Intrafashion: Πώς η Pink Woman θα γίνει Zara και οι βλέψεις του Δ. Ματεμτζή στα καλλυντικά

Intrafashion: Πώς η Pink Woman θα γίνει Zara και οι βλέψεις του Δ. Ματεμτζή στα καλλυντικά

Της Ξανθής Γούναρη

Ταχύτητα, καθετοποίηση παραγωγής, πολλαπλά ιδιόκτητα brands και οι πελάτες πάνω απ' όλα. Αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο ανάπτυξης της Inditex, μητρικής της Zara. Πάνω σ’ αυτό το μοντέλο θέλει να χτίσει ο Δημήτρης Ματεμτζής την επόμενη μέρα για όμιλο Intrafashion.

Ολοκληρώνοντας φέτος έναν πενταετή κύκλο με το επιτυχημένο comeback της  Pink Woman εντός και εκτός συνόρων, την είσοδο στην αγορά των αθλητικών ειδών με την εξαγορά της Bodytalk και την ανάπτυξη της αλυσίδας αξεσουάρ του ισπανικού brand Mira Mira, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου οραματίζεται τη δημιουργία ενός ελληνικού fashion οικοσυστήματος με πολλαπλά brands που θα ανήκουν στον όμιλο.

"Θέλουμε να έχουμε την κατοχή και το brand development των εταιρειών που αγοράζουμε ή δημιουργούμε", τόνισε στη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης για το καλωσόρισμα της Bodytalk στην εταιρική οικογένεια. Η διαφορά με άλλους ελληνικούς ομίλους είναι σαφής: η Intrafashion δεν θέλει να αντιπροσωπεύει ξένα brands, αλλά να κατέχει και να αναπτύσσει τα δικά της - ακριβώς όπως κάνει ο ισπανικός κολοσσός Inditex των σχεδόν 39 δισ. ευρώ.

Και το επόμενο βήμα είναι ήδη στο τραπέζι, με τον Δημήτρη Ματεμτζή να εξετάζει την είσοδο του ομίλου και στα καλλυντικά μέσω εξαγοράς καθετοποιημένης εταιρείας. Ο κύριος Ματεμτζής αναφέρθηκε στη Dust+Cream ως τη μόνη ελληνική εταιρεία καλλυντικών vertical retail, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν βρίσκεται σε συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η εταιρεία-στόχος να είναι ξένη.

Από τις ζημίες στα κέρδη

Η ναυαρχίδα του ομίλου Intrafashion, η Pink Woman, διαθέτει σήμερα περίπου 120 καταστήματα στην Ελλάδα με παρουσία σε 116 σημεία, με 11 εκατομμύρια επισκέψεις ετησίως σε χώρους λιανικής άνω των 16.500 τετραγωνικών μέτρων. Το 2020, όταν ο Δημήτρης Ματεμτζής απέκτησε την Intrafashion από τον αείμνηστο Παύλο Χατζηπαυλίδη, η εταιρεία παρουσίαζε σχεδόν ισοσκελισμένο ισολογισμό με κέρδη 0,7 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 είχε καταγράψει ζημίες 5 εκατ. ευρώ.

Η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει με καθαρά προ φόρων κέρδη περίπου 6,8 εκατ. ευρώ, φέρνοντας τη συνολική κερδοφορία της πενταετίας στα 22,5 εκατ. ευρώ και τη μέση ετήσια προ φόρων κερδοφορία στα 4,5 εκατ. ευρώ. Ο μέσος όρος ανάπτυξης διαμορφώθηκε στο 23,5% ετησίως. Παράλληλα, το ανθρώπινο δυναμικό τετραπλασιάστηκε από 200 σε 850 εργαζομένους.

Ιταλία και νέα brands

Η γεωγραφική επέκταση αποτέλεσε κομβικό στοιχείο της στρατηγικής. Η Pink Woman εισήλθε για πρώτη φορά οργανωμένα στην ιταλική αγορά, "την πλέον ανταγωνιστική της Ευρώπης στον κλάδο της γυναικείας ένδυσης", όπως σημείωσε ο κύριος Ματεμτζής. Από τον Μάιο μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει 16 καταστήματα σε πόλεις από τον Βορρά έως τη Νότια Ιταλία και τα νησιά, με τον αριθμό να αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το 2026 και 2027.

Παράλληλα, η αποκλειστική αντιπροσώπευση του ισπανικού brand κοσμημάτων Mira Mira στην Ελλάδα επεκτάθηκε με 13 νέα καταστήματα. Αντίθετα, η συνεργασία με τα Terranova θα λήξει τον Φεβρουάριο, καθώς τα αποτελέσματα δεν κρίθηκαν ικανοποιητικά. Η στρατηγική απόφαση είναι σαφής: επικέντρωση σε brands που ελέγχει πλήρως ο όμιλος.

Bodytalk: Το δεύτερο ιδιόκτητο brand

Η εξαγορά της Bodytalk στα τέλη Ιουλίου αποτελεί τη σημαντικότερη κίνηση του ομίλου για φέτος. Το brand που ίδρυσε ο Γιώργος Λεωτσάκος και έγινε συνώνυμο του athleisure, παρουσίαζε ζημίες 2,2 εκατ. ευρώ το 2024. Οι συζητήσεις για την εξαγορά είχαν ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2024 και διήρκεσαν πάνω από έναν χρόνο.

"Η ισχυρή ιστορική δύναμη του ονόματος και η αναγνωρισιμότητα της Bodytalk είναι μια κληρονομιά που με τη σωστή διαχείριση μπορεί να αποκτήσει μεγάλη προστιθέμενη αξία", εξήγησε ο κύριος Ματεμτζής. Ο στόχος για το 2025 είναι η επίτευξη ισοσκελισμένου αποτελέσματος και για το 2026 η επιστροφή σε κερδοφορία.

Το δίκτυο λιανικής θα περιοριστεί σημαντικά: από πάνω από 20 καταστήματα θα παραμείνουν περίπου επτά, καθώς η εταιρεία θα επικεντρωθεί στη χονδρική διάθεση και τις στρατηγικές συνεργασίες με key accounts και μεγάλους retailers - ένα μοντέλο αντίστροφο από εκείνο της Pink Woman που βασίζεται στο δίκτυο των ιδιόκτητων καταστημάτων.

Στόχος τα 55 εκατ. ευρώ

Με τη μερική ενσωμάτωση της Bodytalk από τον Αύγουστο, ο όμιλος Intrafashion αναμένεται να κλείσει το 2025 με έσοδα 55 εκατ. ευρώ και κέρδη 6,5 εκατ. ευρώ. Χωρίς τη συμβολή της Bodytalk, ο κύκλος εργασιών θα ήταν περίπου 50 εκατ. ευρώ - σχεδόν τριπλάσιος από το 2020.