες Πολιτείες, ξεκινώντας από το Σαν Φρανσίσκο, όπου έχει ήδη εξασφαλίσει σημαντικό ενδιαφέρον από τοπικούς προμηθευτές και φιλανθρωπικούς οργανισμούς.

"Η ανάγκη για διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ουσιαστικό κοινωνικό αντίκτυπο είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα στον χώρο της φιλανθρωπίας παγκοσμίως, και είμαστε αποφασισμένοι να τα λύσουμε. Μέσα από αυτή τη στρατηγική είσοδο, στην καρδιά της παγκόσμιας καινοτομίας και ένα από τα πιο ώριμα οικοσυστήματα φιλανθρωπίας στον κόσμο, αναπτύσσουμε παράλληλα νέα features που ενισχύουν συνολικά την αξία του προϊόντος μας και την όμορφη εμπειρία της δωρεάς”, λέει ο κ. Κοκμοτός.

Νέος γύρος χρηματοδότησης 

Τον Απρίλιο του 2024, η Givelink ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώτο της pre-seed γύρο χρηματοδότησης ύψους 200.000 ευρώ, με τη συμμετοχή της Εριέττας Κούρκουλου Λάτση και του Βύρωνα Βασιλειάδη. Τα κεφάλαια αξιοποιήθηκαν για την ανάπτυξη της πλατφόρμας στην Ελλάδα και την προετοιμασία της διεθνούς επέκτασης. Αυτή την περίοδο, η startup βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσης ενός νέου γύρου ύψους 300.000 ευρώ, με στόχο την είσοδό της στις ΗΠΑ και την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά. Ο γύρος αναμένεται να κλείσει έως τα μέσα Ιουλίου.

Σύμφωνα με τον κ. Κοκμοτό, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αντίστοιχη πλατφόρμα που να προσφέρει τη συνολική εμπειρία και το μοντέλο λειτουργίας της Givelink, ούτε στην Ευρώπη ούτε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Givelink διαφοροποιείται ριζικά από άλλες πρωτοβουλίες, καθώς λειτουργεί ως giving marketplace, δίνοντας τη δυνατότητα στον δωρητή να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες οργανισμών σε προϊόντα, απευθείας από συνεργαζόμενους προμηθευτές. Παράλληλα, προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία χρήστη, καθώς κάθε δωρητής μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της δωρεάς του, ενώ ενοποιεί όλη τη διαδικασία, αποφεύγοντας την ανάγκη περιήγησης σε πολλαπλές πλατφόρμες και την αναζήτηση τρόπων επαλήθευσης της αξιοπιστίας των οργανισμών. Τέλος, προσφέρει ορατό κοινωνικό αποτύπωμα: μέσω λειτουργιών όπως το My Impact και το Gamification της προσφοράς, οι δωρητές βλέπουν τι προσφέρουν, νιώθουν περηφάνια και ενθαρρύνονται να συνεχίσουν. 

Νέα εργαλεία 

Το προσεχές τρίμηνο θεωρείται κρίσιμο για την περαιτέρω πορεία της Givelink, καθώς η εταιρεία εστιάζει στη διεύρυνση της διεθνούς της παρουσίας και στη συνεχή εξέλιξη της πλατφόρμας. Ειδικότερα, πέρα από την επίσημη είσοδο στην αγορά των ΗΠΑ, εξελίσσει το προϊόν της, προσθέτοντας λειτουργίες που ενισχύουν τη σύνδεση δωρητών και οργανώσεων, όπως το "Gamification” της προσφοράς, που καθιστά τη διαδικασία πιο ελκυστική και διαδραστική, και το "Charity Suggestion”, ένα εργαλείο που προτείνει στον κάθε δωρητή την οργάνωση που του ταιριάζει περισσότερο με βάση τις αξίες και τα ενδιαφέροντά του.

"Το όραμά μας είναι να γίνουμε η #1 πλατφόρμα δωρεών παγκοσμίως, δείχνοντας στους δωρητές το πραγματικό τους αντίκτυπο και γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις δωρεές του κόσμου και τις πραγματικές ανάγκες. Θέλουμε να γίνουμε σημείο αναφοράς για όσους θέλουν να προσφέρουν, αλλά θέλουν να ξέρουν πού πάνε τα χρήματά τους, τι αποτέλεσμα φέρνουν και να νιώσουν μέρος της λύσης. Και αυτή η προσπάθεια ξεκινά από την Ελλάδα”, καταλήγει ο κ. Κοκμοτός. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνιδρυτές της Givelink συμπεριελήφθησαν στη λίστα Forbes 30 Under 30 Greece 2024

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ