Χρ. Σταϊκούρας: Υλοποίηση επενδύσεων στον ΟΛΠ ως αποτέλεσμα της τροποποίησης της συμφωνίας το 2021

Χρ. Σταϊκούρας: Υλοποίηση επενδύσεων στον ΟΛΠ ως αποτέλεσμα της τροποποίησης της συμφωνίας το 2021

H επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων του ΟΛΠ συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ελκυστικότητας του λιμένα ως κόμβου μεταφόρτωσης οχημάτων στη Μεσόγειο, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την τελετή παράδοσης του έργου.

Με την ολοκλήρωση του έργου αυξάνεται η συνολική έκταση του σταθμού σε 110.000 τ.μ. και δημιουργείται επιπλέον χώρος εναπόθεσης αυτοκινήτων, με συνολική χωρητικότητα στα 5.100 οχήματα, αναβαθμίζοντας το λιμάνι του Πειραιά.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

"Ο Πειραιάς είναι σήμερα ένα από τα πιο ταχέως αναπτυσσόμενα λιμάνια στον κόσμο. Βρίσκεται στο σταυροδρόμι Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής και αποτελεί το φυσικό λιμάνι της Αθήνας και την κύρια εμπορευματική πύλη της Ελλάδας.

Η γεωγραφική θέση του το καθιστά ζωτικό διαμετακομιστικό, εμπορικό, εφοδιαστικό, τουριστικό και επικοινωνιακό κόμβο.

Με τον ΟΛΠ να προσθέτει οικονομική αξία στη χώρα ίση με το 1,56% του ΑΕΠ της.
Έχοντας αυτή την αξία ως δεδομένη, αλλά και:

  • αξιοποιώντας την εμπειρία της εξέλιξης της συμβατικής σχέσης των μερών (Ελληνικό Δημόσιο, COSCO, ΤΑΙΠΕΔ) τα προηγούμενα χρόνια,
  • επιδιώκοντας την πλήρη εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων, και
  • προτεραιοποιώντας την αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά, προχωρήσαμε, το 2021, στην τροποποίηση της συμφωνίας Δημοσίου και ιδιώτη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεσή της.

Το αποτέλεσμα αυτής της νέας, λειτουργικής και ισορροπημένης σύμβασης είναι η υλοποίηση επενδύσεων, όπως αυτή που εγκαινιάζουμε σήμερα και αφορά την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, στον Λιμένα Ηρακλέους.


Το έργο ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουλίου 2023.

Η συγκεκριμένη επένδυση, ύψους 20 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ, οι οποίες έχουν συμφωνηθεί με το Ελληνικό Δημόσιο.

Η επέκταση του Τερματικού Σταθμού Αυτοκινήτων, κατά περίπου 40.000 m2, προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού, αυξάνει τη συνολική έκταση του Σταθμού, και δημιουργεί επιπλέον χώρο εναπόθεσης, συνολικής χωρητικότητας 5.100 αυτοκινήτων.

Η συγκεκριμένη επένδυση, για την οποία εργάστηκαν πάνω από 250 άτομα, θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή και θα βελτιώσει, περαιτέρω, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του λιμανιού, ως κόμβου μεταφόρτωσης, διαμετακόμισης και αποθήκευσης οχημάτων και τροχοφόρων εμπορευμάτων στη Μεσόγειο Θάλασσα, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρειο Αφρική.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα ακόμη βήμα, εφαλτήριο μαζί με άλλα που πρέπει να ακολουθήσουν από την Εταιρεία, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της πόλης, για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής".

Περισσότερα από Forbes

Τι να περιμένουμε από το αμερικανικό χρηματιστήριο το 2026

Το 2025 κλείνει ως μια σχετικά ισχυρή χρονιά για τον S&P 500, αφού ο έχει σημειώσει "άλμα" 17%.

Ξεχάστε τους δασμούς - Η κυβέρνηση Τραμπ πρέπει να τιθασεύσει αλλιώς την ΕΕ

Η Ουάσινγκτον πρέπει να ξεκαθαρίσει ότι οι αμερικανικές εταιρείες δεν λογοδοτούν στους ρυθμιστικούς φορείς της ΕΕ.

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς σκάει μια "φούσκα" 10 τρισ. δολαρίων;

"Αυτή τη φορά είναι διαφορετικά" είναι οι πέντε πιο επικίνδυνες λέξεις στον χρηματοοικονομικό τομέα.

Σαρώνουν τα second hand είδη: Στο +357% στην πενταετία, πάνε για νέο ρεκόρ φέτος

Από ρούχα έως ηλεκτρονικά η ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων "τρέχει" με +36,3% στο εννεάμηνο. Το διπλό "καύσιμο" της ανάπτυξης. Ποιοι τα επιλέγουν.

Αν οι κυβερνήσεις τυπώνουν χρήμα, τότε δεν το ξοδεύουν

Οι κυβερνήσεις μπορούν να τυπώσουν χρήματα ή να δαπανήσουν, αλλά δεν μπορούν να κάνουν και τα δύο συγχρόνως.

Η επόμενη πιστωτική κρίση ίσως έρθει από τα δάνεια $τρισ. για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η αγορά ομολόγων μπορεί να έχει την ικανότητα να χρηματοδοτήσει την ΤΝ, αλλά ίσως δεν μπορεί να σηκώσει το ρίσκο.

Η "φούσκα" της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η μόνη απειλή - Όλα τα σήματα κινδύνου

Ο οικονομολόγος John Galbraith επισημαίνει ότι οι "φούσκες" σχηματίζονται κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο.

Η Ευρώπη είναι ο μεγάλος χαμένος στον οικονομικό πόλεμο ΗΠΑ - Κίνας

Η επιδίωξη των ΗΠΑ για οικονομική επικράτηση έναντι της Κίνας υπονομεύει τη συνεργασία της με την ΕΕ.

Η Κίνα θα μπορούσε να "γκρεμίσει" τις τιμές του πετρελαίου

Η λήψη αποφάσεων από το Πεκίνο για το επιθυμητό επίπεδο αποθεμάτων πετρελαίου δεν είναι ξεκάθαρη.

Θα σώσει ή θα "γκρεμίσει" τη Νέα Υόρκη ο φόρος Μαμντάνι για τους εκατομμυριούχους;

Οι επιπτώσεις για τους εκατομμυριούχους της Νέας Υόρκης από τη φορολόγηση που έχει εξαγγείλει ο νέος δήμαρχος.

Αυτή η bull market μπορεί να καταλήξει σε "μακελειό"

Η Fed κάνει λάθος: η σωστή αντίδραση στην απειλή του πληθωρισμού δεν είναι να περιορίσει την οικονομία.

Οι πιο δημοφιλείς ξένοι προορισμοί που επιλέγουν οι Έλληνες ταξιδιώτες

Η τάση των Ελλήνων να ταξιδεύουν στο εξωτερικό ενισχύεται συνεχώς, με πιο κοντινά και συχνά ταξίδια σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.