H Samsung κερδίζει την Apple σε πωλήσεις, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κινητών πλησιάζουν

H Samsung κερδίζει την Apple σε πωλήσεις, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κινητών πλησιάζουν

κινητό τηλέφωνο 2/2/18

του Panos Mourdoukoutas

Η κορεάτικη εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων Samsung, κερδίζει την Apple στις παγκόσμιες πωλήσεις smartphone, τη στιγμή που οι κινεζικές εταιρείες όπως η Xiaomi, η Oppo και η Huawei, πλησιάζουν, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα που εκπονήθηκε από την Newzoo. 

"Παγκοσμίως υπήρχαν 3,6 δισ. ενεργά smartphones σε χρήση τον Ιούνιο του 2018" γράφει η έρευνα. "Η πιο δημοφιλής μάρκα στον κόσμο είναι η Samsung με 893 εκατ. ενεργές συσκευές κινητών και μερίδιο αγοράς 27%. Ακολουθεί με μικρή διαφορά η Apple στη δεύτερη θέση και μερίδιο αγοράς στο 24%. Το προβάδισμα της Samsung οφείλεται κυρίως στην επιλογή της εταιρείας να κατασκευάσει οικονομικές συσκευές οι οποίες ταιριάζουν σε αναπτυσσόμενες αγορές, όπως είναι η Ινδία. Παγκοσμίως, οι κινεζικές Oppo, Xiaomi, Huawei και Vivo καταλαμβάνουν την 3η, 4η, 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Από κοινού και οι τέσσερις αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των ενεργών έξυπνων κινητών του πλανήτη". 

Υπάρχει μία καλή εξήγηση για αυτό: Η Apple έχει εστιάσει στο άνω άκρο κερδοφορίας της αγοράς, παρουσιάζοντας ακόμη πιο εξελιγμένα και ακριβά έξυπνα κινητά. Για παράδειγμα αυτήν την εβδομάδα η εταιρεία παρουσίασε το iPhone XR με τιμή εκκίνησης τα 749 δολ. το οποίο θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τις 19 Οκτωβρίου. Η τιμή πώλησης του iPhone XS και του iPhone XS Max ξεκινά από τα 999 δολ. και τα 1.099 δολ. αντίστοιχα. 

Έτσι έχει καταφέρει η Apple να παραμείνει ιδιαίτερα κερδοφόρα. 

διαγραμμα_apple

Στο μεταξύ, η Samsung και οι κινεζικές εταιρείες έξυπνων κινητών εστιάζουν στο κάτω άκρο της αγοράς, προσπαθώντας να χαράξουν "το μέλλον της βάσης της πυραμίδας", όπως είχε περιγράψει την στρατηγική αυτή ο C.K. Prahalad πάνω από μία 10ετία πριν. 

Υπάρχουν τρισ. δολ. διαθέσιμου εισοδήματος στα χέρια των μαζών στη βάση της παγκόσμιας εισοδηματικής πυραμίδας. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν δυνατότητες, τις οποίες συχνά οι εταιρείες παραβλέπουν ή αγνοούν πλήρως, καθώς αυτές οι αγορές είναι είτε πολύ μικρές σε όρους εν δυνάμει πωλήσεων, είτε πολύ δαπανηρές από πλευράς λειτουργικών εξόδων που απαιτούνται για την αξιοποίησή τους. 

Αντιθέτως οι κορεατικές και κινεζικές εταιρείες έχουν κατασκευάσει χαμηλού κόστους έξυπνα κινητά για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της αχανούς αγοράς. Για παράδειγμα η νέα συσκευή της Xiaomi είναι περίπου στην μισή τιμή του νέου iPhone. 

Το πρόβλημα είναι, ότι σε αντίθεση με το πάνω άκρο της αγοράς, το κάτω άκρο είναι ευαίσθητο ως προς την τιμή. Και αυτό οδηγεί σε διάβρωση των τιμών, γεγονός που πλήττει τα κέρδη. Αυτό σημαίνει ότι οι κορεατικές και κινεζικές εταιρείες κατασκευής κινητών, μπορεί να κερδίζουν στην κούρσα των παγκοσμίως πωλήσεων, αλλά χάνουν στον στίβο των κερδών. 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Hansoo Kim (Samsung Hellas): Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ανθεκτικότητα και φιλοδοξία

"Αποστολή μας στη Samsung είναι να τις ενδυναμώσουμε με ασφαλείς, συνδεδεμένες και καθοδηγούμενες από την ΑΙ τεχνολογία λύσεις".

Τι τζίρο κάνουν iPhone, iPad και MacBook στην Ελλάδα

Αυξημένες οι πωλήσεις του αμερικανού κολοσσού το α’ εξάμηνo - οι λόγοι.

Γιατί η Apple μπορεί να αφήσει στην άκρη τα πιο "εύκολα" $20 δισ.

Με ή χωρίς τη Google, η Apple διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.

Apple: Κέρδη υψηλότερα των προσδοκιών παρά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα

Οι πωλήσεις iPhone στην Κίνα έχασαν τις προσδοκίες. Εντυπωσιακές πωλήσεις για Mac, iPad.