Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
Σε δημόσια διαβούλευση μέσω της Enterprise Greece βρίσκεται η νέα επένδυση της εταιρείας ΙΟΝΙΚΗ ΑΤΑΞΕ του ομίλου Ξένου για τη δημιουργία Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος στην Ζάκυνθο, ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει την ανέγερση και λειτουργία ξενοδοχείου κατηγορίας 5 αστέρων, δυναμικότητας 152 δωματίων/304 κλινών, την κατασκευή 50 τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών, χώρους υποδοχής, χώρους εστίασης (εστιατόρια, bars), κέντρο αναζωογόνησης και ευεξίας (spa), αίθουσες συνεδριάσεων, αθλητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου με αυλές, πέργκολες και κοινόχρηστη πισίνα.
Η επένδυση σχεδιάζεται να υλοποιηθεί στην περιοχή "Ακρωτήρι" της Κοινότητας Μπόχαλης, του Δήμου Ζακύνθου, σε έκταση 191 στρεμμάτων, με συνολική δόμηση 22.800 τ.μ. Σημειώνεται πως η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει 118 νέες θέσεις εργασίας.
Με βάση το φάκελο, ο φορέας της επένδυσης αιτείται τη λήψη κινήτρων για ανάπτυξη του συγκροτήματος μέσω ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης) και για ταχεία αδειοδότηση. Το έργο θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 3 Ιουλίου.
Ο όμιλος έχει ισχυρή παρουσία στην Ζάκυνθο εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες, καθώς ιδρύθηκε το 1982. Διαθέτει σήμερα 13 ξενοδοχειακές μονάδες στο νησί, με συνολικά περίπου τρεις χιλιάδες κλίνες, συμπεριλαμβανομένου και ενός water‑park. Στο χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνονται τόσο μεγάλες μονάδες όσο και boutique ξενοδοχεία.
Τα τελευταία χρόνια, ο όμιλος υιοθετεί μια στρατηγική αναβάθμισης των μονάδων του. Το 2024 εγκαινίασε το Olea All Suite Hotel, μέλος των Design Hotels της Marriott International, με 93 σουίτες. Στη συνέχεια, προστέθηκε το Zante Maris Suites με 45 σουίτες.
Κατά τη χρήση του 2023, ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης παρουσίασε σημαντική άνοδο, φτάνοντας τα 7,48 εκατομμύρια ευρώ. Η επίδοση αυτή αντιστοιχεί σε αύξηση περίπου 14% σε σχέση με το αντίστοιχο μέγεθος του 2022, το οποίο ανερχόταν σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της χρονιάς, η θετική αυτή μεταβολή αποδίδεται κυρίως στην ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας κατά τους θερινούς μήνες, αλλά και στην ενδυνάμωση της διεθνούς αναγνώρισης και της καλής φήμης του ξενοδοχείου. Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 1,85 εκατομμύρια ευρώ, υπερβαίνοντας εκείνα της προηγούμενης χρονιάς, που διαμορφώνονταν στα 1,66 εκατομμύρια ευρώ.