ΟΤΕ: Οι προσδοκίες για τιμές χονδρικής FTTH, Gigabit voucher και deal με Nova - Οι 5 μοχλοί ανάπτυξης

ΟΤΕ: Οι προσδοκίες για τιμές χονδρικής FTTH, Gigabit voucher και deal με Nova - Οι 5 μοχλοί ανάπτυξης

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Τη στρατηγική και τους στόχους του ΟΤΕ για το επόμενο διάστημα, περιέγραψε ο Κωνσταντίνος Νεμπής στο πρώτο του conference call ως CEO του ομίλου με τους αναλυτές, για τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Νεμπής δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι στόχος είναι να γίνει ο ΟΤΕ ένας από τους ψηφιακούς παίκτες με τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη.

Ο κ. Νεμπής αναφέρθηκε στους πέντε μοχλούς ανάπτυξης του Ομίλου, που αφορούν τις οπτικές ίνες, την κινητή τηλεφωνία, τη συνδρομητική τηλεόραση, τα έργα Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και τον μετασχηματισμό του παραγωγικού και λειτουργικού μοντέλου της εταιρείας μέσα από την αυτοματοποίηση και την ψηφιοποίηση του τρόπου αλληλεπίδρασης με τους πελάτες της.

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ υπογράμμισε ότι οι σημαντικές επενδύσεις που ο Όμιλος έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια σε οπτικές ίνες, δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και συνδρομητική τηλεόραση θα συνεχιστούν, θέτοντας, ωστόσο, σαν προτεραιότητα την επιτάχυνση της δημιουργίας εσόδων από αυτές τις επενδύσεις.

"Οι πρωτοβουλίες που έχουμε ανακοινώσει τις τελευταίες εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένης εκείνης για τις εκπτώσεις όγκου στις τιμές χονδρικής οπτικής ίνας FTTH και της ρύθμισης περιεχομένου συνδρομητικής τηλεόρασης είναι αντιπροσωπευτικές των κατευθύνσεων που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Επιπλέον, το επερχόμενο Gigabit Voucher θα επιταχύνει την απορρόφηση και τη διείσδυση FTTH στην Ελλάδα”, τόνισε ο κ. Νεμπής.

Όσον αφορά την κινητή, ο κ. Νεμπής εκτίμησε ότι τα νούμερα που ανακοινώθηκαν δείχνουν ότι ο Όμιλος παραμένει στη σωστή κατεύθυνση και ότι η στρατηγική του αποδίδει καρπούς. "Θα συνεχίσουμε να ηγούμαστε στην αγορά ως προς την κάλυψη 5G, την ποιότητα των υπηρεσιών και την αριστεία εμπειρίας πελάτη”, ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Για τις τιμές χονδρικής FTTH

Ο κ. Νεμπής αναφέρθηκε στην πρόσφατη εξέλιξη αναφορικά με την απόφαση για εκπτώσεις όγκου στις τιμές χονδρικής οπτικής ίνας, λέγοντας πως έχει εγκριθεί από την ΕΕΤΤ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι πλέον η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επισημοποίησης των συμφωνιών με τα δύο ενδιαφερόμενα μέρη, δηλαδή τη Vodafone και τη Nova. Πρόκειται για μια συμφωνία που προβλέπει ένα σύστημα αμοιβαίων εκπτώσεων έως και 28% μεταξύ των παρόχων στις τιμές χονδρικής, με δεσμεύσεις όγκου συνδέσεων. Όπως είπε ο κ. Νεμπής είναι μια συμφωνία θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς θα διασφαλίσει ότι οι τρεις πάροχοι θα έχουν το κίνητρο να μεταφέρουν πελάτες σε FTTΗ, επιταχύνοντας αποτελεσματικά την απορρόφηση FTTΗ.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδιαφέρον που έχουν εκφράσει Vodafone και Nova, ο κ. Νεμπής ανέφερε ότι η "όρεξη” είναι έντονη και από τις δύο πλευρές. Μάλιστα, εκτίμησε ότι η συμφωνία με τη Vodafone θα υπογραφεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα ή το αργότερο την επόμενη, ενώ η συμφωνία με τη Nova ίσως χρειαστεί μερικές ακόμη εβδομάδες.

Ερωτηθείς σχετικά με το αν θα συμμετάσχει η ΔΕΗ στη συμφωνία χονδρικής, ο κ. Νεμπής τόνισε ότι θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσει η λειτουργία του δικτύου της εταιρείας, και ότι προς το παρόν ο Όμιλος εστιάζει στη διασφάλιση των συμφωνιών με Vodafone και Nova.

Για το Gigabit Voucher

Ο νέος επικεφαλής του Ομίλου αναφέρθηκε και στις εξελίξεις με το Gigabit Voucher, το κουπόνι επιδότησης για συνδέσεις οπτικών ινών που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει να διατίθεται στο τέταρτο τρίμηνο του 2024. 

"Αυτές οι εξελίξεις πιστεύουμε ότι θα ωφελήσουν τον συνδρομητή, που μετακινείται γρηγορότερα από τον χαλκό στην υποδομή gigabit, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην υλοποίηση των εθνικών στόχων ψηφιοποίησης”, είπε ο κ. Νεμπής, ενώ πρόσθεσε ότι διασφαλίζουν επίσης τη δημιουργία εσόδων στο μέλλον.

Για το deal αθλητικού περιεχομένου με τη Nova

Όσον αφορά στην πρόσφατη συμφωνία για την παροχή κοινού αθλητικού περιεχομένου με τη Nova ( , ο νέος CEO του ΟΤΕ έκανε λόγο για μια θεμελιώδη εξέλιξη που θα ξεκλειδώσει την ανάπτυξη στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης μετά από χρόνια αναιμικής ανάπτυξης και εκτίμησε ότι θα είναι καθοριστική για την καταπολέμηση της πειρατείας και την ανάπτυξη ολόκληρης της αγοράς, καθώς και για την αύξηση των φορολογικών εσόδων για το ελληνικό κράτος. Τόνισε δε ότι όλοι θα επωφεληθούν από αυτήν, ήτοι πάροχοι, καταναλωτές και κοινωνία, ακόμη και ο κρατικός προϋπολογισμός. Όπως διευκρίνισε, οι  Έλληνες θα έχουν πλέον λιγότερα κίνητρα να παραμείνουν στις πειρατικές λύσεις και σταδιακά θα προωθηθούν στις νόμιμες λύσεις συνδρομητικής τηλεόρασης. 

Ο νέος CEO εξέφρασε την αισιοδοξία ότι ο συνδυασμός των κουπονιών, των συμφωνιών χονδρικής και της ρύθμισης του τηλεοπτικού περιεχομένου, θα ωθήσουν υψηλότερα τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου. "Καθώς προχωράμε προς το 2025 και χτίζουμε την πελατειακή μας βάση, αυτό πιστεύουμε ότι θα μεταφραστεί σε μια καλύτερη σταθερή προοπτική απόδοσης εσόδων από υπηρεσίες”. 

Για Ρουμανία, πώληση Nova και capex 

Όσον αφορά στη διαδικασία πώλησης της Telekom Romania, ο Γενικός Οικονομικός Διευθυντής του ΟΤΕ, Μπάμπης Μαζαράκης, είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένονται νεότερα μέσα στους επόμενους μήνες.

Σχετικά με τον ανταγωνισμό, ο κ. Νεμπής είπε ότι δεν έχει αλλάξει κάτι, η αγορά παραμένει πολύ ανταγωνιστική, κάτι που ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, ωστόσο, όπως είπε, δεν υπάρχει κάτι ανησυχητικό. Ερωτηθείς σχετικά με την επικείμενη πώληση του ομίλου United Group, στον οποίο ανήκει και η Nova, ο επικεφαλής του ΟΤΕ τόνισε ότι δεν υπάρχει κάτι για να σχολιάσει. "Δεν έχουμε κάποια εσωτερική πληροφορία. Ας δούμε λοιπόν τι πρόκειται να συμβεί στη διαδικασία”, τόνισε.

Σχετικά με τις επενδύσεις capex, o κ. Νεμπής ανέφερε ότι ο Όμιλος βρίσκεται σε μια περίοδο έντονης επενδυτικής δραστηριότητας, με επίκεντρο τις υποδομές FTTH. Όπως τόνισε, ο συγκεκριμένος τομέας είναι στρατηγικής σημασίας για τον ΟΤΕ, με το μεγαλύτερο μέρος να αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2027. Σημειώνεται ότι για το 2024 το capex έχει τοποθετηθεί μεταξύ 610 εκατ. και 620 εκατ. ευρώ. 
 

Περισσότερα από Forbes

Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο

Η συνολική αναβάθμιση του συγκροτήματος στο Ρέντη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Γιατί επενδύουν Motor Oil και EOS Capital στην EFA Group - Το πλάνο για επενδύσεις 120 εκατ., χρηματιστήριο & εξαγορές

Το EFA Group θα εισαχθεί σε χρηματιστήριο, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, επιλογή που θα γίνει από κοινού με τους θεσμικούς επενδυτές.

Apple, Tesla και Meta παίζουν "μουσικές καρέκλες" με υπόκρουση τεχνητής νοημοσύνης

Ποια στελέχη των τριών κολοσσών αποχώρησαν το 2025 και ποιοι οι λόγοι.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Η είσοδος της ΔΕΗ στη σταθερή τηλεφωνία αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς

Σταδιακά το επόμενο διάστημα αναμένεται να περάσει σε συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και τηλεπικοινωνιών.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.