Ancient Greek Sandals: Το success story του ελληνικού brand που φορούν οι celebrities

Ancient Greek Sandals: Το success story του ελληνικού brand που φορούν οι celebrities

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Όταν η Χριστίνα Μαρτίνη και ο Νικόλας Μίνογλου ίδρυσαν την Ancient Greek Sandals το 2011, στόχευαν σε κάτι πολύ περισσότερο από ένα ακόμα brand υποδημάτων: ήθελαν να αναδείξουν την πλούσια παράδοση της ελληνικής χειροποίητης κατασκευής σανδαλιών, μιας τέχνης αιώνων που όμως δεν είχε έως τότε αναδειχθεί και τοποθετηθεί δυναμικά στη διεθνή αγορά. Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, το εγχείρημά τους έχει μετατραπεί σε ένα επιτυχημένο success story, συνδεδεμένο με μια σύγχρονη, αυθεντική αντίληψη
πολυτέλειας.

Ancient Greek Sandals

Το όραμα πίσω από το brand

"Βλέποντας τόσο την επιχειρηματική ευκαιρία όσο και το δημιουργικό ενδιαφέρον, αποφασίσαμε να αναβαθμίσουμε τον σχεδιασμό, την ποιότητα, τη συσκευασία και την εμπορική τοποθέτηση, δημιουργώντας ένα brand που θα προωθούσε το ελληνικό σανδάλι σε παγκόσμιο επίπεδο”, αναφέρει στο Capital.gr ο κ. Μίνογλου.

Η ανταπόκριση της αγοράς ήταν εντυπωσιακή. Από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας, τα σανδάλια της Ancient Greek Sandals τοποθετήθηκαν σε κορυφαία πολυκαταστήματα διεθνώς όπως τα Colette, Le Bon Marché, Harrods, Barneys Νέας Υόρκης και SAKS.

Οι ιδρυτές και η πορεία τους

Η Χριστίνα Μαρτίνη είχε ήδη διαγράψει μια σημαντική πορεία στον χώρο της μόδας, έχοντας εργαστεί ως σχεδιάστρια στους οίκους Louis Vuitton και Balenciaga. Ο Νικόλας Μίνογλου είχε επιστρέψει από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου σπούδασε Μηχανολογία στο Tufts University και ολοκλήρωσε MBA με ειδίκευση στην Επιχειρηματικότητα στο Babson College.

"Πάντα είχα το πάθος για επιχειρηματικότητα και την επιθυμία να καινοτομώ. Έτσι, ξεκίνησα το myshoe.gr και, παράλληλα, την Ancient Greek Sandals, που εξέφραζε περισσότερο το δημιουργικό μου όραμα. Από τότε συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε διαρκώς”, επισημαίνει.

Παρουσία σε 30 χώρες και 340 σημεία πώλησης

Σήμερα, η Ancient Greek Sandals απασχολεί περίπου 30 εργαζομένους και διαθέτει παρουσία σε περίπου 340 διεθνή σημεία πώλησης, σε περισσότερες από 30 χώρες. Η παραγωγή πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου στην Αθήνα, σε συνεργασία με τρία τοπικά εργοστάσια.

Παράλληλα, συνεχίζει να επενδύει σε επιλεγμένα φυσικά σημεία. Το κατάστημα στο Σύνταγμα μεταφέρθηκε πρόσφατα στον τελευταίο όροφο του The Naxos Apothecary στην Κολοκοτρώνη, ενώ, για το φετινό καλοκαίρι, λειτουργεί και pop-up store στο City Link (Attica). Παράλληλα, παραμένει ενεργή και η παρουσία της στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Η φυσική παρουσία επεκτείνεται και στο εξωτερικό, με πρόσφατο pop-up κατάστημα στο The Naxos Apothecary της Elizabeth Street, στη Νέα Υόρκη. Αν η ανταπόκριση παραμείνει υψηλή, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκταθεί και σε άλλες διεθνείς αγορές με δικά της καταστήματα, δίνοντας έμφαση σε resort προορισμούς.

σανδαλια Ancient Greek Sandals

Ένα brand που αγαπούν οι celebrities

Η αυθεντικότητα του brand δεν πέρασε απαρατήρητη από τον κόσμο των διασήμων. Πολλές φορές χωρίς καμία οργανωμένη καμπάνια, τα σανδάλια της Ancient Greek Sandals έχουν φορεθεί από προσωπικότητες όπως η Rihanna, η Naomi Watts, η Anne Hathaway, η Jessica Alba και η Sarah Jessica Parker.

"Πολλές από τις συνεργασίες μας με διάσημες προσωπικότητες προέκυψαν αυθόρμητα, οργανικά: είτε οι προσωπικοί τους στυλίστες επικοινώνησαν μαζί μας και προμηθεύτηκαν σανδάλια, είτε οι ίδιες οι celebrities επέλεξαν να αγοράσουν τα προϊόντα μας.

Πιστεύουμε ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι η αυθεντικότητα: προσφέρουμε ένα αυθεντικό, χειροποίητο προϊόν, φτιαγμένο στην Ελλάδα, με μια δυνατή ιστορία πίσω του. Στη σημερινή εποχή, όπου οι καταναλωτές αναζητούν γνησιότητα και ουσία, αυτό κάνει τη διαφορά”, σημειώνει ο κ. Μίνογλου.

Οικονομικά μεγέθη

Για το 2024, η εταιρεία εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών της θα κυμανθεί λίγο κάτω από τα 10 εκατομμύρια ευρώ, με θετικές προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη μέσα στο 2025.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα αντιπροσωπεύει μόλις το 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Η Ancient Greek Sandals εξάγει σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες, με μεγαλύτερες αγορές της τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ασία.

Επόμενα βήματα

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η Ancient Greek Sandals συνεχίζει να εξερευνά νέους δρόμους μέσα από τη δημιουργία. Τα επόμενα βήματά της επικεντρώνονται στην επέκταση της συλλογής της σε χειμερινά υποδήματα, έχοντας ήδη εγκαινιάσει νέες προτάσεις, όπως "slippers” με επένδυση shearling, καθώς και μπαλαρίνες.

Παράλληλα, αναπτύσσει τη συλλογή της από jelly σανδάλια, ενισχύοντας την παρουσία της στους καλοκαιρινούς μήνες.

"Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να διευρύνουμε τη δημιουργική ταυτότητα της Ancient Greek Sandals, μένοντας πάντα πιστοί στις αξίες της χειροποίητης ποιότητας και της διαχρονικής έμπνευσης που πηγάζει από την Ελλάδα”, καταλήγει ο κ. Μίνογλου.