Gigpossible: Η ελληνική πλατφόρμα που λύνει τον γρίφο της έλλειψης προσωρινού προσωπικού

Gigpossible: Η ελληνική πλατφόρμα που λύνει τον γρίφο της έλλειψης προσωρινού προσωπικού

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Σε μια εποχή όπου η έλλειψη προσωπικού έχει μετατραπεί σε παγκόσμιο πρόβλημα, επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο αναζητούν λύσεις στην ευέλικτη εργασία, το λεγόμενο gig work. Αυτό που πριν θεωρούνταν απλώς μια εναλλακτική μορφή απασχόλησης, πλέον αναδεικνύεται σε κρίσιμο εργαλείο για την επιβίωση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Σε αυτό το παγκόσμιο πλαίσιο, η Ελλάδα δεν μένει πίσω. Η Gigpossible, μια νέα ελληνική πλατφόρμα, επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ επιχειρήσεων που δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό και εργαζομένων που αναζητούν ευέλικτες μορφές εργασίας. 

Όπως εξηγεί στο Capital.gr και στο Forbes Greece ο co-founder και CEO της εταιρείας, Λάζαρος Θωμάς, η ιδέα προέκυψε όταν βρισκόταν στη Ρόδο και ερχόταν καθημερινά σε επαφή με ανθρώπους της φιλοξενίας και της εστίασης. "Ακούγαμε συνεχώς τα ίδια παράπονα από επιχειρήσεις: ‘Δεν βρίσκουμε προσωπικό’ και ταυτόχρονα από τους νέους ότι δεν μπορούν να βρουν δουλειά”, αναφέρει ο κ. Θωμάς. "Καταλάβαμε ότι υπάρχει μια αναντιστοιχία. Οι νέοι δεν αποφεύγουν την εργασία — απλώς ζητούν ευελιξία: θέλουν να δουλεύουν όταν και όπως μπορούν, να έχουν ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και να έχουν ένα επιπλέον εισόδημα όποτε το χρειάζονται”.

Ιδρυτές της Gigpossible είναι οι Λάζαρος Θωμάς, Γιάννης Θωμάς, David Hamlyn και Γωγώ Κετσετζή. Αρχικά, η εταιρεία ξεκίνησε πιλοτικά μέσω WhatsApp, με λίγες επιχειρήσεις και φίλους εργαζόμενους, και σύντομα εξελίχθηκε σε μια πλήρως λειτουργική πλατφόρμα.

Πώς λειτουργεί

Το Gigpossible συνδέει επιχειρήσεις με πιστοποιημένους επαγγελματίες για προσωρινές ανάγκες στελέχωσης, επιτρέποντάς τους να δημοσιεύσουν μια θέση, να επιλέξουν τον ιδανικό υποψήφιο από προ-αξιολογημένα προφίλ, και να διαχειριστούν ολόκληρη τη διαδικασία -από την πρόσληψη μέχρι την πληρωμή- μέσα από μία εύχρηστη πλατφόρμα.

Όπως εξηγεί ο CEO, "όλη η διαδικασία, από την αίτηση έως την ολοκλήρωση της πρόσληψης, γίνεται αυτοματοποιημένα”, προσθέτει.

Η πλατφόρμα αριθμεί ήδη περίπου χίλιους χρήστες και δεκάδες επιχειρήσεις, κυρίως  ξενοδοχεία και καταστήματα εστίασης. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο CEO, υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλους τομείς, όπως events, συνέδρια και συναυλίες, ενώ το επόμενο άνοιγμα της πλατφόρμας θα είναι στον κατασκευαστικό τομέα.

Γεωγραφική επέκταση

Η πλατφόρμα ξεκίνησε από τη Ρόδο, αλλά ήδη αναμένεται να ανοίξει άμεσα και στην Αθήνα, ενώ το βλέμμα για τη συνέχεια είναι στραμμένο στη Θεσσαλονίκη και σε όλη την Ελλάδα. Μακροπρόθεσμα, η Gigpossible σχεδιάζει επέκταση και στα Βαλκάνια. "Η Ελλάδα είναι μεγάλη και δύσκολη αγορά, αλλά το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού είναι αισθητό παντού —από πεντάστερα ξενοδοχεία μέχρι τον κατασκευαστικό τομέα”, τονίζει ο κ. Θωμάς.

Η χρέωση της Gigpossible αφορά αποκλειστικά τις επιχειρήσεις. Ξεκινά από ένα μικρό πάγιο για τις μικρές εταιρείες, ενώ προβλέπονται και εργαλεία όπως analytics και insights για τη λειτουργία της επιχείρησης. "Στόχος μας είναι η πλατφόρμα να ‘μαθαίνει’ την κάθε επιχείρηση, να καταλαβαίνει πότε έχει ανάγκες ή πιέσεις σε ώρες και προσωπικό και να εξελίσσεται μαζί της”, εξηγεί ο CEO της εταιρείας. 

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της πλατφόρμας έχει παίξει η παροχή συμβουλών από την Ένωση Ξενοδόχων, η οποία βοήθησε την ομάδα προτείνοντας λειτουργίες που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. 

Διαφοροποίηση και κοινωνικό αποτύπωμα 

Σε επίπεδο ανταγωνισμού, όπως σημειώνει ο κ. Θωμάς, "στην Αμερική το 36% του προσωπικού βιοπορίζεται μέσω παρόμοιων πλατφορμών”. Στην Ελλάδα η Gigpossible είναι η πρώτη που προσφέρει αυτή τη δυνατότητα. "Σε σχέση με τους ανταγωνιστές από το εξωτερικό, διαφοροποιούμαστε γιατί οργανώνουμε όλη τη διαδικασία από το μηδέν και γιατί θέλουμε να προσφέρουμε ένα ποιοτικό προϊόν— τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για τον εργοδότη”. Σε αυτό το πλαίσιο, η Gigpossible πραγματοποιεί έρευνα για κάθε επιχείρηση που εισάγεται στην πλατφόρμα. Επιπλέον, ήδη συλλέγει σημαντικά δεδομένα και μακροπρόθεσμα στόχος της είναι να παρέχει στατιστικά και insights που θα βοηθούν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την οργάνωση και τη διαχείριση του προσωπικού τους.

Επίσης, ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν τη Gigpossible είναι το σύστημα αξιολόγησης και τα badges. "Είμαστε η μόνη πλατφόρμα που διαθέτει κριτικές και από τις δύο πλευρές, αλλά και badges για όσους είναι συνεπείς και αποδοτικοί. Αντίστοιχα, για όσους δεν εμφανίζονται, υπάρχει penalty —μετά από τρία no-shows γίνεται ban από την πλατφόρμα”, εξηγεί ο κ. Θωμάς.
Η Gigpossible δεν βλέπει μόνο εμπορικά την ανάπτυξή της, αλλά και κοινωνικά. "Ο στόχος μας είναι να βοηθήσουμε την κοινωνία, δίνοντας τη δυνατότητα στον κόσμο να έχει ένα έξτρα εισόδημα, να καλύπτει τα έξοδά του, να σπουδάζει πιο εύκολα”, καταλήγει ο CEO.