Του Russell Flannery
Ο Klaus Wang είχε μια αξιόλογη δουλειά στη GGV Capital στη Σαγκάη από το 2015, αλλά φέτος έκανε ένα μεγάλο βήμα στη σταδιοδρομία του, για να βοηθήσει στη σύνδεση της Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σήμερα εργάζεται στη Σιγκαπούρη ως ανώτερος συνεργάτης της Sequoia Capital (Ινδίας) της Σιγκαπούρης.
"Οι πιο ελπιδοφόρες αγορές στον κόσμο" βρίσκονται στην Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) και στην Ινδία, ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του. "Θέλω να συνδέσω κινέζους επιχειρηματίες που θέλουν να πάνε στο εξωτερικό", ειδικά σε εκείνο το τμήμα της Ασίας.
Το σχετικά χαμηλό κόστος εργασίας στη Νοτιοανατολική Ασία προσελκύει ήδη πολλούς επενδυτές από το εξωτερικό. "Πολλοί κατασκευαστές μετακινούν την έδρα τους στην Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία. Είναι σίγουρα μια τάση”.
Η οικονομική γοητεία της Ινδίας επιβεβαιώθηκε από τα πρόσφατα στοιχεία. Το ΑΕΠ της χώρας κατά το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου αναπτύχθηκε κατά 8,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας την κατάταξη της χώρας ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο. Η συνεργασία μεταξύ της ASEAN και της Κίνας αποτέλεσε επίσης το επίκεντρο της συνομιλίας στο Παγκόσμιο Φόρουμ FutureChina και το Περιφερειακό Επιχειρηματικό Φόρουμ της Σιγκαπούρης που πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη στις 27-28 Αυγούστου.
Οι μακροπρόθεσμες δημογραφικές τάσεις επηρέασαν την πεποίθηση του Wang. "Η μέση ηλικία σε αυτή την περιοχή είναι πολύ μικρή," συχνά στα 20 έτη, είπε. "Η Κίνα εισέρχεται ήδη σε μια περίοδο κατά την οποία θα έχει έναν πιο ηλικιωμένο γηράσκοντα πληθυσμό".
Ο Wang εμπνέεται επίσης από την ιστορία. "Αν διαβάσετε ιστορία, θα δείτε ότι όποτε η Κίνα είναι πολύ ισχυρή στην Ασία, τότε η Νοτιοανατολική Ασία επηρεάζεται από την Κίνα. Πολλοί κινέζοι επιχειρηματίες και κεφάλαια θα πλημμυρίσουν την αγορά και θα την επηρεάσουν", πιστεύει. "Υπάρχουν πολιτιστικές πτυχές παρόμοιες με τις κινέζικες. Παρόλο που μιλούν διαφορετικές γλώσσες, μπορούμε να επικοινωνούμε πολύ καλά".
"Η Ινδία είναι μια ξεχωριστή αγορά", δήλωσε ο Wang. Ωστόσο, οι Κινέζοι μπορούν μερικές φορές να βρουν το δρόμο τους στην Ινδία με βάση μοντέλα στα οποία εργάζονται στη χώρα τους, πιστεύει.
Πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις στην Ινδία, για παράδειγμα, έχουν αντιγράψει τα πρότυπα του Internet της Κίνας, όπως του Douyin και του Toutiao. "Έτσι, όταν εξετάζουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο, οι περισσότεροι από αυτούς θα θεωρήσουν περισσότερο την Κίνα, παρά τις Η.Π.Α. ως σημείο αναφοράς τους. Είναι πολύ, πολύ ενδιαφέρον "ότι πολλοί στην Ινδία" μελετούν το μοντέλο της Κίνας. Καταλαβαίνουν ότι και οι δύο χώρες έχουν τόσους πολλούς ανθρώπους - έχουμε μια διαφορετική κουλτούρα αλλά και οι δύο έχουμε πολύ μεγάλη ιστορία", δήλωσε ο Wang.
"Η Ινδία είναι πολύ ιδιαίτερη επειδή είναι έθνος", συνέχισε ο Wang, "αλλά δεν είναι έθνος όσον αφορά στον αριθμό διαφορετικών γλωσσών που ομιλούνται εκεί. Υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικές γλώσσες στην Ινδία. Υπάρχουν 1,.2 δισ. άνθρωποι που ζουν στην Ινδία, αλλά μόνο περίπου 100-150 εκατ. μιλούν άπταιστα Αγγλικά και οι υπόλοιποι μιλούν διάφορες γλώσσες. Έτσι, η αξιοποίηση αυτής της αγοράς παρουσιάζει μια διαφορετική στρατηγική από την αξιοποίηση της κινεζικής αγοράς".
Ο Wang λέει ότι μπορεί να βοηθήσει τόσο τις κινεζικές όσο και τις τοπικές επιχειρήσεις. "Ορισμένοι Κινέζοι επιχειρηματίες θέλουν να αξιοποιήσουν την αγορά αλλά δεν έχουν κοινωνικά δίκτυα ή έχουν τοπικές γνώσεις", είπε. "Μπορώ να δώσω κάποιες πληροφορίες σε αυτούς και μπορώ να γίνω μια γέφυρα για επιχειρηματίες που αναζητούν τοπικούς πόρους και ομάδες. Μπορώ επίσης να είμαι μια γέφυρα για τους τοπικούς επιχειρηματίες που θέλουν να αξιοποιήσουν τη γνώση και την τεχνολογία της Κίνας".