Της Ξανθής Γούναρη
Με νέα εταιρική ταυτότητα και επιθετικό επενδυτικό πλάνο, η Αγγελάκης ΑΕ εισέρχεται σε φάση ολικού μετασχηματισμού, με στόχο την ενίσχυση του brand, την αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας και την ενδυνάμωση της εξαγωγικής της παρουσίας.
Ο Θάνος Αγγελάκης, CEO της πτηνοτροφικής εταιρείας με έδρα την Εύβοια, από τις κορυφαίες του κλάδου, παρουσίασε χθες ένα σχέδιο ανάπτυξης, το οποίο προβλέπει την ολοκλήρωση επενδύσεων ύψους 30 εκατ. ευρώ μέχρι το 2026 με τριπλασιασμό παραγωγής, τζίρο άνω των 70 εκατ. ευρώ και ένα νέο positioning που συνοψίζεται στο μήνυμα "Taste Good Life".
Ρεκόρ ανάπτυξης στην ελληνική αγορά
Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου 2025, σύμφωνα με τη Circana, η αγορά κοτόπουλου στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 6,4%. Η Αγγελάκης, στο ίδιο διάστημα, σημείωσε άνοδο 61,9%, υπερβαίνοντας το σύνολο της αγοράς κατά 55,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Η εταιρεία διευρύνει ήδη τη διανομή της σε νέες γεωγραφικές περιοχές, επιβεβαιώνοντας, σύμφωνα με τη διοίκηση, ότι η ζήτηση για το προϊόν της δεν είναι συγκυριακή αλλά διαρθρωτική.
Επενδυτική επέλαση με τετραπλό στοίχημα
Η Αγγελάκης έχει ήδη καταθέσει δύο σημαντικά επενδυτικά σχέδια, ένα στο πλαίσιο της Παρέμβασης Π3-73-2.3 του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και ένα στο Ταμείο Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2025-2028. Το πρώτο αφορά εργοστάσιο επεξεργασίας υποπροϊόντων για την παραγωγή πτηνάλευρου, ενώ το δεύτερο αφορά νέο εργοστάσιο πτηνοσφαγής που θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα της μονάδας.
Το επενδυτικό πρόγραμμα 2023-2028 περιλαμβάνει:
Αναβάθμιση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού παραγωγής: Επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων για να υποστηρίξει τον τριπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας και φιλικά προς το περιβάλλον μεταφορικά μέσα
Αποτελεσματικότερη διαχείριση ενεργειακών πόρων: Εργοστάσιο ζωοτροφών "ΜΥΛΟΣ", φωτοβολταϊκά πάρκα, νέα "πράσινα" κτίρια γραφείων και νέες γραμμές τυποποίησης με προηγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό
Τήρηση κοινωνικά υπεύθυνων πρακτικών: Αύξηση κατά 100% της δυναμικότητας του πρότυπου εκκολαπτηρίου, προσθήκη νέων μηχανών επίπλασης και εκκόλαψης, αναβάθμιση υφιστάμενου παραγωγικού εξοπλισμού και δημιουργία μονάδας με γραμμή προψημένων (ready to cook) προϊόντων
Επιπλέον, η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του "Πράσινου Αγροκτήματος" για αύξηση της δυναμικότητας σε φάρμες γεννητόρων, ενώ έχει ήδη καταθέσει νέα επενδυτικά σχέδια.
Από τα 56 στα 70 εκατ. σε ένα χρόνο
Η εταιρεία αναμένει να κλείσει το 2025 με τζίρο σχεδόν 56 εκατ. ευρώ και EBITDA περίπου 4 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος για το 2026 είναι ακόμη υψηλότερος: τζίρος άνω των 70 εκατ. και διπλασιασμός του EBITDA. Πρόκειται για ένα άλμα που επιβεβαιώνει την ανοδική πορεία της εταιρείας, η οποία από το 2017 που κατέγραφε τζίρο 14,43 εκατ., το 2022 είχε φτάσει τα 38,76 εκατ. (+169%), ενώ το 2025 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 55,80 εκατ. (+44%).
Όσον αφορά στην κερδοφορία, το EBITDA σημειώνει επίσης δυναμική ανάπτυξη: από 1,01 εκατ. το 2017 στα 2,19 εκατ. το 2022 (+117%) και στα 3,81 εκατ. το 2025 (+74%).
"Αυτό σημαίνει πολλή δουλειά, σκληρή δουλειά και αποτελεσματικότητα", τονίζει ο CEO της Αγγελάκης, υπογραμμίζοντας τη σημασία των νέων επενδύσεων για την επίτευξη των στόχων.
"Το μοσχάρι είναι ο μεγαλύτερος μας χορηγός"
Σε μια συγκυρία που οι τιμές του κόκκινου κρέατος και δη του μοσχαριού έχουν εκτιναχθεί σε ύψη δυσθεώρητα, το κοτόπουλο αποκτά έναν απρόσμενο σύμμαχο. "Το μοσχάρι είναι ο μεγαλύτερος μας σπόνσορας. Και χορηγός. Λόγω τιμών", λέει ο Θάνος Αγγελάκης.
Όπως ανέφερε ο ίδιος, η κατά κεφαλή κατανάλωση κοτόπουλου στην Ελλάδα έχει αυξηθεί από 22-23 κιλά πριν από 10 χρόνια στα 32-33 κιλά σήμερα. Ο κύριος Αγγελάκης προβλέπει ότι στην επόμενη πενταετία θα ξεπεράσει τα 40 κιλά, με τη σύγκριση με χώρες όπως η Αμερική και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα – όπου η κατανάλωση αγγίζει τα 71 κιλά – να δείχνει το περιθώριο ανάπτυξης της αγοράς.
Σχετικά με τις τιμές, ο CEO της Αγγελάκης υπογραμμίζει την "αξιοπρεπή" στρατηγική του κλάδου: "Εμείς έχουμε βιομηχανίες στον κλάδο μας και η εταιρεία δική μου είναι βιομηχανία. Χτίζω μια σχέση με τον καταναλωτή, η οποία είναι ειλικρινής και δεν είναι ευκαιριακή. Το να ανεβάσω τις τιμές χωρίς να έχει ανέβει το κόστος ιδιαίτερα, είναι ευκαιριακή προσέγγιση και αντιμετώπιση στην οποία δεν αρμόζει σε εταιρείες σαν τη δική μου".
Διεθνής προσανατολισμός και νέα προϊόντα
Οι εξαγωγές αποτελούν σήμερα το 10% του τζίρου της εταιρείας, με προϊόντα να διατίθενται σε πάνω από 10 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας. Κύρια εξαγωγικά προϊόντα είναι το Ελαιοπουλάκι, φιλέτο στήθος, φιλέτο μπούτι, μινιόν και κοτοπουλάκι. Επόμενος στόχος είναι η είσοδος σε δύσκολες αλλά προσοδοφόρες αγορές όπως η Σιγκαπούρη και η Σαουδική Αραβία.
Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει προψημένα προϊόντα τον Απρίλιο-Μάιο του 2026, μόλις ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στην παραγωγική δυναμικότητα. "Τρέχουμε φουλ capacity αυτή τη στιγμή, γι' αυτό δεν μπορούμε να προσθέσουμε νέες κατηγορίες πριν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις", εξήγησε ο κύριος Αγγελάκης.
Το επόμενο στοίχημα: Παγωτά και γλυκά
Σε μία κίνηση διαφοροποίησης, η Αγγελάκης προχώρησε εφέτος στην ίδρυση βιομηχανίας παγωτού και γλυκού στον Ασπρόπυργο,. "Είναι το παράλληλο στοίχημα της εταιρείας, υπάρχει τεράστιο πεδίο ανάπτυξης και διαφοροποίησης", αναφέρει ο CEO, τονίζοντας εμφατικά ότι επενδύει στην ποιότητα.
Στους λίγους μήνες λειτουργίας της η νέα εταιρεία Sweet Bond, με βασικό μέτοχο την Αγγελάκης Βιομηχανική και Πτηνοτροφική Α.Ε., έχει ήδη τζίρο της τάξης του 1 εκατ. ευρώ, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ενδελεχής ανάλυση της αγοράς, προκειμένου από το 2026 να αρχίσει να ισχυροποιείται.. Σε πρώτη φάση τα προϊόντα της εταιρείας θα κατευθυνθούν στο κανάλι HORECA με μεγάλες συσκευασίες, ενώ σε δεύτερο στάδιο θα ακολουθήσουν συνεργασίες με σούπερ μάρκετ. "Με τα γλυκά (σ.σ. σιροπιαστά), θα κάνουμε και εξαγωγές. Μπορούμε να φτάσουμε μέχρι και στην Αμερική", αποκαλύπτει.
Από τον Φασιανό στο "Taste Good Life”
Η αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας δεν ήταν εύκολη απόφαση, ιδιαίτερα όσον αφορά το λογότυπο που είχε σχεδιάσει ο Αλέκος Φασιανός το 2007 και συμβόλιζε το τρίπτυχο Άνθρωπος-Φύση-Περιβάλλον. "Πολύ δύσκολο. Ήταν φίλος μου. Δεν ήταν απλά μια συνεργασία. Δώρο μου το είχε κάνει το σήμα. Πηγαίναμε διακοπές μαζί. Τον αγαπούσα και μ' αγαπούσε", αναφέρει συγκινημένος ο Θάνος Αγγελάκης, προσθέτοντας: "Τον Φασιανό δεν μπορώ να τον απορρίψω. Ούτε να τον ξεχάσω".
Ωστόσο, η ανάγκη για εξέλιξη ήταν επιτακτική: "Μου αρέσει φοβερά να χαράζω δρόμους, όχι να ακολουθώ άλλους δρόμους. Γιατί πας να αλλάξεις κάτι που πάει καλά; Για να πάω καλύτερα", εξηγεί τους λόγους πίσω από την απόφαση.
Τι σημαίνει το rebranding
Όπως δήλωσε ο CEO της εταιρείας "με το rebranding κάναμε μία καινούργια συσκευασία, η οποία είναι μοναδική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όχι μόνο για τα ελληνικά. Αυξήσαμε την διάρκεια ζωής, το προϊόν δεν είναι υγρό δεν είναι περίεργο. Κλείνει πολύ καλά. Αυξήθηκε η διάρκεια ζωής από 7 ημέρες πήγαμε στις 11 και αυτό βοηθάει πάρα πολύ τις αλυσίδες λιανεμπορίου και όχι μόνο".
Όσον αφορά τα αποτελέσματα που προσδοκά να έχει η εταιρεία με αυτήν την κίνηση, όπως είπε ο κύριος Αγγελάκης, "κάναμε δύο χρόνια για να υλοποιήσουμε, να ολοκληρώσουμε αυτήν τη δουλειά τη συσκευασία και το rebranding όλο. Τώρα καλούμαστε να γεμίσουμε την αγορά με κοτόπουλα Αγγελάκης. Και για να συμβεί αυτό πρέπει να κάνουμε επενδύσεις".
Η νέα εικόνα περιλαμβάνει ανανεωμένες συσκευασίες για τις τρεις σειρές προϊόντων που είναι ήδη διαθέσιμες στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, νέο website και ανανεωμένη επικοινωνία στα ψηφιακά κανάλια με έμφαση στις αξίες της γεύσης, της ευεξίας και της διατροφικής αξίας.
Με πάνω από 60 χρόνια ιστορίας, 300+ θέσεις εργασίας, συνεργασίες με τις 8 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και κορυφαίους retailers του εξωτερικού, όπως και με μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων (KFC) και αεροπορικές εταιρείες ως προμηθευτής πρώτης θέσης, η Αγγελάκης αποδεικνύει ότι μπορεί να συνδυάσει παράδοση και καινοτομία, στοχεύοντας να αποτελέσει την πρώτη επιλογή των καταναλωτών που αναζητούν "τη γεύση μιας καλύτερης ζωής".
"Μια νέα εποχή ξεκινά για την εταιρεία μας. Πιο όμορφη, πιο γευστική, πιο δυναμική, πιο βιώσιμη", δηλώνει ο Θάνος Αγγελάκης, σηματοδοτώντας μια νέα σελίδα στην ιστορία της εταιρείας.