Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκονται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr οι συζητήσεις μεταξύ της Πέντε Α.Ε. του ομίλου που έχει την αλυσίδα καταστημάτων Γαλαξίας και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Παπαγεωργίου στα Ιωάννινα, με αντικείμενο την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη. Επιδίωξη του Γαλαξία είναι η περαιτέρω επέκτασή του στη συγκεκριμένη περιοχή, εξαγοράζοντας την Παπαγεωργίου, κάτι που εκτός απροόπτου θα συμβεί το προσεχές χρονικό διάστημα. 

Θυμίζουμε ότι το Νοέμβριο του 2020 η αλυσίδα Γαλαξίας είχε προχωρήσει στην εξαγορά της μικρομεσαίας αλυσίδας ‘OLLA’, η οποία είχε παρουσία κυρίως στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στα Ιωάννινα. Σημειώνεται ότι η περιοχή των Ιωαννίνων αποτελεί στόχο και άλλων μεγάλων αλυσίδων, μεταξύ των οποίων ο Σκλαβενίτης, ο οποίος το 2022 είχε αποκτήσει τα 9 από τα 11 καταστήματα της επίσης τοπικής αλυσίδας, SEP Markets. 

Το 2023 ο κύκλος εργασιών για τον Γαλαξία στο τέλος της χρήσης 1/1-31/12/2023 ανήλθε στο ποσό των 535,6 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4,31% σε σχέση με τα 513,5 εκατ. ευρώ του 2022. Τα καθαρά κέρδη της αλυσίδας ενισχύθηκαν κατά 8,52% το 2023, στα 13,68 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα κέρδη της προηγούμενης χρήσης που ανήλθαν στο ποσό των 12,61 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα στο τέλος του 2023 παρουσίασε συσσωρευμένα κέρδη ύψους 63,4 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας το σύνολο της καθαρής θέσης της στα 204,88 εκατ. ευρώ, από 197,4 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος της χρήσης του 2022.

Γαλαξίας: 168 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2024 εκτιμάται ότι το ίδιο ποσό ήταν οριακά μειωμένο σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Διατηρεί συνολικά 168 καταστήματα στο σύνολο της Επικράτειας, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι ιδιόκτητα κατά την πάγια τακτική της Γαλαξίας να επενδύει σε ακίνητη περιουσία. Ειδικότερα, στη στρατηγική της επιχείρησης είναι κατά κύριο λόγο η απόκτηση ακινήτων και κατά περίπτωση η ανέγερση νέων καταστημάτων εκ θεμελίων, γεγονός που έρχεται σε ορισμένες των περιπτώσεων και ως αντιστάθμισμα σε απόπειρες εξαγορών μικρότερων αλυσίδων, οι οποίες δεν ευοδώθηκαν ιδίως στη δυτική Ελλάδα.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Παπαγεωργίου

Σε ό,τι αφορά της οικονομικές επιδόσεις της Παπαγεωργίου, το 2023 ο κύκλος εργασιών της ήταν 14,73 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 15,33 εκατομμύρια ευρώ με καθαρές ζημίες 548,81 χιλιάδες ευρώ, έναντι 295,73 χιλιάδων ευρώ αντίστοιχα στις δύο χρήσεις. Σημειώνεται ότι η επιχείρηση των Ιωαννίνων διατηρεί αυτή τη στιγμή έξι καταστήματα στο νομό. 

Η πορεία της Γαλαξίας στο χρόνο

Η επωνυμία ΠΕΝΤΕ A.E. έχει το δικό της συμβολισμό. Πέντε φίλοι με ετερόκλητα επαγγελματικά ενδιαφέροντα διέθεσαν τις οικονομίες τους για να ανοίξουν ένα μικρό κατάστημα. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, η ονοματοδοσία της επιχείρησης ταυτίστηκε με την κοινή προσπάθεια αυτών των πέντε ανθρώπων. Η αρχική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1971, ονομάστηκε ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε. και το κεφάλαιο που απαιτήθηκε για τη δημιουργία της ήταν 300.000 δραχμές. Το πρώτο κατάστημα λιανικής με καλλυντικά και απορρυπαντικά στα Κάτω Πατήσια ξεκίνησε να λειτουργεί. Ενδεχομένως τίποτα δεν προμήνυε ότι το μαγαζί των 60 τετραγωνικών, θα εξελισσόταν σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. 

Επικεφαλής της ιδρυτικής ομάδας τέθηκε ο Βασίλης Χειμωνίδης από το Κιλκίς, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2008, αντιμετωπίζοντας σοβαρό πρόβλημα με την υγεία του. Με οικονομικές σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μεταπτυχιακά στη Σουηδία και στη Μεγάλη Βρετανία, ο Χειμωνίδης διέθετε την πυγμή, τη διάθεση και τη θεωρητική κατάρτιση για να κατευθύνει το εγχείρημα.

Στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, η ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε. λειτούργησε με την άμισθη συμβολή των αρχικών της μετόχων, στην ομάδα των οποίων προστέθηκαν στη συνέχεια και άλλοι συνεργάτες. Στη φιλοσοφία της επιχείρησης κυριάρχησε η ένταξη στο μετοχικό σχήμα και των υπαλλήλων της, οι οποίοι είχαν να επιδείξουν ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Αρκετοί από αυτούς έγιναν μέτοχοι από το 1982 και ύστερα, αποκτώντας μερίδιο στα κέρδη, ενώ η εταιρεία απέκτησε αμιγώς πολυμετοχικό χαρακτήρα.

Η νομική και δομική σύσταση της επιχείρησης άλλαξε το 1982 και η Ε.Π.Ε. μετεξελίχθηκε σε ανώνυμη εταιρεία με αντικείμενο την ανάπτυξη και τη λειτουργία σούπερ μάρκετ.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Η Metlen υπέγραψε 10ετή Συμφωνία Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPA) 235 MW με την Engie

Θα προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε έξι σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Elbisco: Ο στόχος για 115 εκατ. τζίρο το 2025 και η δικαστική "βόμβα" των 37,7 εκατ.

Η εταιρεία των μπισκότων Αλλατίνη και των φρυγανιών Elite χτίζει το μέλλον με ανάπτυξη 4% και ενισχυμένα κέρδη, ενώ παλεύει με το παρελθόν εν αναμονή της απόφασης για τη διαμάχη Φιλίππου-Ρεμούνδου.

Τι είναι ο δανέζικος συμβιβασμός για τις τράπεζες και ποια οφέλη θα φέρει - Αποφάσεις από το 2026 και μετά

Πώς η ΕΕ τώρα επιτρέπει να έχουν "την πίτα ακέραια και το σκύλο χορτάτο".

Coca-Cola HBC: Πίσω από το mega deal των 2,6 δισ. δολαρίων – Η δυναμική και τα ερωτηματικά

Πώς η ελληνική πολυεθνική μετατρέπεται στον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Coca-Cola παγκοσμίως.

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Γαλαξίας: Γιατί το σούπερ μάρκετ των 5 φίλων έχασε τα μισά του κέρδη – Το ζήτημα του Λαυρίου

Σημαντική πτώση 57% στα καθαρά κέρδη της Γαλαξίας που διατηρεί μηδενικό δανεισμό και ταμειακά διαθέσιμα πάνω από 64 εκατ.