Τι βλέπουν οι αναλυτές για τα αποτελέσματα εξαμήνου της ΔΕΗ

Τι βλέπουν οι αναλυτές για τα αποτελέσματα εξαμήνου της ΔΕΗ

Του  Χάρη Φλουδόπουλου

Με το βλέμμα στραμμένο στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου που θα ανακοινώσει η ΔΕΗ στις 6 Αυγούστου, οι αναλυτές των διεθνών και εγχώριων οίκων εμφανίζονται αισιόδοξοι για την πορεία της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας τη θετική δυναμική τόσο σε επίπεδο κερδοφορίας όσο και στρατηγικής τοποθέτησης. Η Citigroup παραμένει "ταύρος" για τη μετοχή, βλέποντας σημαντικά περιθώρια ανόδου, ενώ και η Optima bank προβλέπει ένα ισχυρό δεύτερο τρίμηνο που επαναφέρει τη ΔΕΗ στην τροχιά επίτευξης του στόχου για EBITDA 2 δισ. ευρώ στο έτος.

Citi: Αισιοδοξία για την πορεία της μετοχής και την επίτευξη των στόχων

Η Citigroup τοποθετεί τη ΔΕΗ ως "αγοραστική" επιλογή, διατηρώντας τιμή-στόχο τα 16,50 ευρώ, επίπεδο που συνεπάγεται περιθώριο ανόδου άνω του 17% από τα τρέχοντα επίπεδα. Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα αποδίδει μερισματική απόδοση 4,3%, εκτιμώντας ότι η εταιρεία παραμένει σε τροχιά ισχυρής δημιουργίας αξίας.

Σύμφωνα με τη Citi, τα προσαρμοσμένα EBITDA του πρώτου εξαμήνου αναμένονται στα 977 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5% σε ετήσια βάση, παρά την αδυναμία που παρατηρείται στο σκέλος της διανομής λόγω εποχικών παραγόντων και χαμηλότερης ρυθμιζόμενης απόδοσης. Συγκεκριμένα, ο τομέας της Διανομής εκτιμάται πως θα εμφανίσει EBITDA 340 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 17% σε σύγκριση με το β’ εξάμηνο του 2024, με την ανάκαμψη να αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο, εφόσον επιβεβαιωθεί η ρυθμιστική απόδοση στο 7%.

Αντισταθμιστικά λειτουργεί η ισχυρή επίδοση του καθετοποιημένου τομέα, που περιλαμβάνει παραγωγή και προμήθεια. Παρά τις αδύναμες υδροηλεκτρικές και αιολικές συνθήκες, η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος σε ΑΠΕ στα 6,7 GW και η βελτίωση των λιανικών περιθωρίων λόγω σταθεροποίησης των τιμών χονδρικής, οδηγούν τα EBITDA του τομέα στα 637 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024.

Η Citi επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη της στον στόχο της διοίκησης για ετήσιο EBITDA 2 δισ. ευρώ και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη άνω των 400 εκατ. ευρώ για το 2025, υπογραμμίζοντας την αξιοπιστία του στρατηγικού σχεδίου που έχει χαράξει η εταιρεία.

Στην αποτίμηση της ΔΕΗ, η Citi εφαρμόζει προσέγγιση SOTP (άθροισμα των επιμέρους αξιών) για να αποτυπώσει τις διαφοροποιημένες δραστηριότητες της επιχείρησης. Αποτιμά τον στόλο ΑΠΕ μέσω μοντέλου DCF με WACC 9%, με έμφαση στην αξία δημιουργίας από pipeline έργων, ενώ αποδίδει EV/EBITDA 8x στα υδροηλεκτρικά και 4,5-5,8x στις μονάδες φυσικού αερίου, πετρελαίου και στην προμήθεια.

Ωστόσο, επισημαίνει τέσσερις βασικούς κινδύνους που ενδέχεται να επηρεάσουν την πορεία της μετοχής:

Ρυθμιστικός και πολιτικός κίνδυνος

Διαχειριστικός/λειτουργικός κίνδυνος λόγω ποικιλίας τεχνολογιών και γεωγραφιών

Διακυμάνσεις τιμών ενέργειας

Μακροοικονομικές αβεβαιότητες

Optima bank: Δυνατό δεύτερο τρίμηνο – Στην τροχιά για EBITDA 2 δισ. ευρώ

Στο ίδιο θετικό μήκος κύματος κινείται και η Optima bank, που προβλέπει ότι τα συνολικά έσοδα του ομίλου στο α’ εξάμηνο 2025 θα φτάσουν τα 4,711 δισ. ευρώ (+18,5% ετησίως), με EBITDA στα 973 εκατ. ευρώ (+5%) και καθαρά κέρδη μετά δικαιωμάτων μειοψηφίας στα 174,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,5%.

Η τράπεζα τονίζει πως το δεύτερο τρίμηνο ήταν καθοριστικό για την ισχυροποίηση της απόδοσης, λόγω:

Αυξημένων όγκων παραγωγής

Σταθερού μεριδίου αγοράς στο 50%

Βελτιωμένων τιμών λιανικής που ενσωματώνουν τη χονδρεμπορική άνοδο

Η άνοδος των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας (μέση DAM τιμή στα 108,6 €/MWh, από 79,1 €/MWh πέρυσι) καθώς και η αύξηση του κόστους φυσικού αερίου και CO₂, οδήγησαν σε συνολικά λειτουργικά έξοδα (Opex) 3,81 δισ. ευρώ στο εξάμηνο, αυξημένα κατά 21,1%.

Ωστόσο, η σταθερή στρατηγική τιμολόγησης και η ευέλικτη παραγωγική βάση επέτρεψαν στη ΔΕΗ να απορροφήσει τις πιέσεις, διατηρώντας EBITDA στο +5% και ενισχύοντας τα καθαρά κέρδη, παρά την αύξηση αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων.

Η Optima εκτιμά πως η ΔΕΗ βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τον στόχο για EBITDA 2 δισ. ευρώ (εκτίμηση οίκου: 2,014 δισ.) και τονίζει πως ο βασικός καταλύτης για τη μετοχή είναι η απρόσκοπτη υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος, που περιλαμβάνει ΑΠΕ, δίκτυα και Data Centers, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.