Πώς αναπτύσσεται η Carrefour στην Ελλάδα – Το ταμείο του 2024 και ο μαγικός αριθμός 70

Πώς αναπτύσσεται η Carrefour στην Ελλάδα – Το ταμείο του 2024 και ο μαγικός αριθμός 70

Της Ξανθής Γούναρη

Τρία χρόνια συμπληρώνονται απ’ όταν η ταμπέλα της Carrefour επανήλθε στην εγχώρια αγορά, με τη Retail & More, θυγατρική εταιρεία της AVE Α.Ε., να φιλοδοξεί ότι στο τέλος του 2025 τα καταστήματα με την επωνυμία του κορυφαίου λιανοπωλητή θα ξεπεράσουν τα 70 εντός συνόρων.

Συγκεκριμένα, η Retail & More που έχει αναλάβει το master franchise της Carrefour στην Ελλάδα και σε ακόμη πέντε βαλκανικές χώρες, στοχεύει εφέτος στην προσθήκη 25 νέων σημείων -εταιρικών και franchise- πανελλαδικά, συνεχίζοντας το πλάνο ανάπτυξης της γαλλικής φίρμας.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται από τη διοίκηση του ομίλου AVE των Νίκου και Γιάννη Βαρδινογιάννη, μέσω της Retail & More η εισηγμένη αναμένει να "γράψει" εφέτος αυξημένες πωλήσεις σε διψήφιο ποσοστό, λόγω ωρίμανσης των υφιστάμενων καταστημάτων και οργανικής ανάπτυξης σε Ελλάδα και Βουλγαρία.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο στόχος για τη λειτουργία 70 καταστημάτων Carrefour στην ελληνική αγορά είχε τεθεί και το 2024 όμως οι προσδοκίες δεν επιβεβαιώθηκαν, ενώ η απόκλιση από τους στόχους έχει συμβεί κι άλλες φορές, αποδεικνύοντας ότι η επέκταση του δικτύου δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Το "όπλο" των εξαγορών

Ενδεχομένως εάν χρησιμοποιηθεί το "όπλο" των εξαγορών, όπως έγινε με τη μικρή αλυσίδα Economy με 11 καταστήματα, η οποία απορροφήθηκε από την Retail & More πέρσι τον Ιούλιο, ο αναπτυξιακός σχεδιασμός να υλοποιηθεί γρηγορότερα. Άλλωστε η AVE Group (πρώην Επιχειρήσεις Εικόνας και Ήχου), που στοχεύει σταδιακά να επιχειρεί μόνο στο λιανεμπόριο "καθαρίζοντας" από άλλες ζημιογόνες δραστηριότητες, φέρεται να εξετάζει εξαγορές όχι μόνο μικρών παικτών αλλά και μεσαίων με ευρύ δίκτυο καταστημάτων.

Με βάση τις οικονομικές καταστάσεις της AVE για το 2024 το δίκτυο των καταστημάτων με την επωνυμία Carrefour αριθμούσε 46 καταστήματα.

Εν τω μεταξύ μια τουλάχιστον εξαγορά τοπικής αλυσίδας εξετάζεται και στη Βουλγαρία προκειμένου να ενισχυθεί το δίκτυο των καταστημάτων Carrefour στη γειτονική χώρα, ενώ για την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας σχεδιάζεται η δημιουργία τουλάχιστον τεσσάρων εταιρικών flagship καταστημάτων σε Σόφια και Φιλιππούπολη (Plovdiv).

Πέρσι εγκαινιάστηκαν 13 καταστήματα Carrefour express και Carrefour market σε Σοφία, Βάρνα και Μπουργκάς.

Παράλληλα η εταιρεία έχει υπογράψει side letter με το group Carrefour για αποκλειστικότητα σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο έχοντας τη φιλοδοξία να υλοποιήσει ένα πενταετές  πλάνο ανάπτυξης στις ανωτέρω χώρες παράλληλα με Ελλάδα και Βουλγαρία.

Και στη χονδρική

Εκτός από τη λιανική, ο όμιλος από την αρχή του 2025 ποντάρει και στο χονδρικό εμπόριο διαρκών καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) μέσω της θυγατρικής του FBD A.E. (πρώην AVE Dairy).

Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για εξαγωγική δραστηριότητα προς Κύπρο και Βουλγαρία, επεκτείνοντας τη διάθεση ελληνικών προϊόντων μέσω του δικτύου Carrefour.

Παράλληλα, η Retail & More επενδύσει στο quick commerce και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στο πλαίσιο της omnichannel στρατηγικής του διεθνούς brand. Από τον Μάιο του 2024, η εταιρεία δραστηριοποιείται στο quick commerce μέσω συνεργασίας με την e-food, καταγράφοντας ήδη ενθαρρυντικά πρώτα αποτελέσματα. Την ίδια περίοδο, οριστικοποιήθηκε και η συνεργασία με τη Skroutz για την τοποθέτηση σημείων παραλαβής προϊόντων (Skroutz Points) έξω από τα καταστήματα, με επτά σημεία να έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία.

Η περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου προβλέπεται να υποστηριχθεί και μέσω της ανάπτυξης εργαλείων πελατειακής πιστότητας, με αιχμή του δόρατος την κάρτα loyalty, η οποία αναμένεται να λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο του 2025 – στόχος που είχε τεθεί και για το 2024, αλλά μετατέθηκε χρονικά.

Το οικονομικό αποτύπωμα

Παρά την επέκταση του δικτύου, τα καθαρά αποτελέσματα της Retail & More για το 2024 ήταν και πάλι ζημιογόνα, με τις ζημίες να φτάνουν τα 3,31 εκατ. ευρώ, την ώρα που ο τζίρος τριπλασιάστηκε συγκριτικά με το 2023 φθάνοντας στα 12,28 εκατ. ευρώ από 4,42 εκατ.

Ωστόσο, η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη ότι η εταιρεία θα πετύχει κερδοφορία, καθώς οι επενδύσεις και η ανάπτυξη του δικτύου θα αποδώσουν καρπούς τα επόμενα χρόνια.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα