Της Jenny Rooney
Ο ρόλος του διευθυντή μάρκετινγκ (CMO) έχει γίνει ένας από τους πιο σημαντικούς στη σύγχρονη απασχόληση, καθώς οι CMOs ασκούν σημαντική επιρροή.
Οι CMOs εκπροσωπούν τη φωνή του πελάτη κι έχουν βαθιά κατανόηση του τι είναι κρίσιμο για την επιτυχία των επιχειρήσεων σήμερα. Εν τω μεταξύ, η εμβέλεια και η πολυπλοκότητα του ρόλου του CMO είναι σήμερα πιο ευρεία από ποτέ. Οι CMOs σήμερα πρέπει να είναι έμπειροι και ευαισθητοποιημένοι και να έχουν πολλαπλές δεξιότητες και εμπειρία, ενώ ασκούν επιρροή που συμβάλλει στην προώθηση της καινοτομίας, στην τόνωση της επιχειρηματικής ανάπτυξης και στη διαμόρφωση του πολιτισμού όπως ποτέ άλλοτε.
Το Forbes δημοσίευσε τη λίστα με τους CMOs που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο. Το αμερικανικό περιοδικό εξέτασε τους CMOs με βάση το κατά πόσο προωθούν αλλαγές σε διάφορα επίπεδα εντός των ομίλων τους, διαμορφώνοντας το βασικό brand των επιχειρήσεων και υπηρετώντας τους στόχους για την προώθηση της ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας είναι ο Keith Weed, διευθυντής μάρκετινγκ και υπεύθυνος επικοινωνίας της Unilever.
Ο Weed, που έχει αναλάβει την οργάνωση του μάρκετινγκ των μεγαλύτερων διαφημιζόμενων παγκοσμίως από το 2010, εκφράζει συχνά την άποψή του για βασικά ζητήματα της βιομηχανίας: Στο Διεθνές Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, ζήτησε να αναθεωρήσουν οι influencers τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν το μάρκετινγκ σε μια προσπάθεια να τερματιστούν ανέντιμες ενέργειες, επισημαίνοντας ότι η Unilever δεν θα μπορούσε να συνεργαστεί με influencers που αγοράζουν followers. Ζήτησε από τις ψηφιακές πλατφόρμες να προσφέρουν αξία και προβολή στους διαφημιζόμενους και κάλεσε τα agencies να ανακαλύψουν τον εαυτό τους.
"Μία από τις βασικές ευθύνες ενός CMO είναι το να εκπροσωπεί και να επικοινωνεί τον σκοπό και τις αξίες μιας επιχείρησης τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά", δήλωσε ο Rick Gomez, CMO της Target και ένας από τους CMOs με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο. "Αυτό καθίσταται όλο και πιο σημαντικό καθώς οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις για την αγορά με βάση περισσότερα χαρακτηριστικά κι όχι μόνο βάσει brand. Οι Millennials, ειδικότερα, λαμβάνουν αποφάσεις βάσει του ποιες πεποιθήσεις εκφράζει αυτό το brand", ανέφερε. "Συχνά λέμε ότι οι Millennials δεν αγοράζουν πράγματα. Αγοράζουν πράγματα. Ως CMO, νομίζω ότι είναι κρίσιμο για μένα να διασφαλίσω ότι οι Millennials γνωρίζουν τι πιστεύει η Target και τι αντιπροσωπεύει ".
Τη δεκάδα συμπληρώνουν η Linda Boff, CMO της GE, η Leslie Berland, CMO κι επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της Twitter, ο Antonio Lucio, διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της HP Inc., ο Raja Rajamannar, CMO και υπεύθυνος επικοινωνίας της Mastercard, η Ann Lewnes, CMO της Adobe, ο Phil Schiller, ανώτερος αντιπρόεδρος παγκόσμιου μάρκετινγκ στην Apple, ο Dean Evans, CMO της Hyundai, η Kristin Lemkau, CMO της JPMorgan Chase και ο Marc Mathieu, CMO της Samsung Electronics America.