RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Σε αναζήτηση κεφαλαίων, που θα την βοηθήσουν να επεκτείνει τις δραστηριότητες και την ομάδα της, βρίσκεται η RealMINT AI -μια εταιρεία - τεχνοβλαστός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που εξειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ).

Όπως αποκαλύπτει στο Capital.gr ο Γιώργος Λιάπης, co-founder της RealMINT AI, η startup πραγματοποιεί ήδη επαφές με εταιρείες, funds και angel investors. "Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν κατά βάση στην επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη διεύρυνση της ομάδας της με επιπλέον άτομα, ώστε να βγουμε στην αγορά πιο γρήγορα και πιο εντατικά”, διευκρινίζει ο co-founder της startup. 

Η ομάδα της RealMINT AI -υπό τον καθηγητή Ιωάννη Βλαχάβα- έχει δημιουργήσει δύο βασικά προϊόντα: το ένα εξειδικεύεται στην πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων και το δεύτερο είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας, που απευθύνεται κυρίως σε τμήματα HR.

Στους πελάτες τα σούπερ μάρκετ "Μασούτης”

Εδικότερα, το "MasRFS”, για το οποίο μάλιστα η RealMINT AI έχει βραβευτεί, είναι ένα σύστημα ΑΙ για την πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "Μασούτης". "Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προβλέψουμε τη μελλοντικη ζήτηση, κυρίως σε καταστήματα λιανικής, σε φαρμακαποθήκες και αλλού. Το σύστημα αναλύει δεδομένα ιστορικών πωλήσεων, προωθητικές ενέργειες, web traffic data, καθώς και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις (ακόμη και τον καιρό) και με βάση αυτά τα μοντέλα προβλέπει τη μελλοντική ζήτηση”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθεμάτων, έτσι ώστε να μειώνεται το overstocking και να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες. 

Από την άλλη, το "MindEscape" είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας που λειτουργεί σαν ένα εικονικό "δωμάτιο απόδρασης" (escape room). Στο "MindEscape", ο υποψήφιος μπαίνει από τον υπολογιστή του σε πέντε διαφορετικά δωμάτια, μέσα στα οποία προσπαθεί να λύσει διαφορετικούς γρίφους, ώστε να "αποδράσει". Αν δεν τα καταφέρει, δεν θεωρείται αποτυχία, αφού στόχος του παιχνιδιού δεν είναι η απόδραση καθεαυτή, αλλά το να αξιολογηθούν πέντε διαφορετικοί πυλώνες της προσωπικότητάς του: η διαύγεια του πνεύματος (openness), η ευσυνειδησία (conscientiousness), η εξωστρέφεια (extroversion), η προσήνεια (agreeableness) και ο νευρωτισμός (neuroticism). Η χρήση του "MindEscape" έχει επεκταθεί και στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να ενσωματωθεί σαν εργαλείο και στη διαδικασδία της συνέντευξης, ώστε να μπορεί ο HR manager να βλέπει και το κατά πόσο ταιριάζει ο υποψήφιος με τους υφιστάμενους υπαλλήλους. Στους απώτερους στόχους της εταιρείας είναι να χρησιμοποιείται το "MindEscape" ως ψυχομετρικό εργαλείο και στους κοιτώνες των πανεπιστημίων, για την καλύτερη συσχέτιση συγκατοίκων.

Επίσης, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο κομμάτι της προβλεπτικής συντήρησης (reductive maintenance), όπου διαθέτει ήδη συμβόλαιο με την εταιρεία Μυτιληναίος.

Εφαρμογές fintech 

Οι πελάτες της εταιρείας προέρχονται προς το παρόν μόνο από την Ελλάδα, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές και με το εξωτερικό, όπου θέλει σταδιακά να επεκτείνει τις λύσεις της.

Επίσης, ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται η εταιρεία είναι και το fintech, έχοντας δοκιμάσει τις τεχνολογίες για την πρόβλεψη ζήτησης και σε οικονομικά προβλήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση χαρτοφυλακίου. "Όταν τροφοδοτήσουμε τους αλγόριθμούς μας με δεδομένα, βλέπουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε χαρτοφυλάκια που μπορουν να επιτύχουν υψηλή ανταμοιβή ως προς το ρίσκο”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. 

Η εταιρεία έχει τρεις συνιδρυτές, ωστόσο συνεργάζεται με καθηγητές και φοιτητές και από άλλα τμήματα και πανεπιστήμια, από Ελλάδα και εξωτερικό. 

"Παρόλο που είμαστε spinoff, υπάρχει μια τεχνογνωσία τουλάχιστον δέκα ετών από πίσω, την οποία προσπαθούμε να περάσουμε στην αγορά ώστε να προσφέρουμε λύσεις που δεν υπάρχουν”, καταλήγει ο κ. Λιάπης.

Περισσότερα από Forbes

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Trade Estates: Σε τροχιά έντονης ανόδου εσόδων και κερδοφορίας

Βασικές αιτίες οι προσθήκες νέων ακινήτων και το χαμηλότερο χρηματοπιστωτικό κόστος σε σχέση με το 2024.

Ελληνικός σιδηρόδρομος σε τροχιά ζημιών: Η ανάκαμψη παραμένει μακρινός σταθμός

Μετά από δύο καίρια πλήγματα ο ελληνικός σιδηρόδρομος προσπαθεί να σταθεί ξανά στα "πόδια" του.

Leroy Merlin: Θηριώδης αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για την κάλυψη ζημιών 123,6 εκατ.

Τι δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της αλυσίδας DIY για το 2022, που δημοσιεύτηκαν με δύο χρόνια καθυστέρηση.

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.