Μιχάλης Τσαμάζ: Η τελευταία πράξη μιας χρυσής εποχής management στον ΟΤΕ

Μιχάλης Τσαμάζ: Η τελευταία πράξη μιας χρυσής εποχής management στον ΟΤΕ

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Όταν το 2001 ο Μιχάλης Τσαμάζ περνούσε το κατώφλι του Μεγάρου του ΟΤΕ, σίγουρα ούτε ο ίδιος δεν θα μπορούσε να φανταστεί τη διαδρομή, που θα ακολουθούσε με αποκορύφωμα την παραμονή του στην ηγεσία του ομίλου για περισσότερο από μια δεκαετία. Με τον οργανισμό τότε να απέχει έτη φωτός σε σχέση με τη σημερινή του σύγχρονη εικόνα, η συμβολή του κ. Τσαμάζ στο να ολοκληρωθεί με επιτυχία το επίπονο εγχείρημα, που μεσολάβησε για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης, κρίνεται κάτι παραπάνω από καταλυτική. 

Και μπορεί σήμερα να μιλάμε για έναν όμιλο, ο οποίος στηρίζεται σε υγιείς βάσεις και οδηγεί τις εξελίξεις στον εγχώριο κλάδο των τηλεπικοινωνιών, ωστόσο τίποτα από αυτά δεν ήταν δεδομένο όταν ο οργανισμός το 2008 κλήθηκε να αφήσει για πάντα πίσω του παθογένειες του παρελθόντος ως πρώην κρατικό μονοπώλιο, και να χαράξει μια νέα πορεία μετά την ιδιωτικοποίησή του και την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου από τον γερμανικό όμιλο Deutsche Telekom. 

Το όραμα του Μ. Τσαμάζ για τον ΟΤΕ 

Ο Μιχάλης Τσαμάζ ηγήθηκε ουσιαστικά αυτής της μετάβασης, καθώς ανέλαβε τα ηνία του ΟΤΕ το 2011 διαδεχόμενος τον Παναγή Βουρλούμη. Από την πρώτη μέρα που τέθηκε επικεφαλής μέχρι σήμερα παρέμεινε προσηλωμένος αρχικά στην εξυγίανση των οικονομικών και μετέπειτα στη διατήρηση θετικών επιδόσεων, ενώ παράλληλα βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη το πολυετές και εκτεταμένο σχέδιο επενδύσεων σε δίκτυα οπτικών ινών, κινητής νέας γενιάς, υπηρεσιών πληροφορικής και συνδρομητικής τηλεόρασης, το οποίο εκσυγχρόνισε τις υποδομές της χώρας και συνέβαλε στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. 

Αλλά πάνω από όλα κατάφερε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός ξένου πολυεθνικού ομίλου μετά την ένταξη του ΟΤΕ κάτω από την ομπρέλα της Deutsche Telekom, ακολουθώντας με σχεδόν γερμανική πειθαρχία τις αυστηρές προδιαγραφές και τις πιο πολύπλοκες διαδικασίες, που συνοδεύουν συνήθως έναν μεγαλύτερο οργανισμό. Το 2011, στο πρώτο του μήνυμα προς τους μετόχους της εταιρείας είχε, μεταξύ άλλων, αναφέρει: "Υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης: είτε παίζεις άμυνα και ελπίζεις για το καλύτερο, είτε αντιμετωπίζεις την κρίση ως ευκαιρία, καταλήγεις σε μια συγκεκριμένη στρατηγική και βγαίνεις στην επίθεση". 

Τους έπεισε να πιστέψουν στο όραμά του να αλλάξει πλήρως την εταιρεία και να βγει στην επίθεση σε μια δύσκολη εποχή όχι μόνο για τον οργανισμό αλλά και για την ίδια τη χώρα, η οποία βρισκόταν στον προθάλαμο της οικονομικής κρίσης. 

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία τον κατέστησαν έναν από τους πιο πετυχημένους manager των τελευταίων ετών στο εγχώριο επιχειρείν, ανεβάζοντας παράλληλα τον πήχη για τον διάδοχό του Κώστα Νεμπή, ο οποίος θα πάρει τη σκυτάλη μετά τη λήξη της θητείας του κ. Τσαμάζ το προσεχές καλοκαίρι.

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.