Γ. Ταλούμης: Η πορεία από την Taf στο Cultivos, τα νέα καταστήματα και η διεθνής επέκταση

Γ. Ταλούμης: Η πορεία από την Taf στο Cultivos, τα νέα καταστήματα και η διεθνής επέκταση

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Ο Γιάννης Ταλούμης έχει συνδέσει το όνομά του με την πορεία του specialty coffee στην Ελλάδα. Με πολυετή εμπειρία στον χώρο, έχει αναπτύξει την Taf, εισάγοντας μια διαφορετική αντίληψη για τον καφέ και χτίζοντας άμεσες συνεργασίες με παραγωγούς σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, συνεχίζει την πορεία του μέσα από το Cultivos Project, που στοχεύει να φέρει το ευρύ κοινό πιο κοντά σε προϊόντα ποιοτικού καφέ.

Με εμπειρία άνω των τριών δεκαετιών στην αγορά του καφέ, τα τελευταία 15 χρόνια έχει αφοσιωθεί αποκλειστικά στον καφέ υψηλής ποιότητας. Από το 2008 συνέβαλε καθοριστικά στη διάδοση του specialty coffee στη χώρα, καθιερώνοντας καφέδες από μικρά αγροκτήματα με μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Η πορεία του στον χώρο τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους σημαντικότερους επαγγελματίες του specialty coffee. Έχει βραβευτεί δύο φορές από τον Specialty Coffee Association (2011, 2014) και έχει συμμετέχει ως μέλος της διεθνούς κριτικής επιτροπής του Cup of Excellence.

Από τα πιο καθοριστικά εγχειρήματά του υπήρξε το "Direct Relationship Program”, που έχει δημιουργήσει στην Taf. Μέσα από αυτό, ο Γιάννης Ταλούμης αφιερώνει χρόνο στη διασύνδεση με τις φυτείες καφέ, χτίζοντας άμεσες και μακροχρόνιες σχέσεις με παραγωγούς, ώστε να εξασφαλίσει διαφάνεια, βιωσιμότητα και ανώτερη ποιότητα στον καφέ που προσφέρει.

Πώς "γεννήθηκε” το Cultivos Coffee

Η ιδέα του Cultivos Coffee γεννήθηκε κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του Γιάννη Ταλούμη στις χώρες παραγωγής και στις φάρμες του καφέ. Η επαφή με τις καλλιέργειες, όπως φαίνεται και από την ονομασία του brand, έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία ενός concept, όπου το ευρύ κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση σε προϊόντα καλλιέργειας που χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα.

Στόχος των Cultivos Coffee είναι να φέρουν το ευρύ κοινό πιο κοντά στον ποιοτικό καφέ, προσφέροντας προϊόντα υψηλής ποιότητας μέσω καταστημάτων που στηρίζονται στην εμπειρία, την τεχνογνωσία και τις υποδομές της Taf.

"Το όραμά μου για το Cultivos Project είναι η ‘καλλιέργεια’ μιας νέας αντίληψης γύρω από τον ποιοτικό καφέ, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους επαγγελματίες του χώρου, μέσα από εξατομικευμένες υπηρεσίες (bespoke services) που προάγουν την εκπαίδευση και τη βαθύτερη κατανόηση του specialty coffee”, λέει στο Capital.gr ο Γιάννης Ταλούμης, Διευθύνων Σύμβουλος και Υπεύθυνος Ποιότητας της Taf, εμπνευστής και ιδρυτής του Cultivos Project.

πιν

Δίκτυο 22 καταστημάτων στην Αττική και νέα σημεία 

Η ανάπτυξη της Cultivos Coffee επικεντρώνεται προς το παρόν στην Ελλάδα και την Κύπρο, με το δίκτυο να επεκτείνεται και μέσω franchise. 

Το δίκτυό της αριθμεί αυτή τη στιγμή 22 καταστήματα στην Αττική, 3 στην υπόλοιπη Ελλάδα και 2 στην Κύπρο. Η πιο πρόσφατη προσθήκη είναι το κατάστημα στο Κουκάκι.

Στις επόμενες μέρες προγραμματίζεται ένα ακόμη κατάστημα στη Λευκωσία, ενώ την ερχόμενη σεζόν θα ακολουθήσει η Μύκονος, ενισχύοντας την εξωστρέφεια της αλυσίδας. 

Παράλληλα, στο πλαίσιο των σχεδίων της εταιρείας για διεθνή επέκταση, βρίσκονται υπό κατασκευή δύο καταστήματα στην Αίγυπτο, στο Νέο Κάιρο, μέσω της master σύμβασης franchise με την εταιρεία Urban Eaters.

Επιπλέον, η εταιρεία έχει αναπτύξει το μοντέλο Cultivos Inside, που λειτουργεί ως pop-up σημείο εντός άλλων επιχειρήσεων, όπως delicatessen ή εστιατόρια. Αυτή τη στιγμή, τέσσερις τοποθεσίες λειτουργούν ήδη με αυτό το καινοτόμο μοντέλο.

Νέο επενδυτικό πλάνο 6 εκατ. ευρώ 

Η taf ολοκλήρωσε, την περίοδο 2019–2024, το επενδυτικό της πλάνο 4.0 για την αναβάθμιση της παραγωγής, συνολικής αξίας 2.000.000 ευρώ. Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη το νέο επενδυτικό πλάνο 2025–2028, με κωδικό 5.0, προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ. Πρόκειται για την πέμπτη αναβάθμιση – επέκταση της παραγωγής, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής, νέων κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και ενός experience store στο ίδιο κτιριακό complex, ανοιχτού για το καταναλωτικό κοινό, μαζί με ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό κέντρο. Η νέα υποδομή θα συνδεθεί λειτουργικά με την υφιστάμενη, ενισχύοντας περαιτέρω την τεχνολογική εξέλιξη και την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας.

Όπως σημειώνει ο Γιάννης Ταλούμης, η εταιρεία καταγράφει κάθε χρόνο σταθερά αυξητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και σε κερδοφορίας. "Πλέον κινούμαστε πάνω από 20.000.000 ευρώ, με σημαντικά ποσοστά κερδοφορίας”, αναφέρει.

Επόμενα βήματα

Όσον αφορά τα επόμενα βήματα της εταιρείας, ο Γιάννης Ταλούμης επισημαίνει ότι στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Αίγυπτο και ευρύτερα στην περιοχή MENA, με σταδιακή διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων και προσεκτική επιλογή συνεργατών. Όπως λέει, "η διαδικασία αυτή είναι απαιτητική, καθώς η μακροχρόνια βιωσιμότητα και η ποιότητα των συνεργασιών αποτελούν βασική μας προτεραιότητα. Δίνουμε έμφαση σε συνεργασίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες μας, εξασφαλίζοντας σταθερή ανάπτυξη και διαρκή επιτυχία”.

Προσθέτει ακόμη: "Πάντα επιδιώκουμε τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και μοναδικών εμπειριών για τους πελάτες μας, παρακολουθώντας στενά τις νέες τάσεις και εξελίξεις της αγοράς. Εστιάζουμε στη συνεχή ανανέωση της προσφοράς μας, διατηρώντας υψηλά πρότυπα ποιότητας και ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών”.

Πολύ πρόσφατα, η Taf λάνσαρε το ανανεωμένο της e-shop, που περιλαμβάνει όλη την γκάμα των προϊόντων της, με στόχο τη συνεχή ανάπτυξη και επέκταση του προγράμματος.

Συνεργασίες με ΑΒ Βασιλόπουλο και Coffee-eco

Μία ακόμη σημαντική συνεργασία που ξεκινάει τώρα αφορά τα ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου η νέα αποκλειστική σειρά "Valley Coffees” της Taf θα βρίσκεται στα ράφια επιλεγμένων supermarket του δικτύου. Η σειρά περιλαμβάνει τρία single origin specialty coffees.

Παράλληλα, η εταιρεία συνεργάζεται με την Coffee-eco, πρωτοπόρο στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης, που μετατρέπει τα απόβλητα του καφέ σε υψηλής ποιότητας καλλυντικά προϊόντα, φιλικά προς το περιβάλλον και την επιδερμίδα. Η συνεργασία αυτή, όπως τονίζει ο Γιάννης Ταλούμης, "αντικατοπτρίζει το κοινό μας όραμα για βιωσιμότητα και καινοτομία, ενισχύοντας τη δέσμευσή μας για υπεύθυνη επιχειρηματικότητα και προσφέροντας προϊόντα που σέβονται τον πλανήτη”.