L’Oréal: Επιχειρηματική υπευθυνότητα με πυξίδα τη βιωσιμότητα

L’Oréal: Επιχειρηματική υπευθυνότητα με πυξίδα τη βιωσιμότητα

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία και όπου οι απαιτήσεις για βιώσιμες και υπεύθυνες πρακτικές γίνονται πιο επιτακτικές από ποτέ, η L’Oréal αναδεικνύεται ως παγκόσμιο υπόδειγμα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας. Για περισσότερα από 25 χρόνια η εταιρεία επενδύει ενεργά σε μια βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς προοπτική, με στόχο όχι μόνο την προστασία της ομορφιάς του πλανήτη, αλλά και την ενδυνάμωση των κοινοτήτων σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Ολοκληρωμένη περιβαλλοντική στρατηγική

Με το στρατηγικό πλάνο "L’Oréal for the Future", που ξεκίνησε το 2020, η κορυφαία εταιρεία ομορφιάς έχει υιοθετήσει έναν φιλόδοξο οδικό χάρτη με ορίζοντα το 2030, θέτοντας συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους βιωσιμότητας.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της κλιματικής μετάβασης, στοχεύει στη μείωση, σε απόλυτες τιμές, κατά 57% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG Scope 1 & 2) σε σύγκριση με το 2019, ενώ για τις εκπομπές που σχετίζονται με προμήθειες, μεταφορές προϊόντων & υλικών και επαγγελματικά ταξίδια (GHG Scope 3) στοχεύει σε μείωση κατά 28%.
Ένα ακόμα κρίσιμο στοιχείο της στρατηγικής της είναι η χρήση κατά 100% ανανεώσιμης ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της παγκοσμίως. 

Η εταιρεία επενδύει επίσης σημαντικά στην προστασία της φύσης, με έμφαση στη βιοποικιλότητα και το νερό. Μέχρι το 2030 επιδιώκει το 90% των βιολογικών υλικών που χρησιμοποιεί –είτε στις φόρμουλες είτε στις συσκευασίες– να προέρχονται από βιώσιμες πηγές, ενώ το 75% των συστατικών των προϊόντων της να προέρχονται από τη φύση ή από ανακυκλωμένα υλικά. Σε ό,τι αφορά το νερό, στόχο αποτελεί η σημαντική μείωση της κατανάλωσης νερού με ανάπτυξη προϊόντων εξοικονόμησης νερού για αγορές με λειψυδρία, καθώς και η χρήση αποκλειστικά ανακυκλωμένου ή επαναχρησιμοποιημένου νερού στις βιομηχανικές της μονάδες.

Παράλληλα, προωθεί την κυκλική οικονομία και δεσμεύεται έως το 2030 να μειώσει κατά 50% τη χρήση παρθένου πλαστικού (virgin plastic) στις συσκευασίες της σε σύγκριση με το 2019, ενώ τουλάχιστον το ήμισυ των υλικών συσκευασίας της θα προέρχεται από ανακυκλωμένες ή βιολογικές πηγές. Στο ίδιο πλαίσιο, ο όμιλος L’Oreal στοχεύει στη μείωση της έντασης συσκευασίας (packaging intensity) κατά 20% σε σύγκριση με το 2019. 

Κοινωνική ευθύνη με ανθρώπινο πρόσημο

Η δέσμευση της L’Oréal δεν περιορίζεται στο περιβάλλον, αλλά η κοινωνική συνοχή αποτελεί επίσης κεντρικό άξονα της στρατηγικής της. Ένας από τους πιο φιλόδοξους στόχους της είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης στην εργασία για 100.000 άτομα από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Επιπλέον, ζητεί από όλους τους στρατηγικούς της προμηθευτές να εφαρμόσουν πολιτικές για την παροχή αξιοπρεπών αμοιβών, ενώ, μέσω κοινωνικών πρωτοβουλιών των brands της, επιδιώκει να στηρίξει συνολικά 10 εκατομμύρια ανθρώπους και να ενδυναμώσει 5 εκατομμύρια γυναίκες σε παγκόσμιο επίπεδο. 
Μεταξύ των πιο δυναμικών πρωτοβουλιών των brands της εταιρείας συγκαταλέγονται το πρόγραμμα "Brave Together" της Maybelline NY, το οποίο παρέχει εργαλεία αναγνώρισης άγχους και κατάθλιψης, σε συνεργασία με την ΕΠΑΨΥ στην Ελλάδα. Η L’Oréal Paris υλοποιεί το "Stand Up", ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατά της παρενόχλησης στον δρόμο, σε συνεργασία με Right To Be και W.I.N. Hellas. Η Garnier προωθεί την πρωτοβουλία "Green Beauty", με δράσεις καθαρισμού παραλιών και εκπαιδευτικά προγράμματα, σε συνεργασία με την All For Blue.

Η La Roche-Posay υποστηρίζει ογκολογικούς ασθενείς και τους φροντιστές τους, σε συνεργασία με τους οργανισμούς "Αγκαλιάζω" και "Φλόγα". Η Lancôme, με το πρόγραμμα "Write Your Future", επενδύει στην εκπαίδευση και καθοδήγηση γυναικών, προσφέροντας υποτροφίες μέσω της eCornell σε συνεργασία με τη Mexoxo. Παράλληλα, η YSL Beauty ενισχύει την ενημέρωση γύρω από την ενδοσυντροφική βία με την καμπάνια "Abuse Is Not Love".

Σε επίπεδο επαγγελματικής υποστήριξης, το πρόγραμμα "Κοινωνικό Κομμωτήριο" της L’Oréal Professional Products προσφέρει περιποίηση σε ευάλωτες ομάδες με τη συνδρομή εθελοντών κομμωτών, σε συνεργασία με το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων.

Επίσης, μέσω του "L’Oréal Fund for Women" και του "Fondation L’Oréal", η εταιρεία ενισχύει γυναίκες σε ευάλωτες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, ενθαρρύνοντας την εκπαίδευση, την ηγεσία και την οικονομική τους αυτοδυναμία.

Καινοτομία με στόχο τη βιωσιμότητα

Ένα από τα πλέον καινοτόμα προγράμματα της εταιρείας είναι το "Sustainable Innovation Accelerator", που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2025. Με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια, το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογικών λύσεων που θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας καλλυντικών. Το επίκεντρο των δράσεων περιλαμβάνει την απαλλαγή από ορυκτά υλικά, τη διαχείριση του νερού, την κυκλική οικονομία και τη μείωση εκπομπών. Η L’Oréal συνεργάζεται με το Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL) για την παροχή καθοδήγησης σε startups και καινοτόμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Παγκόσμια διάκριση

Τον Φεβρουάριο του 2025 η L’Oréal τιμήθηκε για ένατη διαδοχική χρονιά με την ανώτατη περιβαλλοντική αξιολόγηση "Triple A" από τον ανεξάρτητο οργανισμό CDP – για την κλιματική της δράση, την προστασία των δασών και τη διαχείριση των υδάτινων πόρων. Είναι η μοναδική εταιρεία στον κόσμο που έχει επιτύχει αυτή τη διάκριση, γεγονός που αποδεικνύει πως η βιωσιμότητα αποτελεί δομικό στοιχείο της ταυτότητάς της. 

Μεταξύ των βασικών επιδόσεων που αναδεικνύονται, περιλαμβάνονται η χρήση ανανεώσιμης ενέργειας σε ποσοστό 91% στις εγκαταστάσεις της, η μείωση κατά 54% της κατανάλωσης νερού ανά προϊόν, καθώς και το γεγονός ότι το 93% των βιολογικών συστατικών προέρχεται από ανιχνεύσιμες και βιώσιμες πηγές. 

Ενδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού

Η δέσμευση της L’Oréal εκτείνεται και στο εσωτερικό της οργανωτικής της κουλτούρας, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που ενισχύει την πολιτισμική και κοινωνικοοικονομική ποικιλομορφία, επιταχύνει την ένταξη και την υποστήριξη ατόμων με αναπηρίες, λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες όλων των ηλικιακών ομάδων και προάγει τη συμπερίληψη των LGBTQIA+ κοινοτήτων. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 54% των ηγετικών θέσεων στην εταιρεία κατέχονται από γυναίκες, το 16% του εργατικού δυναμικού είναι άνω των 50 ετών, ενώ περισσότερες από 25.000 ευκαιρίες απασχόλησης έχουν δοθεί σε άτομα κάτω των 30 ετών.