Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Με σημαντική άνοδο στον τζίρο αλλά και με διεύρυνση ζημιών έκλεισε το 2023 για το payzy by Cosmote. Σημειώνεται ότι η χρονιά που μας πέρασε σηματοδοτεί ουσιαστικά την πρώτη ολοκληρωμένη οικονομική χρήση λειτουργίας για την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία λανσαρίστηκε επίσημα από τον όμιλο ΟΤΕ τον Οκτώβριο του 2022. Εκτός, όμως, από τον αυξημένα έσοδα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι ενίσχυσε  σημαντικά και την πελατειακή του βάση ενώ παράλληλα παρουσίασε και το payzy pro, το οποίο απευθύνεται σε επιχειρήσεις. 

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Cosmote Payments, της εταιρείας που διαχειρίζεται το payzy, έφθασε το 2023 μια ανάσα πριν από τα 21 εκατ. ευρώ, κλείνοντας στα 20,964 εκατ., καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 74,26% καθώς το 2022 είχε διαμορφωθεί σε 12 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, το app, το οποίο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης, παρέμεινε σε μονοπάτι ζημιών, οι οποίες διευρύνθηκαν σε 5,208 εκατ. ευρώ έναντι 2,384 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. 

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, οι οποίες δημοσιευθήκαν πρόσφατα, κατά τη διάρκεια του 2023 η Cosmote Payments, μέσω των υποδομών εκκαθάρισης ηλεκτρονικών πληρωμών της εταιρείας (acquiring services), διαχειρίστηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών των πελατών του ομίλου ΟΤΕ, σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης και εξυπηρέτησης τους, αξίας άνω των 1,2 δισ. ευρώ. 

Η πελατειακή βάση 

Σε ό,τι αφορά την πορεία της πελατειακής βάσης, ακολούθησε αναπτυξιακή δυναμική με αποκορύφωμα το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2023, ο αριθμός των χρηστών του payzy ξεκίνησε με 99.680 άτομα και έφθασε τα 120.318 (+20.638 καθαρές προσθήκες) στο δεύτερο τρίμηνο. Περνώντας στο τρίτο τρίμηνο, οι πελάτες αυξήθηκαν σε 141.507, ωστόσο η εκρηκτική άνοδος ήρθε στο τελευταίο τρίμηνο όπου η πελατειακή βάση έκλεισε στους 242.219, καθώς προστέθηκαν 100.712 νέοι χρήστες. 

Σε αυτό συνέβαλε και η ώθηση που έδωσε το payzy pro, το οποίο στοχεύει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ήδη έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή πάνω από 400 εταιρείες, οι οποίες προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον κλάδο της εστίασης και της φιλοξενίας ενώ πλέον είναι διαθέσιμο σε όλη την ελληνική επικράτεια, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου κάλυπτε στην αρχή της λειτουργίας του.

Το επίσημο λανσάρισμα στην Γερμανία

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του ηλεκτρονικού πορτοφολιού για την τρέχουσα χρονιά, σημειώνεται στον ισολογισμό ότι διαγράφονται ισχυρές, λαμβάνοντας υπόψη την συνεχώς αυξανόμενη πελατειακή βάση καθώς και την εμπορική διάθεση του νέου ηλεκτρονικού πορτοφολιού για εταιρικούς πελάτες του payzy pro. Τον περασμένο Μάιο, το payzy έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα στη μέχρι τώρα διαδρομή του καθώς ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργεία του στην Γερμανία μέσω του μητρικού ομίλου του ΟΤΕ, της Deutsche Telekom. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού τηλεπικοινωνιών, Tim Höttges ενημέρωσε για την εκκίνηση της διάθεσης του payzy στην αγορά της Γερμανίας σε πιλοτικό επίπεδο σε πρώτο χρόνο μέσω ανάρτησης στον προσωπικό του λογαριασμό στο linked in, λέγοντας ότι ο όμιλος λανσάρει τώρα το ηλεκτρονικό πορτοφόλι πληρωμών, το οποίο κυκλοφόρησε από τον ΟΤΕ στα τέλη του 2022, σε μια προσπάθεια να πείσει τους επιφυλακτικούς και ιδιαίτερα ευαίσθητους σε ό,τι αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, Γερμανούς πολίτες να στραφούν στις συναλλαγές που γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, μόλις το 13% των Γερμανών καταναλωτών πραγματοποιεί πληρωμές μέσω smartphone. "Εγώ ο ίδιος ήμουν θαυμαστής του payzy από την αρχή και το χρησιμοποιώ για να πληρώσω σην καφετέρια της Telekom", πρόσθεσε. Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή όλους τους προηγούμενους μήνες ήταν διαθέσιμη σε δοκιμαστική λειτουργία στα όλους τους εργαζομένους της εταιρείας.

Περισσότερα από Forbes

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.