Σε νέα τροχιά ανάπτυξης το λιμάνι Βόλου με φόντο το ινδικό ενδιαφέρον

Σε νέα τροχιά ανάπτυξης το λιμάνι Βόλου με φόντο το ινδικό ενδιαφέρον

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

Σε φάση επανασχεδιασμού μπαίνει το λιμάνι του Βόλου, καθώς το Υπερταμείο ανακοίνωσε την πρόθεσή του να προσλάβει διεθνή σύμβουλο στρατηγικής ανάπτυξης, μετά και τις πληροφορίες για αυξανόμενο ενδιαφέρον από ινδικές εταιρείες. Η κίνηση αυτή αναμένεται να καθορίσει το μέλλον του λιμένα, ο οποίος εντάσσεται στον χάρτη του διακρατικού Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), που στηρίζεται από τις ΗΠΑ.

Το Υπερταμείο, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, προκηρύσσει διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει να χαρτογραφήσει την επόμενη μέρα του λιμένα Βόλου. Ο ρόλος του θα είναι καθοριστικός, καθώς θα διαμορφώσει ένα μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο με χρονικό ορίζοντα το 2040.

Ο σύμβουλος θα αξιολογήσει τις υφιστάμενες υποδομές, τις αγορές-στόχους, τους ανταγωνιστές, θα καταγράψει τις ανάγκες των χρηστών και των τοπικών φορέων και θα εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης, με πιθανές ΣΔΙΤ, συνεργασίες με άλλα λιμάνια και έμφαση στις συνδέσεις logistics. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 18 μηνών με δυνατότητα παράτασης.

Το ινδικό ενδιαφέρον και ο ρόλος του IMEC

Πληροφορίες από αρμόδιες πηγές επιβεβαιώνουν πως ινδικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί έχουν βάλει στο μικροσκόπιό τους το λιμάνι του Βόλου, στο πλαίσιο του διαδρόμου IMEC. Πρόκειται για διεθνές σχέδιο μεταφορών που ξεκίνησε το 2023 με τη συμμετοχή της Ινδίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και άλλων χωρών, με στόχο τη δημιουργία εναλλακτικής διαδρομής μεταφορών που θα μειώσει την επιρροή της Κίνας στις ευρωπαϊκές υποδομές.

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στην Ουάσιγκτον, συζητήθηκε η επιτάχυνση των επενδυτικών πρωτοβουλιών και ανακοινώθηκε ότι έως τα μέσα του 2025 θα δρομολογηθούν νέες συνέργειες στο πλαίσιο του IMEC.

Ωστόσο, καθοριστικό ρόλο στην πορεία του λιμένα αναμένεται να παίξει και η στάση της ΟΛΘ Α.Ε., καθώς η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είχε αναδειχθεί αρχικά προτιμητέος επενδυτής για το 67% του ΟΛΒ, με προσφορά ύψους 51 εκατ. ευρώ, πριν την απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει τον σχετικό διαγωνισμό, επικαλούμενη λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Τον Ιούλιο ολοκληρώνεται και το έργο βυθοκόρησης στο λιμάνι, ύψους 9,67 εκατ. ευρώ, που εντάσσεται στο πρόγραμμα αποκατάστασης από τις φονικές κακοκαιρίες Daniel και Elias του 2023. Την εκτέλεση έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. υπό την εποπτεία της ΕΥΔΕ Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Περισσότερα από Forbes

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός "Εθνικού Πλοίου"

Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset.

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028.

Βαρδινογιάννης και Λιβανός σε συνεργασία για ανεφοδιασμό καυσίμων

Η Global Chartering ενώνει τις δυνάμεις της με την ελληνική εταιρία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στον εφοδιασμό πλοίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη για το διεθνές εμπόριο

Νέες επενδύσεις υψούς 250 εκατ. ευρώ καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων.

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις "πράσινων" πλοίων - Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα.

Συνεχίζει στο τιμόνι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού

Μετά και την συγκρότηση σε σώμα της νέας διοίκησης.