Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Ισχυρές ζημίες, αν και μικρότερες των αναμενόμενων, παρουσίασε η Boeing για το πρώτο τρίμηνο του έτους, εν μέσω της κρίσης που αντιμετωπίζει η εταιρεία λόγω των προβλημάτων ασφαλείας του αεροσκάφους 737 Max.

Ο αεροπορικός κολοσσός ανακοίνωσε μείωση εσόδων 8%, στα 16,57 δισ. δολάρια, ποσό που κινήθηκε ελαφρώς καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, που έκαναν λόγο για έσοδα 16,23 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για την πρώτη πτώση που καταγράφει η εταιρεία κατά τα τελευταία επτά τρίμηνα και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επιβράδυνση της παραγωγής του αεροσκάφους της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. 

Ειδικότερα, η Boeing κατέγραψε απώλειες 355 εκατ. δολαρίων, ή 56 σεντς ανά μετοχή, από 425 εκατ. δολάρια, ή 69 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Εξαιρουμένων των έκτακτων στοιχείων, οι απώλειες έφτασαν τα 388 εκατ. δολάρια ή 1,13 δολάρια ανά μετοχή, ζημία μικρότερη της εκτιμώμενης για 1,76 δολάρια ανά μετοχή.  

Οι ταμειακές της δαπάνες ήταν 3,9 δισ. δολάρια, έναντι αρνητικών 786 εκατ. δολαρίων πριν από ένα χρόνο.

Οι μετοχές παρέμειναν αμετάβλητες στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση μετά από άνοδο 3,6% νωρίτερα.

"Βραχυπρόθεσμα, ναι, βρισκόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, σε σημείωμα προς τους εργαζόμενους. "Οι λιγότερες παραδόσεις μπορεί να φέρνουν δυσκολίες στους πελάτες μας και στα οικονομικά μας μεγέθη, πάνω απ' όλα όμως βάζουμε την ασφάλεια και την ποιότητα", τόνισε ο Calhoun, ο οποίος υπογράμμισε πως η εμπιστοσύνη όλων στην εταιρεία πρέπει να αποκατασταθεί στο 100%.

Η μειωμένη παραγωγή 737 Max θα επιβραδύνει τον ρυθμό ανάκαμψης της εταιρείας, σε αυτή τη "δύσκολη περίοδο" που ακολούθησε της οδυνηρής έκρηξης στον αέρα ενός αεροσκάφους τον Ιανουάριο.

Κατά τους αναλυτές, ο αργός ρυθμός των παραδόσεων κινδυνεύει να καθυστερήσει τους οικονομικούς στόχους της Boeing, ενώ ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας δήλωσε ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2022 για ετήσια ταμειακή ροή 10 δισ. δολαρίων μέχρι το 2025 ή το 2026.

Σημειώνεται πως η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη τύπου Max 737 κατά το πρώτο τρίμηνο, αριθμός μειωμένος κατά 41% σε σχέση με πέρυσι. Οι κατασκευαστές αεροσκαφών λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των μετρητών κατά την παράδοση των αεροσκαφών.

Περισσότερα από Forbes

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Επενδύσεις - μαμούθ στις ευρωπαϊκές start ups

Η έκθεση "State of European Tech 2025" καταγράφει την έξοδο από μια περίοδο διεθνούς επενδυτικής ύφεσης.

Finthesis: Ισχυρή ανοδική τροχιά για την one stop shop στεγαστικών

Η διαμεσολάβηση δανείων κερδίζει γρήγορα έδαφος στην αγορά, καθώς απαλλάσσει τους υποψήφιους δανειολήπτες από χρονοβόρες έρευνες, ραντεβού και γραφειοκρατία.

Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά σε 50 χώρες - Πού "ανεβάζει" μερίδια

Στα 62,20 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας των Γιάννη και Ευθύμιου Αναστασίου. Το αυξημένο κόστος α’ υλών που πίεσε τα περιθώρια κέρδους και η σημαντική μείωση δανεισμού.

Πως η ΔΕΗ θα γίνει μέχρι το 2028 η πιο κερδοφόρα εταιρεία στην Ελλάδα

Με στόχο EBITDA 2,9 δισ. ευρώ, καθαρά κέρδη 900 εκατ. ευρώ και μέρισμα 1,2 ευρώ/μετοχή το 2028, ο Γ. Στάσσης περιέγραψε έναν όμιλο που πλέον παίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.