ΟΠΑΠ: Ισχυρά αποτελέσματα στο εννεάμηνο και υγιείς επιδόσεις στο γ΄ τρίμηνο παρά τις προκλήσεις

ΟΠΑΠ: Ισχυρά αποτελέσματα στο εννεάμηνο και υγιείς επιδόσεις στο γ΄ τρίμηνο παρά τις προκλήσεις

Ισχυρά αποτελέσματα κατέγραψε ο ΟΠΑΠ στο εννεάμηνο του 2023, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη των retail δραστηριοτήτων και τις δυναμικές επιδόσεις των online δραστηριοτήτων. Υγιείς ήταν οι οικονομικές επιδόσεις και στο γ’ τρίμηνο του έτους, παρά τα μη ευνοϊκά συγκρίσιμα μεγέθη σε ετήσια βάση και έκτακτες εξελίξεις που επηρέασαν τα έσοδα της εταιρείας, όπως σημείωσε η διοίκηση του ΟΠΑΠ, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων σε αναλυτές.

Ειδικότερα, κατά το γ΄ τρίμηνο του 2023, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) ανήλθαν στα 481 εκατ. ευρώ (-3,6% ετησίως), τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 145,4 εκατ. ευρώ (-26,4% ετησίως), ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 83,3 εκατ. ευρώ (-29,8% ετησίως). Σε επίπεδο εννεάμηνου, τα GGR διαμορφώθηκαν στα 1.506,5 εκατ. ευρώ (+7,8% ετησίως), ενώ τα EBITDA ανήλθαν στα 519,9 εκατ. ευρώ (-2,5% ετησίως) και τα καθαρά κέρδη στα 307,7 εκατ. ευρώ (+7,7% ετησίως).

Μιλώντας στους αναλυτές, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas, σχολίασε ότι τα αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου επηρεάστηκαν από την έλλειψη μεγάλων τζακ ποτ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τις επιπτώσεις των μεγάλων φυσικών καταστροφών σε διάφορες περιοχές της χώρας και την ασυνήθιστα υψηλή μεταβλητότητα στον αθλητικό στοιχηματισμό και την έλλειψη μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του ΟΠΑΠ εξέφρασε την εκτίμηση ότι τα EBITDA για το σύνολο του 2023 θα διαμορφωθούν στα 720-740 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ο κύριος Karas στάθηκε στη συνεπή υλοποίηση της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward, σημειώνοντας ότι οι στρατηγικές πρωτοβουλίες της εταιρείας αποδίδουν καρπούς, καθώς εστιάζουν στην αναβάθμιση των προτάσεων του ΟΠΑΠ προς τους πελάτες τόσο στο retail, όσο και στο online κανάλι.

Δυναμική εξέλιξη των retail δραστηριοτήτων

Οι retail δραστηριότητες του ΟΠΑΠ συνεχίζουν να εξελίσσονται με επιτυχία, χάρη στις πρωτοβουλίες για την ψηφιοποίηση του δικτύου και την αναβάθμιση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Μεταξύ άλλων, η νέα πλατφόρμα του Πάμε Στοίχημα προσφέρει στους πελάτες των καταστημάτων ΟΠΑΠ μια αναβαθμισμένη πρόταση και εμπειρία παιχνιδιού, μέσα από χαρακτηριστικά όπως το σημαντικά βελτιωμένο cash out και το bet builder, που είναι διαθέσιμα από την έναρξη της αθλητικής σεζόν.  

Επιπλέον, το Free Win, το πρώτο δωρεάν παιχνίδι για τα πρακτορεία ΟΠΑΠ, που είναι διαθέσιμο μέσω της εφαρμογής OPAP Store App, συμβάλλει στην προσέλκυση νέων κοινών, στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα και στην αύξηση της πιστότητας (loyalty) των πελατών. Συνολικά, το Free Win έχει στηρίξει την περαιτέρω άνοδο του OPAP Store App, καθώς από την έναρξη της διάθεσής του, 100.000 νέοι πελάτες έχουν εγγραφεί στο OPAP Store App, το οποίο κατέγραψε νέο ρεκόρ, με τη βάση των χρηστών του να αγγίζει τους 800.000.

Ανανέωση των αριθμοπαιχνιδιών που διεξάγονται μέσω κληρώσεων

Στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις πρωτοβουλίες ανανέωσης του χαρτοφυλακίου των αριθμοπαιχνιδιών που διεξάγονται μέσω κληρώσεων. Η στρατηγική αυτή κίνηση λαμβάνει χώρα ενόψει και της διάθεσης του Eurojackpot στην ελληνική αγορά, εντός του α΄ εξαμήνου του 2024. 

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα η επανατοποθέτηση του ΛΟΤΤΟ ως παιχνίδι μηνιαίων καταβολών κερδών. Η κίνηση αυτή έχει τύχει θερμής υποδοχής από τους πελάτες και τους πράκτορες του ΟΠΑΠ, σημειώνοντας ενθαρρυντικά αρχικά αποτελέσματα. Το αμέσως επόμενο διάστημα, θα προχωρήσει και η ανανέωση του ΤΖΟΚΕΡ, του δημοφιλέστερου παιχνιδιού κληρώσεων της εταιρείας, με στόχο τη διατήρηση της δυναμικής του.

Συνεχιζόμενη ανάπτυξη για τις online δραστηριότητες του ΟΠΑΠ

Η ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων συνεχίστηκε για ένα ακόμη τρίμηνο, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία τα επόμενα χρόνια.

Το Opaponline.gr, η νέα iLottery πλατφόρμα της εταιρείας, συνέχισε να καταγράφει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, έχοντας επιτύχει σημαντική αύξηση της παικτικής δραστηριότητας και της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Επιπλέον, ενίσχυση της παικτικής δραστηριότητας και της αλληλεπίδρασης σημειώνεται και στο Pamestoixima.gr, χάρη σε νέα δωρεάν παιχνίδια και προωθητικές ενέργειες, τόσο για τους παίκτες του αθλητικού στοιχήματος, όσο και για τους παίκτες του online casino.

Σημαντική διάκριση ESG για τον ΟΠΑΠ

Για μια ακόμη χρονιά, η MSCI επιβεβαίωσε την υψηλή αξιολόγηση του ΟΠΑΠ σε σχέση με κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance). Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2023, επαναβεβαιώθηκε η αξιολόγηση "ΑΑ" του ΟΠΑΠ, η οποία είναι η υψηλότερη που έχει αποδοθεί σε εταιρεία τυχερών παιχνιδιών σε κλίμακα από "CCC" έως "ΑΑΑ".

Αυτή είναι η τέταρτη συνεχής χρονιά που η MSCI αποδίδει αξιολόγηση "AA" στον ΟΠΑΠ, γεγονός που αναδεικνύει την εστίαση της εταιρείας σε κριτήρια και μετρήσιμους δείκτες που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνει την ισχυρή δέσμευσή του ΟΠΑΠ ως προς την υλοποίηση δράσεων και πολιτικών για τη διαχείριση ρίσκων και την αξιοποίηση ευκαιριών που αφορούν ζητήματα ESG.

Περισσότερα από Forbes

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.