To σπίτι ή ο επαγγελματικός μας χώρος δεν είναι απλά ένα καταφύγιο ή το ορμητήριο της εργασιακής ημέρας. Είναι επίσης οι χώροι όπου εμπνεόμαστε, ονειρευόμαστε, αλληλεπιδρούμε, δημιουργούμε και δίνουμε υπόσταση στα σχέδιά μας. Μπορούν οι χώροι αυτοί να μετατραπούν σε πραγματικές εμπειρίες διαβίωσης, με χαρακτήρα και λειτουργικότητα;
Αυτό το όραμα συνέλαβε τη δεκαετία του ’80 ο Κωνσταντίνος Χατζηγεωργίου, ιδρυτής της Porcelana, η οποία –με αφετηρία ένα μικρό κατάστημα στις Σέρρες– έχει φτάσει σήμερα να διαθέτει 25 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και δύο στο εξωτερικό, να διαχειρίζεται χιλιάδες κωδικούς προϊόντων πλακιδίων, ειδών υγιεινής, επίπλων κουζίνας και ντουλάπας και να χρησιμοποιεί τεχνολογίες αιχμής. "Δεν θέλαμε απλώς να πουλάμε προϊόντα· θέλαμε να είμαστε δίπλα στους ανθρώπους σε στιγμές δημιουργίας. Αυτή η φιλοσοφία μάς καθοδηγεί ακόμα: να φέρνουμε την έμπνευση στο σπίτι και στους χώρους που κατασκευάζουν ή ανακαινίζουν οι πελάτες μας, με σύγχρονα εργαλεία και ανθρώπινη προσέγγιση", σημειώνει ο Χρήστος Χατζηγεωργίου, αντιπρόεδρος της Porcelana και συνεχιστής του οράματός της.
Ο δημιουργός του χώρου σου είσαι εσύ
Ο κόσμος αλλάζει συνέχεια και οι επισκέπτες της ιστοσελίδας της Porcelana έχουν στη διάθεσή τους το δικό τους... sandbox, ένα ψηφιακό εργαλείο αδιάκοπου πειραματισμού, όπου μπορούν να δουν τον χώρο τους πλήρως μεταμορφωμένο με τα προϊόντα της εταιρείας, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν κάτι ή να... γκρεμίσουν τοίχους. Ο λόγος για το MyspaceMyway.
"Η ιδέα ξεκίνησε με ένα διαχρονικό ερώτημα: "Πώς θα φαίνεται αυτό στο δικό μου σπίτι;”. Έτσι εξελίχθηκε το MyspaceMyway, ένα ψηφιακό εργαλείο, που επιτρέπει στον χρήστη να πειραματιστεί με επιφάνειες, χρώματα και συνδυασμούς. Ο επισκέπτης μπορεί να φωτογραφήσει τον χώρο του και να δοκιμάσει τα προϊόντα μας στις επιφάνειες ή να πειραματιστεί με τις λειτουργικές φωτογραφίες χώρων που έχει επιλέξει η ομάδα μας", τονίζει.
Στην εφαρμογή, μάλιστα, διατηρείται βιβλιοθήκη άνω των 1.000 κωδικών πλακιδίων. "Πίσω από αυτή την τεχνολογία υπάρχει ένα βαθύτερο όραμα: να κάνουμε τον πελάτη δημιουργό του χώρου του. Να του δώσουμε αυτοπεποίθηση και έμπνευση. Και η ανταπόκριση είναι μεγάλη – χιλιάδες επισκέπτες της ιστοσελίδας το έχουν ήδη χρησιμοποιήσει", λέει και προσθέτει ότι το να βλέπει κάποιος στην πράξη αυτό που φαντάζεται, πριν ακόμη το αγοράσει, προσφέρει σιγουριά και ενθουσιασμό, ενώ καθιστά τον πελάτη πιο ενεργό και πιο δημιουργικό. "Σύντομα αυτό το εργαλείο θα αποτελεί εργαλείο εξυπηρέτησης και στα καταστήματά μας", γνωστοποιεί.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη συναντά την αγορά πλακιδίων
Η εταιρεία εκκίνησε πέρυσι, επίσης, την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), αρχικά στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών της ιστοσελίδας και σύντομα στο τμήμα αγορών και σε περισσότερες λειτουργίες. Η χρήση της ΤΝ βοηθά την εταιρεία να δίνει άμεσες απαντήσεις σε ερωτήσεις, να προβλέπει καλύτερα την περιοδικότητα προϊόντων και πωλήσεων, να μειώνει τις ελλείψεις και να διατηρεί το προϊοντικό απόθεμα σε βέλτιστα επίπεδα.
Και η ανθρώπινη επαφή; "Η τεχνολογία υπάρχει για να μας βοηθά – όχι για να μας αντικαθιστά. Χρησιμοποιούμε την ΤΝ για να μας καθοδηγεί ώστε να παίρνουμε γρήγορες και σωστές αποφάσεις. Όταν όμως η ανάγκη γίνεται πιο σύνθετη, πιο "ανθρώπινη”, τότε η ομάδα μας αναλαμβάνει. Η ισορροπία ανάμεσα στην αυτοματοποίηση και την προσωπική επαφή είναι το κλειδί για την εξυπηρέτηση του μέλλοντος", επισημαίνει.
Ταχύτητα, διαφάνεια και αυτονομία για τους συνεργάτες χονδρικής
Δεν είναι, όμως, μόνο οι πελάτες λιανικής που απολαμβάνουν νέες εμπειρίες εξυπηρέτησης. Φέτος ενεργοποιήθηκε νέα πλατφόρμα για το δίκτυο χονδρικής "Hatz" της εταιρείας, προσφέροντας στους περισσότερους από 700 συνεργάτες της "άμεση πρόσβαση σε τιμές, διαθεσιμότητες προϊόντων και ημερομηνίες επόμενων παραλαβών, τη δυνατότητα αποστολής παραγγελιών και το ιστορικό όλων των συναλλαγών μας. Η πλατφόρμα συνδέει τις ανάγκες τους με τις δυνατότητές μας σε πραγματικό χρόνο", σημειώνει.
Ποια είναι τα βασικά οφέλη; Ταχύτητα, διαφάνεια και αυτονομία. Μεταξύ άλλων, οι συνεργάτες της χονδρικής έχουν τη δύναμη να ενημερώνονται και να επικοινωνούν με την εταιρεία στον χρόνο που τους εξυπηρετεί, χωρίς περιττές καθυστερήσεις και χρονικούς περιορισμούς ωραρίου λειτουργίας. "Έχουμε ήδη μετρήσει μεγάλη μείωση στον χρόνο διαχείρισης παραγγελιών – άρα καλύτερη εξυπηρέτηση και λιγότερη γραφειοκρατία", τονίζει.
Επιπλέον, η εταιρεία προχώρησε πρόσφατα σε επένδυση αναβάθμισης πληροφοριακών συστημάτων, ύψους περίπου 300.000 ευρώ: "Ενισχύσαμε σημαντικά την επεξεργαστική δύναμη των δεδομένων μας κι εξελίξαμε και ενοποιήσαμε τις καθημερινές μας διεργασίες. Το αποτέλεσμα; Συνολικά πιο ευέλικτη και "έξυπνη” εσωτερική λειτουργία, που οδηγεί σε καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών", αναφέρει.
Επενδύοντας στο αύριο με προορατικότητα
H εταιρεία, που αναπτύσσει επενδυτικό πλάνο ύψους άνω του 1 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική περιφέρεια, σε νέες στρατηγικές τοποθεσίες, αλλά και στην Κύπρο και τα Βαλκάνια.
"Στο πλαίσιο του επενδυτικού μας πλάνου η έμφαση δίδεται στην καινοτομία των υπηρεσιών, την τεχνολογία και φυσικά την περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και επενδύουμε προληπτικά – όχι κατόπιν εορτής. Θέλουμε η Porcelana να συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση των αλλαγών, όχι απλά να τις ακολουθεί", καταλήγει ο κ. Χρήστος Χατζηγεωργίου, αντιπρόεδρος της Porcelana.