Αναψυκτικά Cola: Ποιες εταιρείες χάνουν και ποιες κερδίζουν πωλήσεις στην Ελλάδα

Αναψυκτικά Cola: Ποιες εταιρείες χάνουν και ποιες κερδίζουν πωλήσεις στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σημαντικές απώλειες καταγράφει η Pepsi στην Ελλάδα στην κατηγορία της Cola, όπως προκύπτει από στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και αφορούν στο σύνολο των ελληνικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl. Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης της ελληνική αγοράς αναψυκτικών μετά την Coca-Cola απέχει σημαντικά από τον πρώτο, ενώ δείχνει ότι χάνει μερίδια αγοράς, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, η Pepsi που είχε μερίδιο 8,7% σε όγκο πωλήσεων στην κατηγορία της Cola στο πρώτο τρίμηνο του 2023, το αντίστοιχο μερίδιο στο πρώτο τρίμηνο του 2024 μειώθηκε αισθητά, φτάνοντας το 7,3%. Σημειώνεται ότι στην περίοδο αναφοράς όλες οι κατηγορίες της Pepsi Cola χάνουν μερίδια πωλήσεων σε όγκο και ειδικότερα η Pepsi Regular από το 2,1% έπεσε στο 1,5%, στην Pepsi Max το μερίδιο από 5,4% μειώθηκε σε 4,7% και στην Pepsi Twist από 1,2% υποχώρησε σε 1,1%. 

Eνισχυμένη ιδιωτική ετικέτα και Βίκος

Την ίδια στιγμή, έδαφος φαίνεται να κερδίζει τόσο ο Βίκος όσο και η ιδιωτική ετικέτα, με τον πρώτο να πραγματοποιεί αρκετά έντονη προωθητική πολιτική στα προϊόντα προκειμένου να διευρύνει μερίδιο στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Τα αναψυκτικά Βίκος κατάφεραν στην περίοδο του πρώτου τριμήνου από 5,5% που ήταν το μερίδιό τους το 2023, να φτάσουν σε μερίδιο 6,2%. Ειδικότερα, η Vikos Cola Regular από 2,6% έφτασε στο 3%, η Vikos Cola Stevia από 1,9% στο 2% και η Vikos Cola Zero από 1% σε 1,2%. 

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτική ετικέτα, η τάση της είναι ανοδική στην κατηγορία της Cola σε όγκο στην ίδια χρονική περίοδο, καθώς από 10,5% το μερίδιό της στην ελληνική αγορά έφτασε στο 12%. Αναλυτικότερα, η Cola Regular ιδιωτικής ετικέτας από 5,8% που ήταν το μερίδιό της στο πρώτο τρίμηνο του 2023 έφτασε σε 6,7% στο πρώτο τρίμηνο του 2024, η Cola Light ιδιωτικής ετικέτας από 0,8% έφτασε στο 1,2% και η Cola χωρίς ζάχαρη από 3,7% έφτασε στο 3,9%. 

Σταθερή η Green Cola

Σταθερότητα παρουσιάζει η Green Cola, με οριακή απώλεια μεριδίου στην κατηγορία Cola καθώς από 4,8% σε όγκο κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 μερίδιο 4,7%. Η Green Cola Sugar Free είχε μερίδιο 4,7% και το ίδιο ποσοστό κατέγραψε και στην περίοδο του πρώτου τριμήνου 2024. Η Green Cola Caffeine Free είχε μερίδιο 0,1% και παρέμεινε στο 0,1%. 

Η θέση της Λουξ

Ένας ακόμη από τους βασικούς παίκτες στην κατηγορία των αναψυκτικών και η μεγαλύτερη ελληνικών συμφερόντων βιομηχανία στον κλάδο, η Λουξ, έχει περιορισμένο εκτόπισμα στην κατηγορία της Cola - η δυναμική της εντοπίζεται στην πορτοκαλάδα - με μερίδιο 0,8% στο τρίμηνο του 2023 και 0,7% στο τρίμηνο του 2024. Η Loux Cola είχε μερίδιο την ίδια περίοδο 0,8% και 0,7% αντίστοιχα στα δύο τρίμηνα 2023 και 2024.

Απώλεια μεριδίου για την Coca-Cola στο τρίμηνο

Ο κυρίαρχος της κατηγορίας που είναι η Coca-Cola έχασε μέρος του μεριδίου της από 69,2% στο πρώτο τρίμηνο του 2023 σε 68,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024 στο σύνολο της κατηγορίας σε όγκο πωλήσεων. Η κλασική Coca-Cola είχε μερίδιο 33% πέρυσι, το οποίο μειώθηκε φέτος σε 31,6%, η Coca-Cola Light από 5,9% κατήλθε στο 5,5% φέτος, ενώ η Coca-Cola Zero από 28,4% ανήλθε στο 29,1%. Ένα ακόμα προϊόν της εταιρείας είναι η Coca-Cola Zero Caffeine Free με μερίδιο 1,7% το τρίμηνο του 2023 και 1,9% το πρώτο φετινό τρίμηνο. 

Αρκετά περιορισμένη είναι η παρουσία της ΕΨΑ στην κατηγορία Cola με μερίδιο στα επίπεδα του 0,1% και περίπου αντίστοιχο είναι και το μερίδιο της εταιρείας Κλιάφα που ανήκει στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς, ΑΓΝΟ και Δουμπιά). Να σημειωθεί ότι μερίδιο 0,2% στην κατηγορία Cola σε όγκο έχει η εταιρεία αναψυκτικών Φλώρινα με έδρα το χωριό Ιτέα του ομώνυμου νομού. 

Περισσότερα από Forbes

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.