Τα ρομποταξί κατευθύνονται στην Ουάσινγκτον

Τα ρομποταξί κατευθύνονται στην Ουάσινγκτον

Του Alan Ohnsman

Η Waymo σχεδιάζει να λανσάρει την επί πληρωμή υπηρεσία μετακίνησης με ρομποταξί στην Ουάσινγκτον το 2026, καθώς η κορυφαία αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης αναπτύσσει περαιτέρω τις δραστηριότητές της για να προσελκύσει εκατομμύρια νέους επιβάτες.

Η εταιρεία, με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνια, η οποία ήδη προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών με ρομποταξί σε Φοίνιξ, Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, Όστιν και αρκετές περιοχές του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο, ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τις δοκιμές της στην Ουάσινγκτον για να προσφέρει τις υπηρεσίες της και στην αμερικανική πρωτεύουσα. Η Waymo σχεδιάζει να βγάλει τα ρομποταξί της στους δρόμους του Μαϊάμι εντός του έτους και της Ατλάντα το 2026, ενώ θέλει να επεκτείνει την γκάμα των υπηρεσιών της στις πόλεις όπου ήδη δραστηριοποιείται. 

Μετά την απόσυρση της General Motors από την αυτοκινητοβιομηχανία αυτόνομων οχημάτων Cruise, μετά από ένα ατύχημα το 2023 στο Σαν Φρανσίσκο, η Waymo έχει το πεδίο των ρομποταξί "δικό της" στις ΗΠΑ, αν και η Tesla του Έλον Μασκ θέλει να ανατρέψει την κατάσταση. Ο Μασκ έχει ανακοινώσει ότι η εταιρεία του θα ξεκινήσει να παρέχει περιορισμένες υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών στο Όστιν του Τέξας, όπου έχει την έδρα της, τον Ιούνιο, αν και δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες αυτού του προγράμματος. Η Tesla δεν έχει κάνει τον ίδιο τύπο εκτεταμένων δοκιμών στους δρόμους όπως έκανε η Waymo από το 2009 και ο Μασκ υποστηρίζει ότι τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια μόνο με κάμερες, αποφεύγοντας το λέιζερ lidar και το ραντάρ που οι υπόλοιποι κατασκευαστές ρομποταξί θεωρούν απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία τους. (Μια πρόσφατη δοκιμή έδειξε πως τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης που χρησιμοποιούν μόνο κάμερες "διαβάζουν" λάθος τις οδικές συνθήκες, διαφωνώντας με την άποψη του Μασκ).

Το 2024 ήταν έτος καμπής για τη Waymo, που ξεκίνησε να παρέχει τις υπηρεσίες της στο Σαν Φρανσίσκο και στο Λος Άντζελες, εξέλιξη που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes, της επέφεραν έσοδα ύψους περίπου 100 εκατ. δολαρίων στο έτος. Η Waymo παρέχει περισσότερες από 200.000 διαδρομές επί πληρωμή την εβδομάδα σε όλες τις πόλεις όπου δραστηριοποιείται. Μέχρι στιγμής, τα οχήματά της δεν έχουν προκαλέσει σοβαρά τροχαία ατυχήματα και οι επιβάτες της δεν έχουν υποστεί τραυματισμούς, αλλά ο κίνδυνος αυτός μεγαλώνει όσο η Waymo επεκτείνει τις δραστηριότητές της.

"Μόνο η ίδια η Waymo ξέρει αν κινείται πολύ γρήγορα", σχολίασε ο Phil Koopman, καθηγητής του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon που μελετά την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. "Θα επεκταθεί σύμφωνα με την αντοχή τους στο ρίσκο".

Έως τώρα όλες οι δραστηριότητες της Waymo αφορούν τις ΗΠΑ, όμως η εταιρεία έχει αρχίσει να κάνει δοκιμές και στο Τόκιο.

Εκτός από την Tesla, και η Zoox της Amazon θέλει να ξεκινήσει φέτος την παροχή υπηρεσιών ρομποταξί στο Λας Βέγκας, ενώ η May Mobility, μια start up με έδρα το Ανν Άρμπορ του Μίσιγκαν, προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς με όχημα αυτόνομης οδήγησης σε ένα προάστιο της Ατλάντα, καθώς και δωρεάν βόλτες με δοκιμαστικά οχήματα στο Μίσιγκαν, στο Τέξας, στη Μινεσότα, στην Αριζόνα και στην Καλιφόρνια.

Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.