Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Με επιστροφή στην κερδοφορία έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του 2025 για τη Seanergy Maritime Holdings Corp., η οποία ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματά της. Η εταιρεία, που διαχειρίζεται στόλο αποκλειστικά με πλοία τύπου Capesize, διανέμει μέρισμα $0,05 ανά μετοχή για 15ο συνεχόμενο τρίμηνο – μια ένδειξη σταθερότητας σε περιβάλλον αυξημένων διακυμάνσεων.
Συγκεκριμένα, ο καθαρός κύκλος εργασιών για το δεύτερο τρίμηνο διαμορφώθηκε στα $37,5 εκατ., μειωμένος σε σχέση με τα $43,1 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Το προσαρμοσμένο EBITDA περιορίστηκε στα $18,3 εκατ. από $28 εκατ. πέρυσι, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα $2,9 εκατ., έναντι $14,1 εκατ. πέρυσι. Παρά τα χαμηλότερα έσοδα, η εταιρεία παρουσίασε θετική απόδοση χάρη στην ανάκαμψη της αγοράς Capesize, με μέσο TCE στα $19.807, 6% υψηλότερο από τον BCI.
Σε επίπεδο εξαμήνου, τα στοιχεία δείχνουν ακόμα μεγαλύτερη υποχώρηση: κύκλος εργασιών $61,7 εκατ. έναντι $81,4 εκατ. το 2024, και προσαρμοσμένο EBITDA $26,3 εκατ. έναντι $51,2 εκατ.. Το TCE για το πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα $16.679, μειωμένο από τα $25.365 της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι. Ωστόσο, τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο κρατήθηκαν σταθερά, στα $6.937 την ημέρα.
Παρά την υποχώρηση των μεγεθών, ο CEO της Seanergy, Σταμάτης Τσαντάνης, εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος. "Επιστρέψαμε", δήλωσε, "στην κερδοφορία χάρη στην ανάκαμψη της αγοράς και τη στοχευμένη στρατηγική αντιστάθμισης που ακολουθήσαμε. Διατηρούμε χαμηλό δανεισμό και είμαστε έτοιμοι να επωφεληθούμε από τη θετική πορεία του δεύτερου εξαμήνου".
Σύμφωνα με την εταιρεία, το 62% των ημερών του τρίτου τριμήνου έχει ήδη "κλειδώσει" στα $22.375, ενώ το προβλεπόμενο TCE φθάνει τα $23.081. Επτά πλοία έχουν εξασφαλίσει σταθερούς ναύλους $22.400/ημέρα, γεγονός που προσφέρει προβλεψιμότητα εσόδων. Το υπόλοιπο του στόλου διατηρεί έκθεση στην spot αγορά, διατηρώντας την ευελιξία.
Η αναδιάρθρωση του δανεισμού αποτελεί ακόμα ένα θετικό βήμα. Η Seanergy ολοκλήρωσε εντός του 2025 συναλλαγές ύψους $110,6 εκατ., περιλαμβανομένης της εξαγοράς του M/V Blueship μέσω sale and leaseback ύψους $22,5 εκατ. Με τον τρόπο αυτό, έχει εξαλείψει όλες τις λήξεις δανείων του 2025, ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική της θέση.
Στο ευρύτερο περιβάλλον της αγοράς, ο δείκτης BCI ανέκαμψε στα $18.700 το δεύτερο τρίμηνο (από $13.000 το πρώτο), λόγω αύξησης 16% στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία και Βραζιλία. Επιπλέον, οι εξαγωγές βωξίτη από τη Δυτική Αφρική σημείωσαν άνοδο 33% στο πρώτο εξάμηνο, στήριγμα για τη ζήτηση Capesize.
Η προσφορά νέων πλοίων παραμένει περιορισμένη, με τις παραγγελίες Capesize να βρίσκονται μόλις στο 8% του παγκόσμιου στόλου, ενώ το 7% του στόλου είναι άνω των 20 ετών. Ο συνδυασμός χαμηλής αύξησης προσφοράς και περιβαλλοντικών κανονισμών περιορίζει τις μελλοντικές πιέσεις στις ναύλα.
Η Seanergy, με στόλο 21 Capesize, ισχυρό ισολογισμό ($257,7 εκατ. ίδια κεφάλαια) και ταμειακά διαθέσιμα $25,4 εκατ., επιλέγει συγκρατημένη ανάπτυξη και διατήρηση θετικών ταμειακών ροών. Η συνολική της προσέγγιση συνδυάζει βελτιωμένη εμπορική τοποθέτηση, συντηρητικό χρηματοδοτικό προφίλ και διανομή μερίσματος, παρά τις αντιξοότητες της αγοράς.