Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκονται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr οι συζητήσεις μεταξύ της Πέντε Α.Ε. του ομίλου που έχει την αλυσίδα καταστημάτων Γαλαξίας και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Παπαγεωργίου στα Ιωάννινα, με αντικείμενο την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη. Επιδίωξη του Γαλαξία είναι η περαιτέρω επέκτασή του στη συγκεκριμένη περιοχή, εξαγοράζοντας την Παπαγεωργίου, κάτι που εκτός απροόπτου θα συμβεί το προσεχές χρονικό διάστημα. 

Θυμίζουμε ότι το Νοέμβριο του 2020 η αλυσίδα Γαλαξίας είχε προχωρήσει στην εξαγορά της μικρομεσαίας αλυσίδας ‘OLLA’, η οποία είχε παρουσία κυρίως στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στα Ιωάννινα. Σημειώνεται ότι η περιοχή των Ιωαννίνων αποτελεί στόχο και άλλων μεγάλων αλυσίδων, μεταξύ των οποίων ο Σκλαβενίτης, ο οποίος το 2022 είχε αποκτήσει τα 9 από τα 11 καταστήματα της επίσης τοπικής αλυσίδας, SEP Markets. 

Το 2023 ο κύκλος εργασιών για τον Γαλαξία στο τέλος της χρήσης 1/1-31/12/2023 ανήλθε στο ποσό των 535,6 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4,31% σε σχέση με τα 513,5 εκατ. ευρώ του 2022. Τα καθαρά κέρδη της αλυσίδας ενισχύθηκαν κατά 8,52% το 2023, στα 13,68 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα κέρδη της προηγούμενης χρήσης που ανήλθαν στο ποσό των 12,61 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα στο τέλος του 2023 παρουσίασε συσσωρευμένα κέρδη ύψους 63,4 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας το σύνολο της καθαρής θέσης της στα 204,88 εκατ. ευρώ, από 197,4 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος της χρήσης του 2022.

Γαλαξίας: 168 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2024 εκτιμάται ότι το ίδιο ποσό ήταν οριακά μειωμένο σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Διατηρεί συνολικά 168 καταστήματα στο σύνολο της Επικράτειας, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι ιδιόκτητα κατά την πάγια τακτική της Γαλαξίας να επενδύει σε ακίνητη περιουσία. Ειδικότερα, στη στρατηγική της επιχείρησης είναι κατά κύριο λόγο η απόκτηση ακινήτων και κατά περίπτωση η ανέγερση νέων καταστημάτων εκ θεμελίων, γεγονός που έρχεται σε ορισμένες των περιπτώσεων και ως αντιστάθμισμα σε απόπειρες εξαγορών μικρότερων αλυσίδων, οι οποίες δεν ευοδώθηκαν ιδίως στη δυτική Ελλάδα.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Παπαγεωργίου

Σε ό,τι αφορά της οικονομικές επιδόσεις της Παπαγεωργίου, το 2023 ο κύκλος εργασιών της ήταν 14,73 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 15,33 εκατομμύρια ευρώ με καθαρές ζημίες 548,81 χιλιάδες ευρώ, έναντι 295,73 χιλιάδων ευρώ αντίστοιχα στις δύο χρήσεις. Σημειώνεται ότι η επιχείρηση των Ιωαννίνων διατηρεί αυτή τη στιγμή έξι καταστήματα στο νομό. 

Η πορεία της Γαλαξίας στο χρόνο

Η επωνυμία ΠΕΝΤΕ A.E. έχει το δικό της συμβολισμό. Πέντε φίλοι με ετερόκλητα επαγγελματικά ενδιαφέροντα διέθεσαν τις οικονομίες τους για να ανοίξουν ένα μικρό κατάστημα. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, η ονοματοδοσία της επιχείρησης ταυτίστηκε με την κοινή προσπάθεια αυτών των πέντε ανθρώπων. Η αρχική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1971, ονομάστηκε ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε. και το κεφάλαιο που απαιτήθηκε για τη δημιουργία της ήταν 300.000 δραχμές. Το πρώτο κατάστημα λιανικής με καλλυντικά και απορρυπαντικά στα Κάτω Πατήσια ξεκίνησε να λειτουργεί. Ενδεχομένως τίποτα δεν προμήνυε ότι το μαγαζί των 60 τετραγωνικών, θα εξελισσόταν σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. 

Επικεφαλής της ιδρυτικής ομάδας τέθηκε ο Βασίλης Χειμωνίδης από το Κιλκίς, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2008, αντιμετωπίζοντας σοβαρό πρόβλημα με την υγεία του. Με οικονομικές σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μεταπτυχιακά στη Σουηδία και στη Μεγάλη Βρετανία, ο Χειμωνίδης διέθετε την πυγμή, τη διάθεση και τη θεωρητική κατάρτιση για να κατευθύνει το εγχείρημα.

Στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, η ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε. λειτούργησε με την άμισθη συμβολή των αρχικών της μετόχων, στην ομάδα των οποίων προστέθηκαν στη συνέχεια και άλλοι συνεργάτες. Στη φιλοσοφία της επιχείρησης κυριάρχησε η ένταξη στο μετοχικό σχήμα και των υπαλλήλων της, οι οποίοι είχαν να επιδείξουν ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Αρκετοί από αυτούς έγιναν μέτοχοι από το 1982 και ύστερα, αποκτώντας μερίδιο στα κέρδη, ενώ η εταιρεία απέκτησε αμιγώς πολυμετοχικό χαρακτήρα.

Η νομική και δομική σύσταση της επιχείρησης άλλαξε το 1982 και η Ε.Π.Ε. μετεξελίχθηκε σε ανώνυμη εταιρεία με αντικείμενο την ανάπτυξη και τη λειτουργία σούπερ μάρκετ.

Περισσότερα από Forbes

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.