Σε νέα τροχιά ανάπτυξης το λιμάνι Βόλου με φόντο το ινδικό ενδιαφέρον

Σε νέα τροχιά ανάπτυξης το λιμάνι Βόλου με φόντο το ινδικό ενδιαφέρον

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

Σε φάση επανασχεδιασμού μπαίνει το λιμάνι του Βόλου, καθώς το Υπερταμείο ανακοίνωσε την πρόθεσή του να προσλάβει διεθνή σύμβουλο στρατηγικής ανάπτυξης, μετά και τις πληροφορίες για αυξανόμενο ενδιαφέρον από ινδικές εταιρείες. Η κίνηση αυτή αναμένεται να καθορίσει το μέλλον του λιμένα, ο οποίος εντάσσεται στον χάρτη του διακρατικού Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), που στηρίζεται από τις ΗΠΑ.

Το Υπερταμείο, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, προκηρύσσει διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει να χαρτογραφήσει την επόμενη μέρα του λιμένα Βόλου. Ο ρόλος του θα είναι καθοριστικός, καθώς θα διαμορφώσει ένα μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο με χρονικό ορίζοντα το 2040.

Ο σύμβουλος θα αξιολογήσει τις υφιστάμενες υποδομές, τις αγορές-στόχους, τους ανταγωνιστές, θα καταγράψει τις ανάγκες των χρηστών και των τοπικών φορέων και θα εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης, με πιθανές ΣΔΙΤ, συνεργασίες με άλλα λιμάνια και έμφαση στις συνδέσεις logistics. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 18 μηνών με δυνατότητα παράτασης.

Το ινδικό ενδιαφέρον και ο ρόλος του IMEC

Πληροφορίες από αρμόδιες πηγές επιβεβαιώνουν πως ινδικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί έχουν βάλει στο μικροσκόπιό τους το λιμάνι του Βόλου, στο πλαίσιο του διαδρόμου IMEC. Πρόκειται για διεθνές σχέδιο μεταφορών που ξεκίνησε το 2023 με τη συμμετοχή της Ινδίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και άλλων χωρών, με στόχο τη δημιουργία εναλλακτικής διαδρομής μεταφορών που θα μειώσει την επιρροή της Κίνας στις ευρωπαϊκές υποδομές.

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στην Ουάσιγκτον, συζητήθηκε η επιτάχυνση των επενδυτικών πρωτοβουλιών και ανακοινώθηκε ότι έως τα μέσα του 2025 θα δρομολογηθούν νέες συνέργειες στο πλαίσιο του IMEC.

Ωστόσο, καθοριστικό ρόλο στην πορεία του λιμένα αναμένεται να παίξει και η στάση της ΟΛΘ Α.Ε., καθώς η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είχε αναδειχθεί αρχικά προτιμητέος επενδυτής για το 67% του ΟΛΒ, με προσφορά ύψους 51 εκατ. ευρώ, πριν την απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει τον σχετικό διαγωνισμό, επικαλούμενη λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Τον Ιούλιο ολοκληρώνεται και το έργο βυθοκόρησης στο λιμάνι, ύψους 9,67 εκατ. ευρώ, που εντάσσεται στο πρόγραμμα αποκατάστασης από τις φονικές κακοκαιρίες Daniel και Elias του 2023. Την εκτέλεση έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. υπό την εποπτεία της ΕΥΔΕ Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ελληνικές ναυτιλιακές στην Wall Street - Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Μια αγορά δύο ταχυτήτων εμφανίζουν στα τέλη Οκτωβρίου οι εισηγμένες στη Wall ναυτιλιακές ελληνικής διαχείρισης.

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.