Ξενοδοχεία: Σταθερά πάνω από τα 100 ευρώ η μέση τιμή δωματίου και τον Οκτώβριο

Ξενοδοχεία: Σταθερά πάνω από τα 100 ευρώ η μέση τιμή δωματίου και τον Οκτώβριο

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Θετικά για τα ξενοδοχεία κλείνει ο Οκτώβριος, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ). Τα δεδομένα αφορούν τη μέση πληρότητα των ανοιχτών ξενοδοχείων, καθώς και τη μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου για τα έτη 2024 και 2025.

Η μέση πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων που παρέμειναν σε λειτουργία διαμορφώθηκε στο 61%. Αντίστοιχα, τον Οκτώβριο του 2024 η μέση πληρότητα είχε ανέλθει στο 64,3%, παρουσιάζοντας έτσι ελαφρώς υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με φέτος.

Στο σκέλος των τιμών, η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου διαμορφώθηκε στα 116 ευρώ, καταγράφοντας μικρή άνοδο σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2024, όταν η αντίστοιχη τιμή ήταν 114 ευρώ.

Τα στοιχεία του ΙΤΕΠ για τον Οκτώβριο επιβεβαιώνουν τη σταδιακή διεύρυνση της τουριστικής σεζόν στη χώρα, καθώς σημαντικό ποσοστό ξενοδοχειακών μονάδων συνεχίζει να λειτουργεί με ενθαρρυντικές πληρότητες και μετά το τέλος του καλοκαιριού. Η εικόνα αυτή υποδηλώνει ότι η εποχικότητα, ένα από τα διαχρονικά χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού, εμφανίζει τάσεις υποχώρησης.

Η διατήρηση υψηλών επιπέδων ζήτησης, σε συνδυασμό με τη σταθερότητα στις μέσες τιμές δίκλινου δωματίου, δείχνει πως οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να επιλέγουν την Ελλάδα και εκτός των παραδοσιακών μηνών αιχμής. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η αύξηση των αφίξεων το φθινόπωρο συνδέεται τόσο με τη βελτιωμένη προσβασιμότητα των δημοφιλών προορισμών, όσο και με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές.

Υπενθυμίζεται πως το Σεπτέμβριο, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων ήταν 82%, ποσοστό που κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (83,5%). Αντίθετα, η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου παρουσίασε μικρή υποχώρηση, διαμορφούμενη στα 147 ευρώ, έναντι 155 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2024.

Σημειώνεται πως η έρευνα του ΙΤΕΠ πραγματοποιείται κάθε μήνα στο πλαίσιο ενός αντιπροσωπευτικού πάνελ ξενοδοχείων, που καλύπτει όλες τις κατηγορίες και περιφέρειες της χώρας. Οι μεταβλητές που παρακολουθούνται περιλαμβάνουν τη λειτουργία των μονάδων, τα ποσοστά πληρότητας και τις τιμές διάθεσης δωματίων.

Περισσότερα από Forbes

Οι ξένες αλυσίδες με μεγάλα πλάνα στον ελληνικό τουρισμό

Ποιοι διεθνείς ξενοδοχειακοί όμιλοι ενισχύουν τη θέση τους στην Ελλάδα με νέες επενδύσεις ως το 2030.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Πλειστηριασμοί: Ποια ξενοδοχεία αλλάζουν χέρια μέσα στον Οκτώβριο

Μονάδες από τη Χαλκιδική και την Ξάνθη έχουν προγραμματιστεί να βγουν στο σφυρί έως το τέλος του μήνα.

Οι νέες επενδύσεις που μεγαλώνουν τον ξενοδοχειακό χάρτη της Θεσσαλονίκης

Αλλάζει η εικόνα της συμπρωτεύουσας, με νέες μονάδες να ανοίγουν ή να βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης. Ποιοι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι επενδύουν.

Ξενοδοχεία: Γιατί έπεσαν οι τιμές στην "καρδιά" του καλοκαιριού

Η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου μειώθηκε τον Ιούλιο στα 168 ευρώ, έναντι 174 ευρώ πέρσι.

Ξενοδοχεία: Αρνητικό πρόσημο στην απόδοση (και) του Ιουλίου για την Αθήνα

Πτώση της μέσης πληρότητας και του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο για τον μήνα Ιούλιο.

Τα εγκαταλελειμμένα κτίρια της Αθήνας που μεταμορφώνονται σε ξενοδοχεία

Τα ακίνητα- φιλέτα και οι διαγωνισμοί που τρέχουν - Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένα κεφάλαια.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Αύξηση εσόδων και πληροτήτων για "Μεγάλη Βρετανία" και "King George"

Θετικό το πρώτο εξάμηνο όπως σημειώθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας γενική συνέλευσης των μετόχων.

Πλειστηριασμοί: "Βροχή" ξενοδοχειακών σφυριών μέσα στον Ιούλιο

Ανάμεσαt τους ξεχωρίζουν όσα τραβούν την προσοχή λόγω της στρατηγικής τοποθεσίας των ξενοδοχείων ή λόγω υψηλής αρχικής τιμής προσφοράς.

Κύμα νέων ξένων αλυσίδων στην ξενοδοχειακή αγορά

Μεγάλες αλυσίδες, όπως η Hilton, η Intercontinental, η Accor, Brown Hotels, η Selina, επεκτείνονται στην ελληνική αγορά.