"Πράσινα" έως το 2050 το 70% των καυσίμων αεροσκαφών σε αεροδρόμια της ΕΕ

"Πράσινα" έως το 2050 το 70% των καυσίμων αεροσκαφών σε αεροδρόμια της ΕΕ

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τετάρτη νομοθεσία για την αύξηση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα ή το υδρογόνο, στον τομέα των αερομεταφορών.

Οι κανόνες για τις αεροπορικές μεταφορές ("RefuelEU") αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων "Fitfor55", του σχεδίου της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 και να διασφαλίσει ότι η ΕΕ θα καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Βασική επιδίωξη είναι να ενθαρρυνθεί ο τομέας των αερομεταφορών να χρησιμοποιεί βιώσιμα καύσιμα ώστε να μειωθούν οι εκπομπές.

Φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα

Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για την παροχή του μείγματος καυσίμων αεροσκαφών, υποχρεώνοντας τους αερολιμένες και τους προμηθευτές καυσίμων στην ΕΕ να διασφαλίσουν ότι, από το 2025, τουλάχιστον το 2% των καυσίμων αεροσκαφών θα είναι "πράσινα", με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται κάθε πέντε χρόνια: 6% το 2030, 20% το 2035, 34% το 2040, 42% το 2045 και 70% το 2050. Επιπρόσθετα, ένα συγκεκριμένο ποσοστό του μείγματος καυσίμων (1,2% το 2030, 2% το 2032, 5% το 2035 και σταδιακά 35% το 2050) πρέπει να περιλαμβάνει συνθετικά καύσιμα όπως η συνθετική κηροζίνη.

Τι είναι "πράσινο";

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, ο όρος "βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών" θα περιλαμβάνει τα συνθετικά καύσιμα, ορισμένα βιοκαύσιμα που παράγονται από γεωργικά ή δασικά κατάλοιπα, φύκια, βιολογικά απόβλητα, χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια ή ορισμένα ζωικά λίπη. Τα ανακυκλωμένα καύσιμα αεροσκαφών που παράγονται από απαέρια και τα απόβλητα πλαστικών θεωρούνται επίσης "πράσινα".

Οι ευρωβουλευτές διασφάλισαν ότι τα καύσιμα ζωοτροφών και τροφίμων που προέρχονται από καλλιέργειες και τα καύσιμα που προέρχονται από υλικά φοινικέλαιου και σόγιας δεν θα ταξινομούνται ως πράσινα, καθώς δεν πληρούν τα κριτήρια αειφορίας. Κατόρθωσαν επίσης να συμπεριλάβουν το ανανεώσιμο υδρογόνο ως μέρος ενός βιώσιμου μείγματος καυσίμων - μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία που θα μπορούσε σταδιακά να συμβάλει στην απαλλαγή των αεροπορικών μεταφορών από ανθρακούχες εκπομπές.

Νέα σήμανση "πράσινων" πτήσεων

Προκειμένου να απαλλαχθεί η ΕΕ από ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα των αερομεταφορών και για την καλύτερη ενημέρωση του κοινού, το ΕΚ διασφάλισε ότι, από το 2025, θα υπάρχει σήμανση της ΕΕ για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των πτήσεων. Οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι σε θέση να εμπορεύονται τις πτήσεις τους με ετικέτα που θα αναφέρει το αναμενόμενο αποτύπωμα άνθρακα ανά επιβάτη και την αναμενόμενη απόδοση CO2 ανά χιλιόμετρο. Θα επιτρέψει στους επιβάτες να συγκρίνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των πτήσεων που εκτελούνται από διαφορετικές εταιρείες στο ίδιο δρομολόγιο.

Δήλωση

Ο εισηγητής της σχετικής έκθεσης José Ramón Bauzá Díaz (Renew, Ισπανία) δήλωσε: "Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα προκειμένου οι αεροπορικές μεταφορές να απαλλαγούν από τις ανθρακούχες εκπομπές. Έφτασε πλέον η ώρα οι κυβερνήσεις της ΕΕ να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες και να στηρίξουν τη βιομηχανία ώστε αφενός να διασφαλιστεί η οικονομικά αποδοτική ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων σε ολόκληρη την Ευρώπη, αφετέρου να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Σε έναν πολύπλοκο και ανταγωνιστικό κόσμο, πιστεύω απόλυτα ότι η νομοθεσία ‘ReFuelEU’ είναι μια μεγάλη ευκαιρία να τοποθετήσουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση ως παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή και χρήση των βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών".

Επόμενα βήματα

Οι νέοι κανόνες για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα εγκρίθηκαν με 518 ψήφους υπέρ, 97 ψήφους κατά και 8 αποχές. Μετά την έγκρισή τους από το Συμβούλιο, θα εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου 2024 και ορισμένες διατάξεις από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Περισσότερα από Forbes

H σύρραξη Ισραήλ - Ιράν θα αλλάξει την ισορροπία δυνάμεων στη Μ. Ανατολή περισσότερο από ό,τι ο "Πόλεμος του Κόλπου"

Ακόμη και αν το καθεστώς πέσει αύριο, το Ιράν θα χρειαστεί χρόνια για να ανακάμψει στρατιωτικά.

Σύγκρουση Ιράν - Ισραήλ: Τα 5 χειρότερα σενάρια για το πετρέλαιο

Η επιλογή του Τελ Αβίβ να "παραλύσει" την ιρανική βιομηχανία φυσικού αερίου και το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ.

"Ιστός της αράχνης": Η ουκρανική επίθεση είχε "προαναγγελθεί" από τη Μέση Ανατολή

Τα προμηνύματα από μια σειρά γεγονότων στη Μέση Ανατολή την τελευταία δεκαετία.

Μπορεί η Ουκρανία να αναπτύξει μια πυρηνική βόμβα για να σταματήσει τη ρωσική εισβολή;

Το Κίεβο έχει πρόσβαση σε ουράνιο, αλλά πρέπει να κατασκευάσει δίκτυο προηγμένων φυγοκεντρωτών για τον εμπλουτισμό του.

Η μάχη του Τσάσιβ Γιαρ δείχνει πως η Ρωσία δεν ετοιμάζεται για ειρήνη

Η πόλη εμποδίζει τις ρωσικές δυνάμεις να προελάσουν βαθύτερα στο Ντονέτσκ.

Ο "ρητορικός πόλεμος" Τραμπ - Μόσχας μπορεί να πυροδοτήσει μια σύγκρουση

Τα λόγια έχουν μεγαλύτερη σημασία απ' ό,τι νομίζει ο Τραμπ.

Η Ευρώπη αναζητά "Plan B" για ένα ΝΑΤΟ που αλλάζει

Οι Ευρωπαίοι ηγέτες ανησυχούν για την "αυτοεκπληρούμενη προφητεία".

Γιατί το Κατάρ δωρίζει το "ιπτάμενο παλάτι" του στον Τραμπ

Η βασιλική οικογένεια του Κατάρ βρήκε τον τέλειο παραλήπτη για το αεροσκάφος που επί της ουσίας θέλει να ξεφορτωθεί.

Η Κίνα "ψάχνει" αγοραστές στη Μέση Ανατολή για τα μαχητικά της αεροσκάφη

Το Πεκίνο είδε πολύ θετικά την ευκαιρία να συμμετέχει σε κοινές ασκήσεις με τον στρατό της Αιγύπτου.

Η αλήθεια για τη "κρίση των S-400" μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ

Η Τουρκία φέρεται να εξετάζει τη μεταφορά των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων στη Συρία.

Ειδικοί για τη Ρωσία εξηγούν γιατί ο Τραμπ έχει καταλάβει λάθος τον πόλεμο στην Ουκρανία

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο Τραμπ δεν έχει κατανοήσει επαρκώς την ιστορία, αλλά και τα αίτια εισβολής της Ρωσίας.

Ο Τραμπ "απομακρύνει" τους συμμάχους του από την αγορά των F-35 και η Τουρκία βλέπει ευκαιρία

Καναδάς και Δανία αμφιβάλλουν πλέον αν τα F-35 αποτελούν αξιόπιστη λύση για την Πολεμική τους Αεροπορία.