Η Γαλλία θα αυξήσει τους φόρους των αεροπορικών εταιρειών για να επενδύσει $110 εκατ. στους σιδηροδρόμους

Η Γαλλία θα αυξήσει τους φόρους των αεροπορικών εταιρειών για να επενδύσει $110 εκατ. στους σιδηροδρόμους

Της Alex Ledsom

Η γαλλική κυβέρνηση πρόκειται να χρηματοδοτήσει την επέκταση και τη βελτίωση του σιδηροδρομικού της τομέα με 100 εκατομμύρια ευρώ (110 εκατομμύρια δολάρια) και αποφάσισε να το κάνει με την αύξηση του φόρου στα αεροπορικά εισιτήρια. Μετά την πρόσφατη καθιέρωση της απαγόρευσης των πτήσεων μικρών αποστάσεων κάτω των 2,5 ωρών, αυτή είναι μια νέα κίνηση για την ενίσχυση των εγχώριων σιδηροδρομικών ταξιδιών έναντι των αεροπορικών, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί της στόχοι.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clément Beaune, δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό RMC ότι οι άνθρωποι συχνά δηλώνουν έκπληκτοι από το πόσο λιγότερο κοστίζει το ταξίδι με αεροπλάνο από το ταξίδι με τρένο. Ο Beaune δήλωσε στη Le Parisien ότι οι άνθρωποι που πληρώνουν περισσότερα για τα ταξίδια είναι κατά κανόνα αυτοί που αντιδρούν με λιγότερη ευαισθησία στις αυξήσεις των τιμών - το συμπέρασμα είναι ότι η αύξηση θα μεταφερθεί στους επαγγελματίες ταξιδιώτες και σε αυτούς που αγοράζουν τα πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια και σε εκείνα τα εισιτήρια όπου οι αεροπορικές εταιρείες αποκομίζουν περισσότερα κέρδη.

Υπάρχει ήδη ένας φόρος στα αεροπορικά εισιτήρια, αλλά αυτός θα αυξηθεί για να επενδυθούν περισσότερα στους σιδηροδρόμους. Ο πρόεδρος Σιράκ εισήγαγε φόρο στις αεροπορικές εταιρείες το 2005 και αυξήθηκε το 2020 σε 3 ευρώ για την τουριστική θέση και σε 18 ευρώ για εισιτήρια επαγγελματικής ή πρώτης θέσης.

Το μέτρο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στα ταξίδια, και θα εισαχθεί στον προϋπολογισμό του 2024. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, υπάρχουν συζητήσεις για την εισαγωγή φόρου στην κηροζίνη και ο Beaune επιβεβαίωσε ότι αυτό προχωράει, αλλά πρέπει να έχει τη συμφωνία όλων των κρατών μελών για να γίνει πραγματικότητα. Ο Beaune δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι δεν έχει νόημα να υπάρχει φόρος στην κηροζίνη στη Γαλλία ενώ στη Γερμανία ή την Ιταλία δεν υφίσταται, όμως το θέμα θα συμφωνηθεί σε μερικούς μήνες.

Τον Ιούλιο, μια έκθεση της Greenpeace υπογράμμισε ότι το κόστος των σιδηροδρομικών ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη είναι δύο έως τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το κόστος των αεροπορικών μεταφορών. Η έκθεση εξέτασε 112 ευρωπαϊκά δρομολόγια μεταξύ μεγάλων πόλεων σε 27 χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο και διαπίστωσε ότι οι πτήσεις ήταν φθηνότερες σε επτά στα δέκα δρομολόγια (79 από τα 112). Τα δρομολόγια από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν τα πιο ακριβά από την Ευρώπη. Στη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η χρήση του τρένου από τη Βαρκελώνη στο Λονδίνο κόστιζε 10 φορές περισσότερο από το αεροπλάνο και 30 φορές περισσότερο όταν η κράτηση γινόταν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η Ευρώπη επενδύει σε μεγάλο βαθμό στα σιδηροδρομικά της δίκτυα με πολλές νέες γραμμές που λειτουργούν διασυνοριακά - ο εθνικός σιδηρόδρομος της Ισπανίας, η Renfe, επανέφερε πρόσφατα το εισιτήριο των 19 ευρώ για μια διαδρομή μεταξύ της Μασσαλίας στη νότια Γαλλία και της ισπανικής πρωτεύουσας, της Μαδρίτης, ένα ταξίδι 8 ωρών με το τρένο. Πολλές εταιρείες έχουν λύσει ορισμένα από τα πιο δύσκολα ζητήματα σχετικά με τις σιδηροδρομικές γραμμές διαφορετικών μεγεθών από χώρα σε χώρα - το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να προσαρμοστεί στην αλλαγή του εύρους, καθώς και στα διαφορετικά ύψη των αποβάθρων στους διάφορους σταθμούς και στις διαφορετικές τάσεις που συναντά κατά μήκος της διαδρομής.

Η έλλειψη αυτών των προτύπων, μερικές φορές ακόμη και στο εσωτερικό των χωρών, αποτέλεσε μεγάλο πρόβλημα για την επέκταση των σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη, όπως συνέβη με τις πρόσφατες ισπανικές επενδύσεις στον σιδηροδρομικό τομέα, οι οποίες υπολόγισαν λανθασμένα το μέγεθος των σηράγγων, το εύρος των γραμμών και τα τρένα στις προβλεπόμενες διαδρομές.

Τον Απρίλιο, η Γαλλία κατέστησε νομική απαίτηση να μην επιτρέπονται αεροπορικά ταξίδια εάν υπάρχει σιδηροδρομική διαδρομή διάρκειας κάτω των 2,5 ωρών. Αυτό ήταν μέρος της συμφωνίας κατά τη διάσωση της AirFrance κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ενώ έχει πολλές αδυναμίες, θεωρείται ευρέως ως ένα πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον τομέα των ταξιδιών.

Ο Beaune πρότεινε επίσης ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση της φορολογίας των ιδιωτικών αεροσκαφών, ένα πρόσφατο σημείο διαμάχης μεταξύ της κυβέρνησης και των οικολόγων, καθώς πολλά από τα ιδιωτικά αεροσκάφη της Ευρώπης ταξιδεύουν προς τη νότια Γαλλία.

Περισσότερα από Forbes

Διχασμένα τα μέλη της Fed για τις επόμενες μειώσεις των επιτοκίων

Η Fed είναι πλέον έτοιμη να υιοθετήσει μια πιο ουδέτερη — και ίσως ακόμη και πιο επεκτατική — στάση.

Γιατί η Ρωσία θέλει να αγοράσει τους S-400 που είχε πουλήσει στην Τουρκία - Οι "παρενέργειες" στη Μέση Ανατολή

Η Μόσχα σκέφτεται τους παραδοσιακούς αγοραστές όπλων της και στέλνει αρνητικό μήνυμα στην Τεχεράνη.

Η Ρωσία ετοιμάζει την τελική επίθεση για την κατάληψη της πόλης Ποκρόβσκ

Το Ποκρόβσκ παραμένει υπό πολιορκία, αλλά τα ουκρανικά drones έχουν ανακόψει την προέλαση των ρωσικών δυνάμεων.

Steve Forbes: Έρχεται ρήγμα στην Ευρώπη - Τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια στον πλανήτη

"Ή ήπειρος διέρχεται μια πρωτοφανή κρίση για την περίοδο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο".

Το Ισραήλ "χτύπησε" την Ντόχα μετά την επέκταση του οπλοστασίου της

Η πρωτοφανής αεροπορική επιδρομή κατά της πολιτικής ηγεσίας της Χαμάς στην Ντόχα σηματοδότησε τη δεύτερη φορά που το έδαφος του Κατάρ δέχθηκε επίθεση μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες.

Το σενάριο που τρέμει ο Τραμπ: Τι θα συμβεί εάν το Ανώτατο Δικαστήριο ακυρώσει τους δασμούς του;

Η ετυμηγορία θα μπορούσε να επιτρέψει σε εταιρείες και καταναλωτές να πάρουν πίσω χρήματά τους.

Κίνα και Ρωσία επανακαθορίζουν την παγκόσμια τάξη

Σε ένα νέο χρηματοοικονομικό "πεδίο μάχης" Πεκίνο και Μόσχα μπορούν να αποκλείσουν το δολάριο

Rubicon: Η ελίτ μονάδα drones της Ρωσίας που αλλάζει τον πόλεμο στην Ουκρανία

Aναδείχτηκε γρήγορα ως μια από τις πιο αποτελεσματικές δυνάμεις στο μέτωπο.

Ηχηρό μήνυμα Πούτιν - Σι Τζινπίνγκ σε Τραμπ: "Οι δασμοί σας δεν θα αποτρέψουν μια νέα παγκόσμια τάξη"

Οι κυρώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ έχουν αναγκάσει τη Ρωσία να στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα.

Τα τουρκικά και ισραηλινά drones "κατακτούν" την Ασία

Τα τελευταία χρόνια, ασιατικά κράτη αποκτούν μη επανδρωμένα αεροσκάφη που παράγονται σε αυτές τις δύο χώρες.

Ο Τραμπ "ζυγίζει" τις επιλογές του καθώς λήγει η προθεσμία για ειρήνη στην Ουκρανία

Κυρώσεις κατά της Μόσχας και ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων του Κιέβου στο τραπέζι.

Πυρκαγιές και ρύπανση: Δύο προβλήματα με λύση αν αναλάβουμε δράση

Το φαινόμενο "Dieback" περιγράφει τον κύκλο ανατροφοδότησης της κατά τόπους καταστροφής των δασών που εξαπλώνεται.