Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη των διυλιστηρίων που θα χρηματοδοτήσουν το market pass

Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη των διυλιστηρίων που θα χρηματοδοτήσουν το market pass

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ένα ποσό της τάξης των 650 εκατ. ευρώ αναμένεται να συγκεντρωθεί από τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστήριων, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το νέο μέτρο της χορήγησης του market pass. 

Πώς όμως διαμορφώθηκαν τα κέρδη των δύο διυλιστηριακών ομίλων που θα φορολογηθούν εκτάκτως με τα έσοδα να κατευθύνονται για τη χρηματοδότηση του νέου μέτρου; 

Ο όμιλος της Motor Oil το 2021, εμφάνισε κύκλο εργασιών 10.266,591 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 68%% σε σχέση με τα 6.120,439 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020. Οι αυξημένες πωλήσεις οφείλονται αφενός στη αύξηση των τιμών του πετρελαίου και των προϊόντων και αφετέρου στην ενίσχυση της ζήτησης εντός και εκτός Ελλάδος μετά την οικονομική ανάκαμψη που ακολούθησε την άρση των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η ΜΟΗ διατήρησε τον έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα της, καθώς οι πωλήσεις εξωτερικού ανήλθαν στο 80% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων της χρονιάς, έναντι 76,65% το 2020. Παράλληλα κατά τη διάρκεια της χρήσης του 2021 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 428 εκατ. ευρώ, μεταξύ άλλων για έργα του διυλιστηρίου της Motor Oil αλλά και στον τομέα των ΑΠΕ. Η προ φόρων κερδοφορία της ΜΟΗ διαμορφώθηκε στα 258,204 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων κατέγραψε από την πλευρά του πωλήσεις ύψους 9.222,235 εκατ. ευρώ με αύξηση της τάξης του 60% σε σχέση με τα 5.781,791 εκατ. ευρώ του 2020. Κατά τη διάρκεια της χρήσης,  ολοκληρώθηκε η εταιρική αναδιάρθρωση και ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου διακυβέρνησης. Η εταιρεία είδε βελτίωση αποτελεσμάτων λόγω αυξημένης παραγωγής και εξαγωγών, με τις συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών να φθάνουν τους 15,2 εκατ. τόνους. Συνολικά, υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους €400 εκατ.,  με έμφαση σε νέα ενέργεια, έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ασφάλειας, ενώ ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Φ/Β πάρκου 204 MW στην Κοζάνη.  Κατά τη διάρκεια του έτους, ο Όμιλος προχώρησε στην διαμόρφωση και υλοποίηση της νέας στρατηγικής του, "Vision 2025", ένα φιλόδοξο σχέδιο που είχε στόχο την βελτίωση της λειτουργίας του Ομίλου, αλλά και την αλλαγή στρατηγικής κατεύθυνσης προς την πράσινη ενέργεια. Τα κέρδη προ φόρων των Ελληνικών Πετρελαίων το 2021 διαμορφώθηκαν στα 407,073 εκατ. ευρώ. 

Δηλαδή αθροιστικά η κερδοφορία των Ελληνικών Πετρελαίων και της Motor Oil Hellas το 2021 διαμορφώθηκε σε 665,277 εκατ. ευρώ

2022

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα του 2022, η Motor Oil Hellas στο 9μηνο του έτους είχε πωλήσεις 12,7 δις. ευρώ και κερδοφορία προ φόρων στο 1,277 δις. ευρώ. Αντίστοιχα η Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) είχε κύκλο εργασιών 10,967 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,396 δισ. ευρώ. 

Δηλαδή η συνδυασμένη κερδοφορία προ φόρων για MOH και Helleniq Energy το 2022 ανήλθε στο 9μηνο του έτους στα 2,673 δισ. ευρώ 

Περισσότερα από Forbes

Τι να περιμένουμε από το αμερικανικό χρηματιστήριο το 2026

Το 2025 κλείνει ως μια σχετικά ισχυρή χρονιά για τον S&P 500, αφού ο έχει σημειώσει "άλμα" 17%.

Ξεχάστε τους δασμούς - Η κυβέρνηση Τραμπ πρέπει να τιθασεύσει αλλιώς την ΕΕ

Η Ουάσινγκτον πρέπει να ξεκαθαρίσει ότι οι αμερικανικές εταιρείες δεν λογοδοτούν στους ρυθμιστικούς φορείς της ΕΕ.

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς σκάει μια "φούσκα" 10 τρισ. δολαρίων;

"Αυτή τη φορά είναι διαφορετικά" είναι οι πέντε πιο επικίνδυνες λέξεις στον χρηματοοικονομικό τομέα.

Σαρώνουν τα second hand είδη: Στο +357% στην πενταετία, πάνε για νέο ρεκόρ φέτος

Από ρούχα έως ηλεκτρονικά η ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων "τρέχει" με +36,3% στο εννεάμηνο. Το διπλό "καύσιμο" της ανάπτυξης. Ποιοι τα επιλέγουν.

Αν οι κυβερνήσεις τυπώνουν χρήμα, τότε δεν το ξοδεύουν

Οι κυβερνήσεις μπορούν να τυπώσουν χρήματα ή να δαπανήσουν, αλλά δεν μπορούν να κάνουν και τα δύο συγχρόνως.

Η επόμενη πιστωτική κρίση ίσως έρθει από τα δάνεια $τρισ. για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η αγορά ομολόγων μπορεί να έχει την ικανότητα να χρηματοδοτήσει την ΤΝ, αλλά ίσως δεν μπορεί να σηκώσει το ρίσκο.

Η "φούσκα" της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η μόνη απειλή - Όλα τα σήματα κινδύνου

Ο οικονομολόγος John Galbraith επισημαίνει ότι οι "φούσκες" σχηματίζονται κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο.

Η Ευρώπη είναι ο μεγάλος χαμένος στον οικονομικό πόλεμο ΗΠΑ - Κίνας

Η επιδίωξη των ΗΠΑ για οικονομική επικράτηση έναντι της Κίνας υπονομεύει τη συνεργασία της με την ΕΕ.

Η Κίνα θα μπορούσε να "γκρεμίσει" τις τιμές του πετρελαίου

Η λήψη αποφάσεων από το Πεκίνο για το επιθυμητό επίπεδο αποθεμάτων πετρελαίου δεν είναι ξεκάθαρη.

Enerwave: Στο τραπέζι η δεύτερη μονάδα ηλεκτρισμού και το FSRU στη Θεσσαλονίκη

Η φιλοσοφία και ο στόχος για διπλασιασμό ισχύος και μεριδίου αγοράς.

Θα σώσει ή θα "γκρεμίσει" τη Νέα Υόρκη ο φόρος Μαμντάνι για τους εκατομμυριούχους;

Οι επιπτώσεις για τους εκατομμυριούχους της Νέας Υόρκης από τη φορολόγηση που έχει εξαγγείλει ο νέος δήμαρχος.

Αυτή η bull market μπορεί να καταλήξει σε "μακελειό"

Η Fed κάνει λάθος: η σωστή αντίδραση στην απειλή του πληθωρισμού δεν είναι να περιορίσει την οικονομία.