Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Της Ξανθής Γούναρη

Η Ελλάδα μπορεί να μην έγινε η "Δανία του Νότου", όπως είχε εξαγγείλει το 2009 από το βήμα της ΔΕΘ ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, αλλά οι Έλληνες συνεχίζουν να επιλέγουν φανατικά δανέζικο βούτυρο. Το Lurpak, το σημαντικότερο προϊόν της εταιρείας Arla Foods Ελλάς ΑΕΒΕΕ, παραμένει στην πρώτη θέση στην κατηγορία του –τόσο σε αξία όσο και σε όγκο- οδηγώντας σε νέα υψηλά την ελληνική θυγατρική του δανέζικο-σουηδικού γαλακτοκομικού συνεταιρισμού Arla Foods A.m.b.A.

Βεβαίως εκτός από το best-seller προϊόν της εταιρείας σημαντική παραμένει η ανάπτυξη και στο υπόλοιπο portfolio της (φρέσκο τυρί κρέμα, τυροκομικά, κρέμα γάλακτος και γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη) ενώ εν όψει της συγχώνευσης του μητρικού ομίλου με τη γερμανική DMK πιθανότατα από του χρόνου η Arla Foods Ελλάς να βρεθεί σε άλλα επίπεδα.

Υπενθυμίζεται ότι την 8η Απριλίου 2025, οι συνεταιρισμοί Arla Foods και DMK ανακοίνωσαν πλάνα συγχώνευσης, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία του μεγαλύτερου συνεταιριστικού ομίλου γάλακτος στην Ευρώπη, με περίπου 12.200 παραγωγούς και ετήσιο κύκλο εργασιών 19 δισ.  ευρώ. Το εγχείρημα τελεί υπό την τελική έγκριση των αρμόδιων ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

Λίγες ημέρες μετά την ομόφωνη έγκριση της συγχώνευσης από τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εταιρειών το Capital συνάντησε την κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Arla Foods Ελλάς, η οποία σημείωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει τη συμφωνία και τον αντίκτυπο που ενδέχεται να έχει για την ελληνική θυγατρική. Άλλωστε μέχρι να ληφθεί απόφαση από τις Αρχές Ανταγωνισμού, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως ανεξάρτητες οντότητες.

"Βασικός μας στόχος είναι χτίζουμε μάρκες, δηλαδή προϊόντα που δίνουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή" τόνισε η επικεφαλής της Arla Foods Ελλάς, συμπληρώνοντας ότι ο τζίρος της εταιρεία προέρχεται κατά 75% από τη λιανική, ενώ το υπόλοιπο 25% αφορά το food service.

Ανοδική πορεία παρά τις ανατιμήσεις στο γάλα

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, το 2024 έκλεισε θετικά γύρω στο +10% σε επίπεδο τζίρου, σύμφωνα με την κυρία Κοτρότσου, παρότι ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω των αυξήσεων στην τιμή του γάλακτος και ιδιαίτερα στην κρέμα γάλακτος απ’ όπου παράγεται το βούτυρο. Ας σημειωθεί ότι για ένα κιλό βουτύρου Lurpak απαιτούνται περί τα 20 λίτρα αγελαδινού γάλακτος.

"Αυτό μας δυσκόλεψε. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε κάποιες αυξήσεις τιμών όσο χαμηλότερα μπορούσαμε μοιράζοντάς τες το 2024 και στις αρχές του 2025", επισημαίνει η CEO, διευκρινίζοντας ωστόσο πως δεν επηρεάστηκε ο όγκος πωλήσεων.

"Όταν το προϊόν ικανοποιεί τον καταναλωτή δίνοντας του πραγματικά αξία το θεωρεί value for money ακόμη κι αν είναι λίγο πιο premium. Εάν το καταφέρεις αυτό μπορείς να αυξάνεις τις πωλήσεις σου και σε δύσκολες περιόδους. Για παράδειγμα στο Lurpak δεν βλέπουμε την πίεση που θα μπορούσαμε να δούμε. Έχουμε πολύ υψηλή πιστότητα.", σημείωσε η ίδια.

Οι επιδόσεις της εταιρείας είναι θετικές και εφέτος, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του 2025 ενισχύθηκαν οι πωλήσεις της, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η ποσοστιαία αύξηση ήταν μικρότερη σε σχέση με τη συνολική αύξηση που κατέγραψαν τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα, γύρω στο 3-4%, όπως ανέφερε η κυρία Κοτρότσου, ωστόσο αποδεικνύει ότι τα επώνυμα προϊόντα της Arla διατηρούν δυναμική.

Θυμίζουμε ότι ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2023 έφτασε τα 64,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,24% σε σύγκριση με τα 61 εκατ. ευρώ του 2022. Το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 6,04%, διαμορφούμενο στα 17,6 εκατ. ευρώ από 16,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν το 1,3 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8,01%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,36%, αγγίζοντας τα 981.496 ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

Metlen: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία με την KNDS και οι επόμενες κινήσεις στην άμυνα

Σύμβαση για την προμήθεια 200 τμημάτων για το Leopard 2A8, τα οποία θα κατασκευαστούν στο Αμυντικό Hub της Metlen στον Βόλο έως το 2031.

Η start up που ετοιμάζει "στρατό" 50.000 ρομπότ για αγορά εργασίας και ένοπλες δυνάμεις

Το ανθρωποειδές Phantom έχει ύψος 1,75 μ., βάρος 82 κιλά και θα μπορεί να κινείται οπλισμένο και να πολεμά.

Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο

Η συνολική αναβάθμιση του συγκροτήματος στο Ρέντη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Γιατί επενδύουν Motor Oil και EOS Capital στην EFA Group - Το πλάνο για επενδύσεις 120 εκατ., χρηματιστήριο & εξαγορές

Το EFA Group θα εισαχθεί σε χρηματιστήριο, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, επιλογή που θα γίνει από κοινού με τους θεσμικούς επενδυτές.

Apple, Tesla και Meta παίζουν "μουσικές καρέκλες" με υπόκρουση τεχνητής νοημοσύνης

Ποια στελέχη των τριών κολοσσών αποχώρησαν το 2025 και ποιοι οι λόγοι.

Prodea Investments: Πώς θα αξιοποιηθούν τα κεφάλαια από την πώληση "μαμούθ" 1,25 δισ. ευρώ;

Επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στον τουρισμό πολυτελείας, αποπληρωμή δανεισμού και νέος "βραχίονας" στα logistics.

Αύξηση εσόδων και στρατηγικές επενδύσεις οδηγούν τη Regency Entertainment στην επόμενη ημέρα της αγοράς καζίνο

Την ανοδική της πορεία στην ελληνική αγορά καζίνο διατηρεί και φέτος η Regency Entertainment.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.