Ο ελληνικός εφοπλισμός "ποντάρει" σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά

Ο ελληνικός εφοπλισμός "ποντάρει" σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά

Της Αναστασίας Βαμβακά

Περισσότερα από 4 δισ. έχουν δώσει οι Έλληνες εφοπλιστές από τις αρχές του έτους για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με  την Allied Shipping Research, ο ελληνικός εφοπλισμός έχει "ποντάρει" κυρίως στην αγορά δεξαμενόπλοιων και φορτηγών.

Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 9 Οκτωβρίου  έχουν δώσει ήδη 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 208 πλοίων εκ των οποίων 101 δεξαμενόπλοια (2,186 δισεκατομμυρίων), 99 είναι φορτηγά (αξίας 2,178 δισεκατομμυρίων δολαρίων), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και δύο άλλης κατηγορίας.

Δεύτερη στη κατάταξη αγοράς είναι οι Κινέζοι με 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για 169 πλοία εκ των οποίων 105 είναι φορτηγά αξίας 1,7 δισ., 42 δεξαμενόπλοια, αξίας 752,3 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.

Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 31,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.476 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

– 11,2 δισ. για 544 δεξαμενόπλοια

-10,611 δισεκατομμύρια για 543 φορτηγά πλοία

-5,805 δισεκατομμύρια για 159 container vessels

-2,1 δισεκατομμύρια για 72 υγραεριοφόρα

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 13,7% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,2% και τα δεξαμενόπλοια το 18,5%.

Περισσότερα από Forbes

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Νέες παραγγελίες πλοίων: Πού επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι εφοπλιστές επενδύουν σε λιγότερα πλοία, αλλά με προηγμένη τεχνολογία, καθαρές μηχανές και στρατηγική πρόβλεψη για τις αγορές του μέλλοντος.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός "Εθνικού Πλοίου"

Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.