Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Της Alex Ledsom

Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ελπίζει να εισαγάγει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια ελάχιστη τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια προκειμένου να εξαλείψει τη δυνατότητα διεξαγωγής πτήσεων χαμηλού κόστους. Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clément Beaune, δήλωσε σε συνέντευξή του στο επιχειρηματικό περιοδικό Obs ότι δεν είναι πλέον εφικτό σε μια περίοδο περιβαλλοντικής κρίσης να αγοράζει κανείς εισιτήρια που να κοστίζουν μόλις 10 δολάρια.

Ο Beaune ήταν ξεκάθαρος ως προς το ότι η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτό θα αποτελέσει κανόνα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα εφαρμοστεί σε ολόκληρο το μπλοκ.

Είναι μια πολλά υποσχόμενη αρχή για τους Γάλλους περιβαλλοντιστές κατά την επιστροφή στην εργασία της γαλλικής κυβέρνησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές - αφότου πρότειναν επενδύσεις 110 εκατομμυρίων δολαρίων σε σιδηροδρομικές υποδομές στον προσεχή προϋπολογισμό από την αύξηση των φόρων στις αεροπορικές εταιρείες, υπάρχουν σχέδια για επανεκκίνηση του νυχτερινού τρένου από Παρίσι προς Βερολίνο, με διαχειρίστρια την ÖBB τρεις φορές την εβδομάδα από τον Δεκέμβριο και μετά, με αρχικό κόστος μόλις 29 δολάρια.

Επιπλέον, μετά την εισαγωγή ενός νόμου ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων όταν υπάρχει ήδη δρομολόγιο τρένου κάτω των 2,5 ωρών, η γαλλική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να επαναλάβει ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στη Γερμανία, το οποίο επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις σε οποιαδήποτε δημόσια συγκοινωνία για περίπου 50 δολάρια τον μήνα, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών τρένων.

Ο Beaune σημείωσε ότι η ΕΕ εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο αύξησης του φόρου στα ιδιωτικά τζετ, πολλά από τα οποία μπορούν να εντοπιστούν στους αιθέρες της Γαλλία να πετούν προς προορισμούς στη Μεσόγειο. Η ΕΕ συζητά επίσης επί του παρόντος μια προτεινόμενη αύξηση του φόρου στις αερομεταφορές, λόγω της ανάγκης της να επιτύχει σημαντικούς περιβαλλοντικούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων άνθρακα.

"Εξαιρετικές περιστάσεις"

Ενώ η ΕΕ καθυστερεί εμφανώς να θεσπίσει νέους κανόνες (χρειάζεται έγκριση από όλα τα κράτη-μέλη, καθώς και από εκείνα του ευρύτερου χώρου Σένγκεν, αν είναι δυνατόν), έχει δείξει υποστήριξη για τέτοιες λύσεις. Όταν η Γαλλία εισήγαγε τον νόμο ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, πολλές αεροπορικές εταιρείες άσκησαν νομικά αντίμετρα, δηλώνοντας ότι η απαγόρευση ουσιαστικά ισοδυναμούσε με παράνομη κρατική στήριξη στον σιδηροδρομικό τομέα και η υπόθεση έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι δικαστές, ωστόσο, αποφάνθηκαν ότι η κλιματική κρίση υποπίπτει στον όρο των εξαιρετικών περιστάσεων υπό τις οποίες τέτοια προγράμματα είναι απαραίτητα.

Πολλοί πιστεύουν ότι η γαλλική απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων είναι μια δοκιμαστική κίνηση για περαιτέρω απαγορεύσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ - το μπλοκ προμοτάρει έντονα τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα τελευταία χρόνια, με πολλές νέες σιδηροδρομικές εταιρείες να προσφέρουν νέα δρομολόγια τρένων σε όλη την Ευρώπη.

Οι περιβαλλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, ιδίως για να μειωθεί η ομάδα των τακτικών επιβατών αεροσκαφών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν μια μειοψηφία των ταξιδιωτών, αλλά είναι υπεύθυνοι για περισσότερες εκπομπές ρύπων άνθρακα από άλλους. Η ομάδα εκστρατειών για το κλίμα, Possible, δηλώνει ότι στη Γαλλία, οι μισές πτήσεις πραγματοποιούνται μόλις από το 2% των ανθρώπων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 15% των ταξιδιωτών πραγματοποιεί το 70% των πτήσεων και το 8% των Ολλανδών το 42% των δρομολογίων. Οι περιβαλλοντολόγοι λένε ότι μια εύκολη λύση θα ήταν ένας φόρος στους τακτικούς επιβάτες που θα μείωνε τα αεροπορικά ταξίδια γι’ αυτήν την ομάδα και ταυτόχρονα δεν θα εμπόδιζε τα άτομα που ταξιδεύουν σπάνια αεροπορικώς.

Πρόσφατη έρευνα της Greenpeace σχετικά με το κόστος των πτήσεων και των τρένων σε όλη την Ευρώπη διαπίστωσε ότι τα ταξίδια με τρένο είναι συχνά οπουδήποτε μεταξύ δύο και τεσσάρων φορών ακριβότερες από τις αντίστοιχες πτήσεις. Εξετάζοντας τις τιμές σε 112 δρομολόγια στην Ευρώπη, διαπίστωσαν ότι οι πτήσεις ήταν γενικά φθηνότερες σε επτά στα 10 δρομολόγια (79 από τα 112).

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Avramar: Στόχος ένα "αδιάτρητο" σχέδιο εξυγίανσης – Ο κρίσιμος ο Νοέμβριος

Στις 10 Νοεμβρίου κατατίθεται το σχέδιο εξυγίανσης της Avramar στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Αντίστροφη μέτρηση για το deal ACS-GLS: Λήγει το πρώτο deadline για την εξαγορά του 80%

Η ACS βρίσκεται σε σημείο καμπής, καθώς πλησιάζει η πρώτη από τις δύο προθεσμίες για την άσκηση του call option από τη General Logistics Systems (GLS)- θυγατρική του βρετανικού ομίλου IDS.

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Άμυνα: Ο "οδικός χάρτης" της ΕΕ και οι νέες ευκαιρίες που ανοίγονται για τις ελληνικές εταιρείες

Ένα νέο κεφάλαιο για την ευρωπαϊκή άμυνα ανοίγει ο "Χάρτης Πορείας για τη Διατήρηση της Ειρήνης και της Αμυντικής Ετοιμότητας 2030".

Ελληνικός σιδηρόδρομος σε τροχιά ζημιών: Η ανάκαμψη παραμένει μακρινός σταθμός

Μετά από δύο καίρια πλήγματα ο ελληνικός σιδηρόδρομος προσπαθεί να σταθεί ξανά στα "πόδια" του.